![DIVICO](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2024/12/DIVICO.png)
Ξεκίνησε στην Κροατία στο τέλος Ιανουαρίου: Οι πολίτες εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την ακρίβεια, μια απογοήτευση που μοιράζονται οι καταναλωτές και σε άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και σε ορισμένα από αυτά που θέλουν να ενταχθούν στο μπλοκ.
Και αφού πολιτικοί και κυβερνήσεις δεν κατόρθωσαν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα – όπως και στην Ελλάδα, άλλωστε – οι ίδιοι οι πολίτες αποφάσισαν να αναλάβουν δράση.
Το μποϊκοτάζ των καταστήματα ξεκίνησε από μια ομάδα στο Facebook, με την ονομασία «Γεια σου, επιθεωρητή» («Halo, inspektore» στα κροατικά), το κίνημα απέκτησε υποστήριξη από ομάδες προστασίας των καταναλωτών, συνδικάτα, πολιτικά κόμματα, ακόμη και από τον υπουργό Οικονομίας της χώρας.
Μποϊκοτάζ στην Ελλάδα στις 19 Φεβρουαρίου – Το μήνυμα του ΙΝΚΑ στους καταναλωτές
Η πρωτοβουλία στην Κροατία ξεκίνησε με μηνύματα που κυκλοφόρησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προτρέποντας τους πολίτες να απέχουν από την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος. Οι διοργανωτές κάλεσαν αρχικά σε μποϊκοτάζ μεγάλων διεθνών αλυσίδων, όπως η γερμανική Lidl ή η ιταλική discounter Eurospin, και αργότερα σε μποϊκοτάζ της κροατικής αλυσίδας λιανικής Konzum για μια εβδομάδα.
Έκτοτε, το κίνημα έχει εξαπλωθεί σε όλη την περιοχή των Βαλκανίων, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Βουλγαρία και την Σερβία, ενώ στον «χορό» του μποϊκοτάζ μπαίνει πλέον και η Ελλάδα.
Το ΙΝΚΑ καλεί τους Έλληνες σε μποϊκοτάζ στις 19 Φεβρουαρίου
Σε μποϊκοτάζ καλεί τους πολίτες, την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025, το ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη ακρίβεια.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «το ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας καλεί τους πολίτες καταναλωτές την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025 να μην ξοδέψουμε ούτε καν ένα ευρώ στην αγορά. Εάν είναι δυνατόν, να μην πληρώσουμε εκείνη την ημέρα του μήνα, 19 Φεβρουαρίου 2025, ούτε ένα ευρώ σε τράπεζες, κράτος, νερό, ρεύμα, τηλέφωνα, καύσιμα, σούπερ μάρκετ, καφέ, εστιατόρια, εμπορική αγορά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά καταστήματα και πουθενά στην αγορά».
ΙΝΚΑ: Αφεντικά της αγοράς είναι οι πολίτες καταναλωτές
«Όλοι είμαστε πολίτες καταναλωτές και πόσο άλλο θα αντέξουμε να μην τα βγάζουμε πέρα; Φτάνει και δεν φτάνει να έχουμε λεφτά μέχρι τα μισά του μήνα. Πόσο ακόμα ανοχή; Μια ημέρα, είναι αυτή που πρέπει να δείξουμε την δύναμή μας», υπογραμμίζει.
Λιγότερο ψωμί στο καλάθι
Το πρόβλημα είναι διττό – αφενός οι υψηλές τιμές καθιστούν δύσκολο για πολλούς καταναλωτές να τα βγάλουν πέρα, αφετέρου οι τοπικοί παραγωγοί λένε ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες, λόγω των φθηνότερων εισαγωγών και τα χρήματα που τους καταβάλλονται, και δεν καλύπτουν το κόστος παραγωγής.
Το κόστος διαβίωσης αυξάνεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι μισθοί και τα ημερομίσθια δεν συμβαδίζουν με την αύξηση των τιμών των τροφίμων.
Στον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή της Eurostat, ο μέσος όρος της ΕΕ για τις τιμές των τροφίμων διαμορφώθηκε στις 145,2 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2024, από τη βάση των 100 μονάδων το 2015.
Στη ζώνη του ευρώ, η Eurostat εκτίμησε ότι ο ετήσιος πληθωρισμός ήταν 2,5% τον Ιανουάριο. Ο πληθωρισμός για τα είδη διατροφής, το αλκοόλ και τον καπνό διαμορφώθηκε στο 2,3%.
![PhysioClinic](https://flamis.gr/wp-content/uploads/2025/01/physioclinic.jpg)