Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Ημερομηνία:

    Ήδη με την «1900», η Alfa Romeo, είχε καταφέρει να συνδέσει άρρηκτα τα οικογενειακά της μοντέλα, με τις επιτυχίες που αυτά κατακτούσαν στους αγώνες. Το 1955 η παρουσίαση της Giulietta θα ερχόταν να συνεχίσει αυτή την παράδοση, αλλά θα χρειαζόταν ο ιδιοφυής Elio Zagato για να καλύψει το κενό στην κατηγορία GT, με την ελαφριά και εξαιρετικά αεροδυναμική Giulietta SZ.

    Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1950, η οικογένεια της Giulietta ήταν ιδιαίτερα πολυπληθής, με τις τετράθυρες Giulietta και Giulietta T.I., τις ανοικτές εκδόσεις Spider και Spider Veloce του Pininfarina και τα εξίσου γοητευτικά κουπέ Sprint και Sprint Veloce του Bertone. Σε αντίθεση με τις τετράθυρες «αδελφές» της, η Giulietta Sprint Veloce δεν είχε καταφέρει σημαντικές επιτυχίες στην κατηγορία GT, λόγω κυρίως του μεγαλύτερου βάρους της σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Όπως συμβαίνει συχνά στην ιστορία, η λύση στο πρόβλημα ήρθε σε μεγάλο βαθμό λόγω της τύχης. Ο Massimo Leto di Priolo, οδηγός αγώνων από το Μιλάνο, «τραυμάτισε» την Giulietta Sprint Speciale του και αποφάσισε να την επισκευάσει στον καροσσερίστα Elio Zagato, ο οποίος είχε ήδη χτίσει τη φήμη του μέσω των ξεχωριστών και χαμηλού βάρους αμαξωμάτων που έφτιαχνε από αλουμίνιο.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Το σχήμα «αυγού» που χαρακτήριζε αρκετές από τις δημιουργίες του Zagato εφαρμόστηκε και στο αυτοκίνητο του Leto di Priolo (σ.σ.: ενός οδηγού αγώνων που έδινε το παρών και στα δικά μας σιρκουί, στην Ρόδο και στην Κέρκυρα), με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη αεροδυναμική να φέρνουν τον Μιλανέζο οδηγό στην πρώτη θέση του αγώνα της Monza του 1956 για το Coppa Intereuropa, στο τιμόνι της Giulietta Sprint Veloce by Zagato.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Το αποτέλεσμα δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον και άλλων οδηγών που παρά το ότι δεν είχαν τραυματίσει τις δικές τους Sprint Veloce έσπευσαν να τις τροποποιήσουν στο αυτοκίνητο που θα έμενε στη συνέχεια γνωστό στην ιστορία ως Giulietta Sprint Zagato και θα έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1960.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Οι αγώνες έδωσαν την αφορμή και για μια περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου. Το 1961, ο Francesco De Leonibus κατάφερε στη Monza να πετύχει με την Giulietta Sprint Zagato την απίστευτη τελική –για ένα αυτοκίνητο με λιγότερο από 100 ίππους- των 222,22χλμ./ώρα. Στο αποτέλεσμα έπαιξε ρόλο για ακόμα μια φορά ένα ατύχημα, με τον De Leonibus να εμπιστεύεται την επισκευή του αυτοκινήτου του, σε έναν ακόμα θρύλο του design, τον Giovanni Michelotti.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Εκείνος επανασχεδίασε το αμάξωμα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική του απόδοση και με δεδομένο ότι εκείνη την εποχή βοηθήματα όπως η αεροδυναμική σήραγγα ήταν σχεδόν στο επίπεδο της επιστημονικής φαντασίας, ο Michelotti έκανε σειρά δοκιμών στην πράξη μέχρι να καταλήξει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η δική του πρόταση σε σχέση με την αρχική SZ είχε μακρύτερο ρύγχος, αλλά και μακρύτερο πίσω μέρος, το οποίο όμως ήταν «κομμένο» στο τέλος του, με τον Michelotti να εφαρμόζει τις αρχές του Γερμανού μηχανικού και πρωτοπόρου της αεροδυναμικής, Wunibald Kamm. Ο σχεδιαστής με συνοδηγό και χρονομέτρη τον πιστό του βοηθό Ercole Spada κάλυψαν εκατοντάδες χιλιόμετρα μέχρι να τελειοποιήσουν το δημιούργημα τους.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Ο Zagato από την πλευρά του, εκμεταλλεύτηκε τόσο τις έρευνες του Kamm (σ.σ.: του σχεδιαστή που λάτρευε τις γυναίκες και έφτιαξε τα καλύτερα οπίσθια στην ιστορία της Αυτοκίνησης, με αποκορύφωμα την εξακύλινδρη BMW 328 του 1936), όσο και το οδηγικό του ταλέντο, κερδίζοντας το GT Grand Prix της Monza το 1961 με μια τροποποιημένη SZ, που αποτέλεσε το πρώτο δείγμα για τη 2η σειρά του μοντέλου που έμεινε με το χαρακτηριστικό Coda Tronca (κομμένη ουρά), λόγω του χαρακτηριστικού τελειώματος του αμαξώματος στο πίσω μέρος.

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Η βελτίωση ήταν εντυπωσιακή, με την τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου, το οποίο επίσης εκμεταλλευόταν τις θεωρίες του Kamm, να ανεβαίνει από τα 189 χλμ./ώρα στα 200 χλμ./ώρα. Δελτίο Τύπου

    Alfa Romeo Giulietta SZ: ένας ιταλικός θρύλος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σερβία: Ένταση και επεισόδια στη Βουλή – Η στιγμή που βουλευτές πιάστηκαν στα χέρια – BINTEO

    Σε ρινγκ μετατράπηκε η Bουλή της Σερβίας κατά την διάρκεια της...

    Κωνσταντίνος Αργυρός – Αλεξάνδρα Νίκα: Η πρώτη φωτογραφία μέσα από το μαιευτήριο μετά τη γέννηση του γιου τους

    Στιγμές ευτυχίας ζει ο Κωνσταντίνος Αργυρός και η σύντροφός του, Αλεξάνδρα Νίκα,...

    Μαρινέλλα: Οι επιπλοκές που παρουσιάστηκαν δύο μήνες μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο – «Δεν είναι κάτι σοβαρό»

    Μια νέα εξέλιξη για την πορεία της υγείας της Μαρινέλλας, έγινε...
    Best Shop