Ακρίβεια: Ο δείκτης εξέλιξης τιμών στα σουπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Ο δείκτης εξέλιξης τιμών στα σουπερμάρκετ παρουσίασε μια συγκράτηση τον Φεβρουάριο του 2024. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η μέση αύξηση των τιμών ανήλθε σε 2,75%

    Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών στα σουπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3,00% τον Ιανουάριο 2024, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

    Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία, όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

    Όσον αφορά τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών.

    Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

    • Τυροκομικά: -3,70%
    • Γαλακτοκομικά: -3,39%
    • Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -1,22%
    • Είδη μίας χρήσης: -0,37%
    • Αυγά & βούτυρα: -0,10%
    GYMALL

    Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

    • Τροφές και είδη για κατοικίδια: +11,20%
    • Νερά και αναψυκτικά: +11,20%
    • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,46%
    • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +6,78%
    • Ξηροί καρποί και σνακ: +6,67%

    Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή, έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης.

    Ακρίβεια: Ο δείκτης εξέλιξης τιμών στα σουπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024

    Σύμφωνα με το newsit, οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η συγκρατημένη αύξηση τιμών στα σουπερμάρκετ:

    • Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
    • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.
    • Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.
    • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ζευγάρι εγκατέλειψε τη ζωή του στη Βρετανία για να ζήσει σε σκάφος στην Ελλάδα

    Ένα ζευγάρι εγκατέλειψε το σπίτι και τη… βαρετή ζωή...

    ΠΑΤΡΑ: Μεγάλη Δευτέρα με την Πολυφωνική και Stabat Mater

    Νέα συναυλία πραγματοποιεί το Ωδείο της Πολυφωνικής, στο πλαίσιο...

    Κάτι έγινε στην Παναχαϊκή – Η ανακοίνωση

    «Οι μέτοχοι και η διοίκηση της ΠΑΕ Παναχαϊκή θέλουμε...