Οι κατασκευαστές από την Κίνα μοιάζουν να πηδούν δυο-δυο τις γενιές εξέλιξης, το κάθε νέο μοντέλο να είναι όχι μία απλή συνέχεια αλλά μία εκ βάθρων νέα προσέγγιση. Εκεί που ο Ευρωπαίος θα χρειαστεί μία πενταετία για ένα απλό facelift, o Κινέζος έχει ήδη παρουσιάσει το επόμενο ή το μεθεπόμενο μοντέλο.
Τι ακριβώς είναι αυτό το νέο SUV από την MG; Ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο μοντέλο, μία προσπάθεια της εταιρείας να αναβαθμίσει την παρουσία της στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων SUV. Το υπάρχον μοντέλο θα παραμείνει και αυτό στην αγορά και θα πωλείται παράλληλα με το Max, για όσους χρειάζονται μία πιο προσιτή οικονομικά πρόταση στα Β-SUV.
Οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές. Αρχικά το αμάξωμα είναι αρκετά μεγαλύτερο, από τα 4,32 μέτρα, φθάνοντας πλέον στα 4,43 μέτρα. Νούμερο το οποίο τοποθετεί έξυπνα το νέο ZS Max πάνω από τα μικρότερα B-SUV ενώ την ίδια στιγμή παραμένει λογικό σε διαστάσεις για ευκολία στην χρήση και μέσα στην πόλη.
Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, από τα 2,58 μέτρα, στα σχεδόν 2,62 μέτρα, κάτι που όπως θα δούμε έχει και τον αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στους διατιθέμενους χώρους για τους επιβάτες.
Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι επίσης αρκετά διαφορετική. Η εταιρεία έχει ενσωματώσει τις νέες αισθητικές αντιλήψεις που υπάρχουν στα μεγαλύτερα μοντέλα της, ιδίως στη μάσκα η οποία είναι εντελώς καινούργια με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και πιο στιβαρή παρουσία στο δρόμο.
Το υπόλοιπο αμάξωμα δέχτηκε και αυτό κάποιες πολύ μελετημένες επεμβάσεις, με τα αναλογίες και τις γραμμές να αποκτούν μία πιο ευρωπαϊκή αισθητική και το τελικό αποτέλεσμα να δημιουργεί ένα πολύ πιο ελκυστικό και μοντέρνο σύνολο (υπό γωνίες, κυρίως από το πίσω μέρος BMW-δίζει αρκετά, και αυτό μόνο καλό είναι…).
Αυτή η ευρωπαϊκή προσέγγιση γίνεται ακόμα πιο εμφανής στο σαλόνι. Τα σχεδιαστικά μοτίβα είναι σε γενικές γραμμές συγκρατημένα και καλαίσθητα, με όμορφες νύξεις αλουμινίου, μία διαφορετική κονσόλα με αύρα από τα ηλεκτρικά της μάρκας ενώ και τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στην υφή στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επιφανειών στις πόρτες.
Στο ταμπλό κυριαρχούν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία 7 ιντσών ως πίνακας οργάνων και μία 12,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) για το σύστημα πολυμέσων. Η τελευταία χαρακτηρίζεται για την εξαιρετική της ανάλυση και τα πολύ όμορφα γραφικά, ενώ είναι και εύκολη στην χρήση της παρά τις πολλές λειτουργίες που κρύβονται μέσα στα μενού.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιοι χρήσιμοι φυσικοί διακόπτες κάτω από την οθόνη για τις πιο συχνές λειτουργίες, ενώ και το τιμόνι προσφέρει πολλές δυνατότητες χειρισμών και μάλιστα με κουμπιά custom τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός τις λειτουργίες τους.
Η θέση οδήγησης είναι στα πλαίσια αυτής της κατηγορίας, ψηλά τοποθετημένη και με απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά, αν και κάνει αισθητή την παρουσία της η μάλλον αδικαιολόγητη ρύθμιση μέσα-έξω του τιμονιού. Τα καθίσματα είναι άνετα και βολικά, ενώ στην ακριβή έκδοση της δοκιμής μας είχαν επένδυση από δερματίνη και ήταν και θερμαινόμενα (όπως και το τιμόνι).
Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να βολευτούν άνετα δύο (ή και με μικρές παραχωρήσεις) τρεις επιβάτες άνω του 1,85 με αρκετό αέρα εμπρός από τα πόδια και πάνω από τα κεφάλια τους. Υπάρχουν αεραγωγοί για το σύστημα κλιματισμού, θύρα φόρτισης USB και πρακτικές μεγάλες θήκες στις πόρτες.
