
Στο μικροσκόπιο ισραηλινών κεφαλαίων έχει μπει το λιμάνι της Πάτρας, καθώς πριν από λίγες ημέρες υπήρξε επίσημη συνάντηση επιχειρηματικής αποστολής της χώρας με την νέα ηγεσία του «Υπερταμείου», τόσο για τη στρατηγική εξαγορά των υποδομών του, όσο και για μακροχρόνια επενδυτική συνεργασία.
Αν και οι επαφές είχαν -προς το παρόν- γενικότερο χαρακτήρα για το πώς δουλεύει η κάθε εταιρεία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι φιλοξενούμενοι για τα σχέδια στα λιμάνια.
Πηγές από το «Υπερταμείο» αναφέρουν ότι στην περίπτωση αυτή το ισραηλινό ενδιαφέρον φαίνεται να επικεντρώνεται σε όσα ακόμη δεν έχει αποφασίσει πως θα αξιοποιηθούν, όπως για παράδειγμα το λιμάνι Πατρών, όπου επίκειται η έγκριση του master plan, από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Στη συνάντηση τον κλάδο της λιμενικής βιομηχανίας, εκπροσώπησε η Israel Ports Company, αρμόδια για την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση των υποδομών στα λιμάνια, ενώ για τις υποδομές, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της εταιρείας Netivei Israel – National Transport Infrastructure Company, κρατικής, υπεύθυνη για την ανάπτυξη και συντήρηση
μεταφορών (υπεραστικοί δρόμοι, νέοι σιδηρόδρομοι, κ.λπ.).
Η «Πελοπόννησος» είχε γράψει, από τα τέλη του 2024, την ύπαρξη ισραηλινού ενδιαφέροντος, για τη συνδυαστική λειτουργία σιδηρόδρομου και λιμανιού.

Ωστόσο μένει να αποφασιστεί κατά πόσο η υποπαραχώρηση των δραστηριοτήτων της Κρουαζιέρας και του Θαλάσσιου Τουρισμού με την κατασκευή Μαρίνας mega yacht στο παλιό λιμάνι της πόλης θα αξιοποιηθεί από έναν επενδυτή ή καθεμία ξεχωριστά ή μέσω συνδυασμού των υποδομών.
ΘΑ ΕΚΠΛΗΞΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Το «Υπερταμείο», από τον Δεκέμβριο, έχει προκηρύξει διαγωνισμό ανάπτυξης κρουαζιέρας, με σύμβαση παραχώρησης, που σε α’ φάση αφορά συνδυαστικά τα λιμάνια Πατρών Αχαΐας και Κατακόλου Ηλείας, αλλά παρέχεται και η δυνατότητα διαχωρισμού τους, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, που θα εκδηλωθεί.
Τέλη Μαρτίου όπου θα υπάρχει σαφής εικόνα για επενδυτές, θα εκπλήξει το ενδιαφέρον της αγοράς για τους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας και στις δύο περιοχές.
Στο νότιο λιμάνι Πατρών, όπου επίκειται η οριστική έγκριση του master plan, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα το μέλλον του, ενώ παραμένει μεγάλο ερωτηματικό η σιδηροδρομική σύνδεση.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
