Στα ράφια των σούπερ μάρκετ αναμένεται να περάσουν οι περισσότερες από τις ανατιμήσεις που είχαν ανακοινωθεί από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ, μετά τις εξαγγελίες των μέτρων για τον περιορισμό της ακρίβειας από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, πριν από περίπου έναν μήνα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Αριστοτέλη Παντελιάδη μόνο για 1 στους 5 κωδικούς υπάρχει ανάκληση των ανατιμήσεων, που σημαίνει ότι 4 στους 5 κωδικούς για τους οποίους οι προμηθευτές είχαν ανακοινώσει ανατιμήσεις μετά τις 10 Ιανουαρίου που τέθηκε σε ισχύ το νέο μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης θα περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του enikonomia.gr τις τελευταίες ημέρες αυξάνονται οι προμηθευτές που ανακαλούν ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά. Μέχρις στιγμής έχουν πάρει πίσω τις ανατιμήσεις τους μια από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές γαλακτοβιομηχανίες, μια πολυεθνική εταιρεία που θα προχωρούσε σε ανατιμήσεις έως 10% σε οδοντόκρεμες και αφρόλουτρα, σε περίπου 5-6 κωδικούς, μια εταιρεία με σοκολάτες, μια εταιρεία με γλυκαντικές ουσίες, μια βιομηχανία που παράγει και εμπορεύεται αναψυκτικά καθώς και μία ζυθοποιία.
Να σημειωθεί ότι βρισκόμαστε εν αναμονή την υλοποίηση των υπόλοιπων 3 μέτρων, που θα αρχίζουν να υλοποιούνται από τον Μάρτιο, με στόχο τον περιορισμό της ακρίβειας. Πρόκειται για το πλαφόν στο βρεφικό γάλα, τις «καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι και το μέτρο, βάση του οποίου θα περιορίζονται οι εκπτώσεις και οι παροχές των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και το όφελος θα μεταφέρεται στους καταναλωτές.
Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεσή της το «enikonomia» για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου αρκετοί προμηθευτές έχουν ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις σε συνολικά 200 προϊόντα. Μένει να φανεί τελικά, ποιες από αυτές τις ανατιμήσεις θα περάσουν τελικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.