Οι ανατιμήσεις σε είδη πρώτης ανάγκης έχουν δημιουργήσει απογοήτευση στους καταναλωτές που βλέπουν το καλάθι να μη γεμίζει, αλλά το πορτοφόλι εν τούτοις να αδειάζει. Η τακτική κάποιων εταιρειών να διατηρούν τις ίδιες τιμές στα προϊόντα, αλλά να μειώνουν το περιεχόμενο, έχει εγείρει σφοδρή κριτική και αντιδράσεις από καταναλωτικές οργανώσεις.
Ρωτήσαμε τον επιχειρηματία Νίκο Καρακίτσο σχετικά με τις αλλαγές στο περιεχόμενο αρκετών προϊόντων και μας είπε ότι εάν έχει δηλωθεί στο Υπουργείο η αλλαγή των γραμμαρίων μίας συσκευασίας, τότε είναι νόμιμη η ενέργεια κάποιων εταιρειών να μικρύνουν τα προϊόντα τους. Συνήθως όμως κάτι τέτοιο δε συμβαίνει, καθώς οι συσκευασίες μένουν ως έχουν, ενώ το περιεχόμενο μειώνεται τόσο ώστε να μη γίνεται εύκολα αντιληπτό.
Αν ακόμη ο παραγωγός έχει όπως μας είπε ο κ. Καρακίτσος, μειώσει την ποσότητα του προϊόντος στο τιμολόγιό του, και πάλι η ενέργεια θεωρείται νόμιμη. Όπως λέει ο έμπειρος επιχειρηματίας, όταν μειώνεις βάρος λογικά μειώνεις και την τιμή, όμως ίσως για να μην ανέβει η τιμή στη λιανική, οι εταιρείες μειώνουν το βάρος για να μη γίνει ανατίμηση.
Ο κ. Καρακίτσος λέει ότι «οι αυξήσεις έως εδώ κρίθηκαν απαραίτητες, από εδώ και πέρα όμως, ό, τι γίνεται είναι εκ του πονηρού». Και συνεχίζει: «Το πλαστικό, το σιτάρι, το αλεύρι, τα υλικά συσκευασίας ανέβηκαν στο Θεό, αλλά να μην εκμεταλλευόμαστε τις ανατιμήσεις πέραν του κόστους συσκευασίας και υλικών. Στα γαλακτοκομικά δεν μπορεί να κάνει τίποτα, κανένας».
ΓΝΩΜΗ – ΣΟΦΙΑ ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