Η αγορά ενδυμάτων στις ΗΠΑ κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον κόσμο, καθώς αντιπροσωπεύει το 28% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου που ισοδυναμεί με περίπου 331 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Αυτό το ποσό δείχνει και τον αυξανόμενο πλούτο των εταιρειών ρούχων. Παρακάτω παρατίθενται οι πλουσιότερες μάρκες μόδας και ένδυσης στον κόσμο.
10. Levi Strauss – 4,67 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Levi Strauss & Co είναι από τις μεγαλύτερες σε αξία μάρκες ενδυμάτων στις ΗΠΑ και είναι γνωστή για τη σειρά των τζιν Levi’s. Η εταιρία ιδρύθηκε από τον γερμανοεβραίο μετανάστη Λίβαϊ Στρως τον Μάιο του 1853. Ο Λίβαϊ στη συνέχεια μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια, όπου άνοιξε εκεί ένα υποκατάστημα της εταιρίας του αδερφού του, που αρχικά είχε έδρα στη Νέα Υόρκη και εμπορευόταν υφάσματα.
9. Lululemon – 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Lululemon είναι μια πασίγνωστη μάρκα αθλητικών ρούχων και ρούχων για γιόγκα. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998 από τον Τσιπ Γουίλσον στο Βανκούβερ του Καναδά. Η εταιρεία είναι μια από τις πλουσιότερες φίρμες ρούχων στον κόσμο με καθαρή αξία περίπου 39,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι η μάρκα είναι πλέον άμεσα συνδεδεμένη με τη γιόγκα και τον αθλητισμό, καθώς και την ενδυμασία για γιόγκα για άνδρες και γυναίκες. Η Lululemon έχει μεγάλο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά. Η εταιρία πραγματοποίησε έσοδα 5,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο το 2021 και φαίνεται να αυξάνει συνεχώς τη δημοτικότητά της.
8. Phillips-Van Heusen – 6,04 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Phillips-Van Heusen Corporation ονομάζεται πλέον PVH Corp και μάλιστα της ανήκουν φημισμένες μάρκες όπως η Calvin Klein, Warner’s, Tommy Hilfiger, Olga and True & Co. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τους Έντελ και Μόουζες Φίλιπς το 1881 και δήλωσε τεράστια καθαρά κέρδη ύψους 952 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021. Η PVH Corp ήταν η πρώτη που εισήγαγε το αναδιπλούμενο κολάρο στα πουκάμισα το 1919 και σήμερα είναι γνωστή για τις διαφημιστικές της καμπάνιες υψηλού επιπέδου, όπου συμμετέχουν διάσημες προσωπικότητες όπως ο David Beckham. Προμηθεύουν επίσης γραβάτες σε εταιρίες όπως οι Ted Baker και DKNY.
7. Estée Lauder – 9,71 δισεκατομμύρια δολάρια
6. Richemont – 11,83 δισεκατομμύρια δολάρια
Η εταιρία Richemont ιδρύθηκε το 1988 από τους Γιόχαν και Άντον Ρούπερτ και ασχολήθηκε με την πώληση κοσμημάτων, ένδυσης, δερμάτινων ειδών και πολυτελών ρολογιών. Είναι μία ελβετική εταιρία που απέκτησε στην πορεία πολλές επιφανείς και πολυτελείς φίρμες όπως η Baume & Mercier, η Jaeger-LeCoultre, η Montblanc, η Piaget και η IWC. Αποτελεί επίσης την εταιρία πίσω από τη φίρμα Cartier.
5. Dior – 11,91 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Dior ιδρύθηκε από τον Κριστιάν Ερνέστ Ντιόρ το 1946, αν και ο ίδιος ο Ντιόρ θεωρεί το 1947 ως το πραγματικό έτος ίδρυσης, καθώς εκείνη τη χρονιά η φίρμα κυκλοφόρησε την πρώτη της συλλογή. Ο Ντιόρ είναι ευρέως γνωστός για τα εξεζητημένα αρώματα, τα ακριβά καλλυντικά και τις πολυτελείς τσάντες, τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ.
Ο γαλλικός οίκος μόδας απέκτησε φήμη και αναγνώριση όταν άρχισε να προωθεί στη μόδα το ηδονικό, σέξι στυλ σιλουέτας στο γυναικείο ρούχο, σε αντίθεση με τα τετραγωνισμένα ρούχα που κυκλοφορούσαν μέχρι τότε στη μεταπολεμική Ευρώπη.
4. Gap – 15,65 δισεκατομμύρια δολάρια
Η εταιρία Gap ιδρύθηκε από τους Ντόρις και Ντόναλντ Φίσερ το 1969 στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια. Η έδρα της εταιρίας είναι στο Σαν Φρανσίσκο και προς το παρόν λειτουργεί τέσσερα τμήματα, αυτά των Banana Republic, Old Navy, Gap και Athleta. Αυτή η φίρμα θεωρείται μία από τις πιο εμβληματικές φίρμες σήμερα.
3. Kering – 15,70 δισεκατομμύρια δολάρια
Η Kering είναι μια πολυεθνική εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Φρανσουά Πινό το 1963. Η εταιρεία ειδικεύεται στα είδη πολυτελείας και κατέχει τις πολυτελείς μάρκες Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent και Alexander McQueen. Το 2019, η εταιρεία δήλωσε τεράστια έσοδα ύψους 14,16 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
2. H&M – 18,82 δισεκατομμύρια δολάρια
Η H&M είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μάρκες ρούχων στον κόσμο και στοχεύει άψογα τόσο στην ελίτ όσο και στη μεσαία τάξη του αγοραστικού κοινού. Η πολυεθνική εταιρεία ιδρύθηκε από τον ‘Ερλινγκ Πέρσον το 1947 στη Σουηδία. Η H&M αποτελεί για την αγορά ένα ίνδαλμα «γρήγορης και φθηνής μόδας» και απευθύνεται σε άνδρες, γυναίκες, εφήβους και παιδιά. Η εταιρεία έχει επί του παρόντος τεράστιο μερίδιο στην αγορά και δήλωσε έσοδα ύψους 24,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.
1. LVMH – 37,14 δισεκατομμύρια δολάρια
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η LVMH βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, καθώς αυτή η φίρμα των πολυτελών αγαθών είναι πασίγνωστη και έχει και τα πιο ακριβά είδη. Παρά τις τσουχτερές τιμές, το κοινό ακόμα αγοράζει τα πολυτελή προϊόντα της. Η εταιρία προήλθε από την συγχώνευση δύο οίκων μόδας, του Louis Vuitton και του Moet Hennessy το 1987.