Μετά από μια «χλιαρή» επίδοση στις καλοκαιρινές εκπτώσεις, τα εμπορικά καταστήματα παίρνουν θέσεις μάχης από τώρα για την Black Friday, γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται για μια απλή ημέρα εκπτώσεων και προσφορών, αλλά για ένα 7ήμερο- 10ήμερο σφοδρού ανταγωνισμού.
Τον χορό έχουν ήδη ανοίξει οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών με ηλεκτρονικό… βομβαρδισμό ενημερωτικών σημειωμάτων και προσκλητηρίων, ενώ τις τελευταίες ημέρες, εμφανίζονται και οι πρώτες διαφημίσεις.
Ενα ακόμα στοιχείο που δείχνει ότι η φετινή «μάχη» θα είναι πολύ σκληρή, είναι ότι μεταφέρθηκε στις 27 Νοεμβρίου η Κυριακή που θα είναι προαιρετικά ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η Black Friday επισήμως είναι στις 25 Νοεμβρίου και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday, αντιλαμβάνεται τι πρόκειται να συμβεί στην αγορά.
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε χθες και επίσημα, ότι τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά την Κυριακή 13 Νοεμβρίου αλλά θα είναι ανοικτά την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, με προαιρετικό ωράριο λειτουργίας από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00.
Να σημειωθεί ότι το προαιρετικό άνοιγμα των καταστημάτων έπρεπε να γίνει την περασμένη Κυριακή, αλλά αναβλήθηκε λόγω της κακοκαιρίας «Eva» για την Κυριακή 13 Νοεμβρίου. Ομως με την ανακοίνωση της γραμματείας, το άνοιγμα της αγοράς μεταφέρεται για τις 27 Νοεμβρίου, καθώς αυτή την Κυριακή, πρόκειται να διεξαχθεί ο αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, γεγονός που συνεπάγεται πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε πολλές περιοχές της πρωτεύουσας και για πολλές ώρες, θα λειτουργούσε σχεδόν απαγορευτικά για επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα. Για αυτό πάρθηκε η απόφαση να ανοίξουν τα μαγαζιά στις 27 Νοεμβρίου, μετά την Black Friday.
Βέβαια, αυτές οι παλινωδίες, έχουν προκαλέσει την έντονη δυσφορία των Εμπορικών Συλλόγων, κυρίως της περιφέρειας, που βλέπουν ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, απλά κάνει το χατίρι των μεγάλων πολυεθνικών και πολυκαταστημάτων, ρίχνοντας «μαύρο σκοτάδι» στο λιανεμπόριο.