Ο χώρος των αποσκευών φθάνει τα 443 λίτρα, μία τιμή αρκετά ικανοποιητική, με δεδομένο ότι η σχετικά μεγάλη μπαταρία «κλέβει» αρκετό χώρο. Με αναδίπλωση των καθισμάτων η χωρητικότητα φθάνει τα 1.457 λίτρα στα οποία προστίθενται και αρκετοί -πάνω από 30- χώροι για μικροαντικείμενα.
Παράλληλα υπάρχει διπλό δάπεδο για έξτρα αποθηκευτικό χώρο, γάντζοι για συγκράτηση των αντικειμένων ενώ παρέχονται και έξτρα αξεσουάρ όπως για παράδειγμα ένα πολύ πρακτικό δίχτυ.
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το ZS Max Hybrid+ έχει ως επικεφαλίδα το υβριδικό του σύστημα, το οποίο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στο αντίστοιχο MG3 πριν λίγο καιρό. Πρόκειται για μία πολύ προηγμένη υλοποίηση, η οποία καταφέρνει να σταθεί επάξια απέναντι σε καταξιωμένα ονόματα του ανταγωνισμού, τα οποία εξελίσσουν υβριδικά εδώ και δεκαετίες.
Στην περίπτωση της MG υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππων. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει την ασυνήθιστα μεγάλη ισχύ των 136 ίππων. Και το σύστημα ολοκληρώνεται με την -επίσης ασυνήθιστα μεγάλη- μπαταρία χωρητικότητας 1,83 kWh.
Τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων ενώ υπάρχουν και τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport, με το τελευταίο να κάνει πιο άμεση την απόκριση του κινητήρα. Υπάρχει επίσης και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα με τρία στάδια ενεργοποίησης.
Το υβριδικό σύστημα της MG έχει ως κύριο χαρακτηριστικό ότι, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, δίνει εμφανή προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση, έχοντας -μεταξύ άλλων- την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως και 60 χλμ/ώρα (είδαμε και πιο πάνω κατά την διάρκεια της δοκιμής).
Αυτό προσδίδει έναν πιο «ηλεκτρικό» χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, ιδίως στην κίνηση της πόλης, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπαίνει σπάνια σε λειτουργία. Κάτι που επιδρά θετικά στην αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του συστήματος κίνησης, και βέβαια στην οικονομία, αφού μέσα στην πόλη είδαμε καταναλώσεις κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, το σύστημα λειτουργεί ως ένα κλασσικό full hybrid, με τον συμβατικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα να συνεργάζονται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις εναλλαγές μεταξύ της μιας ή της άλλης λειτουργίας να γίνονται στο παρασκήνιο, χωρίς να γίνονται αντιληπτές, παρά μόνον όταν ο κινητήρας πιεστεί να ανεβάσει στροφές, όπου ακούγεται λίγο παραπάνω (ίσως να φταίει ότι συνηθίζεις στην πολύ συχνή ηλεκτρική λειτουργία και σου κακοφαίνεται το συμβατικό μοτέρ…).
Πέρα από το υβριδικό σύστημα το MG ZS Max αποκτά μια πιο premium αίσθηση χάρη στο νέο σετάρισμα της ανάρτησης αλλά και την αναβάθμιση του NVH με νέα υλικά σε επιλεγμένα σημεία.
Αυτή η πιο premium διάσταση, κυρίως στην ποιότητα κύλισης, είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που αντιλαμβάνεσαι οδηγώντας το MG ZS Max Hybrid+. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, όντας όσο άνετη και ενδοτική χρειάζεται για να απορροφά τις ανωμαλίες και όσο σφιχτή απαιτούν τα δεδομένα ενός ψηλού SUV ώστε να περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές.
Πατώντας πάνω στο πολύ δεμένο πλαίσιο και σε αυτό το σετ αναρτήσεων, το αναβαθμισμένο ZS Max δείχνει έναν σαφώς ανώτερο οδηγικό χαρακτήρα από το υπάρχον μοντέλο με το ίδιο όνομα. Και παράλληλα φέρνει στην επιφάνεια μια πιο upper class αίσθηση, ιδίως στο ταξίδι, όπου ταξιδεύει με απόλυτη σιγουριά και άνεση.
Σε αυτή την διαδικασία, αν εξαιρέσουμε τον αυξημένο θόρυβο κύλισης από τα λάστιχα, το ZS Max είναι ιδιαίτερα απολαυστικό για όλους τους επιβάτες. Θετικές είναι οι εντυπώσεις από το σύστημα διεύθυνσης αλλά και από τα φρένα, τα οποία και τα δύο είναι μέσα στα πλαίσια των ευρωπαίων αντιπάλων του.
Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί άψογα σε κάθε είδους συνθήκη, έστω και αν κάποιες φορές το software του κιβωτίου ταχυτήτων κρατά μάλλον αναίτια τον θερμικό κινητήρα σε ψηλές στροφές, με ότι αυτό συνεπάγεται στην αύξηση του θορύβου στην καμπίνα.
Το γεγονός πάντως ότι καταφέρνει να κρατά την κατανάλωση πεισματικά κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε σβέλτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, μόνο θετικά μπορεί να το δει κανείς, ιδίως αν σκεφτούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο που αγγίζει τα 200 άλογα.
Αυτό το περίσσευμα ισχύος κάνει αισθητή την παρουσία του, ιδίως στις επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες, όπου ο ηλεκτροκινητήρας βάζει τα δυνατά του ώστε ένα προσπέρασμα να γίνεται εν ριπή οφθαλμού. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο άμεσο στο πρόγραμμα sport όπου το ξέσπασμα της ισχύος είναι πιο «άγριο» θυμίζοντας δυνατό σπορ μοντέλο.
Στην χώρα μας το MG ZS Hybrid+ διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Excite, Exclusive και Luxury. Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι ακόμα και από την βασική έκδοση ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας στοιχεία που ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας.
Για παράδειγμα η σουίτα συστημάτων ασφαλείας MG Pilot αποτελείται από ένα πλήθος παροχών, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, διατήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, adaptive cruise control, περιοριστή ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, επόπτευση τυφλού σημείου, ειδοποίηση διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας και πολλά ακόμα.
Παρέχονται επίσης στοιχεία όπως αισθητήρες στάθμευσης μαζί με κάμερα οπισθοπορείας, εκκίνηση χωρίς κλειδί, αυτόματος κλιματισμός, έξι αερόσακοι, αισθητήρας για την πίεση των ελαστικών, autohold για εύκολη εκκίνηση στις ανηφόρες, κ.ά.
Οι πιο πάνω εκδόσεις απλά προσθέτουν στοιχεία πολυτέλειας στον εξοπλισμό, με την κορυφαία Luxury που είχαμε στην διάθεσή μας για την δοκιμή να περιλαμβάνει εκτός των άλλων σαλόνι με επένδυση δερματίνης, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα (του οδηγού είναι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο), θερμαινόμενο τιμόνι, κάμερα 360 μοιρών, ζάντες 18 ιντσών και πολλά ακόμα.
Συνοψίζοντας, το νέο MG ZS Max Hybrid+ είναι αναμφίβολα μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Με μεγάλους χώρους, πρακτικότητα και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό με πλήθος ψηφιακών παροχών που θυμίζουν μοντέλα ανώτερης κατηγορίας και ένα κορυφαίο υβριδικό σύστημα, το SUV της MG αποτελεί ένα εξαιρετικό πακέτο για την ελληνική αγορά που ξεπερνά κατά πολύ το κόστος του.
Με την τιμή του να ξεκινά από τις 24.050 ευρώ για την βασική αλλά υπερπλήρη έκδοση, το MG ZS Max Hybrid+ είναι μία πρόταση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της ελληνικής αγοράς, καθώς ο άμεσος ανταγωνισμός του, είτε στα B SUV είτε στα μεγαλύτερα της κατηγορίας C, κοστίζει τουλάχιστον πέντε με έξι χιλιάρικα περισσότερα.
Πολύ δε περισσότερο αν συνδυαστεί με το πρόγραμμα Triple 7 της ελληνικής αντιπροσωπείας, με επτά χρόνια εγγύηση (ή 150.000 χιλιόμετρα), επτά χρόνια οδική βοήθεια και επτά χρόνια δωρεάν έλεγχος.
Χωρίς τρανταχτά σημεία υστέρησης (πέρα από κάποιες μικρές λεπτομέρειες χωρίς βαρύνουσα σημασία), αλλά εξονυχιστικά ψαγμένο και κατασκευασμένο με μοναδική προσοχή στη λεπτομέρεια, το ZS Max Hybrid+ ανεβάζει ταχύτητα για την MG, δημιουργεί premium δεδομένα σε προσιτά κόστη και φέρνει την εταιρεία σε πολύ πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό. Η ευκαιρία της χρονιάς; Αναμφίβολα ναι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – MG ZS Max Hybrid+
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, 1.498 cc, ατμοσφαιρικός
Ισχύς: 102 PS/6.000 rpm
Ροπή: 128/4.500 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 136 PS/4.500 rpm
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 250 Nm / 0-1.400 rpm
Απόδοση υβριδικού συστήματος: 197 PS, 425 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 3 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 68 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,1/6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.430/1.818/1.635 mm
Μεταξόνιο: 2.610 mm
Βάρος: 1.380 kg
Χώρος αποσκευών: 443-1.457 lt
Τιμή: Από 24.050 ευρώ