Το βράδυ της περασμένης Πέμπτης η Αλεξία Αντσακλή Βαρδινογιάννη προσκάλεσε φίλους, αγαπημένα της πρόσωπα, προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, του πολιτισμού και της πολιτικής στα εγκαίνια της έκθεσης «5-7-5», μιας ομαδικής δουλειάς σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, που φιλοξενείται στον χώρο τέχνης ARTFLYER στην Κηφισιά, πρώην κατοικία του Ζήσιμου Λορεντζάτου, επί της οδού Αργυροπούλου.
Στην έκθεση συμμετέχουν 24 σύγχρονοι καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων και ο φωτογράφος Νικόλαος Ντε Γκρες με το έργο του «H2Orizon», που θαύμασαν μεταξύ άλλων η σύζυγός του Χρυσή Γ. Βαρδινογιάννη, ο πεθερός του, καπετάνιος Γιώργος Βαρδινογιάννης, η μητέρα του, τέως βασίλισσα Αννα Μαρία, η αδερφή του, πριγκίπισσα Θεοδώρα με τον σύζυγό της Μάθιου Κουμάρ, αλλά και η θεία του, γλύπτρια Μαρίνα Καρέλλα, σύζυγος του αείμνηστου πρίγκιπα Μιχαήλ της Ελλάδος, που επίσης συμμετείχε με έργο της στo εικαστικό γεγονός της χρονιάς.

Στη μοναδική έκθεση, που επιμελήθηκε η κόρη του καθηγητή Ιατρικής Αρη Αντσακλή και της φωτογράφου Ζέττας Αντσακλή, σύζυγος του Νίκου Β. Βαρδινογιάννη, Αλεξία, συμμετείχαν με έργα τους και η Ευγενία Λιβανού, η Μαρία Ιωάννου, η Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, η Ηλιοδώρα Μαργέλλου, ο Αριστείδης Λάππας, ο Μανώλης Χάρος. Εκεί λοιπόν βρέθηκαν, για χάρη της τέχνης, από τη Μαρέβα Μητσοτάκη ως τη μυθική αλλά… αόρατη «grand dame» Λίτα Βοϊβόδα Λιβανού σε μία από τις σπάνιες εμφανίσεις της.

Η πάντα καλλονή σύζυγος του μεγιστάνα Γιώργου Λιβανού, αδερφού της Τίνας Ωνάση και της Ευγενίας Νιάρχου, συνοδευόταν από τις κόρες της Ευγενία Λιβανού και Μαρίνα Λιβανού Μαρτίνου. Ακόμα μία σπάνια εμφάνιση στο βερνισάζ πραγματοποίησε η σύζυγος του Πέτρου Νομικού, πριγκίπισσα Βικτώρια De Borbon, ενώ παρευρέθηκαν η Ειρήνη Λαιμού και η αδερφή της Μαρία Δοξιάδη με τον σύζυγό της Απόστολο Δοξιάδη και τα παιδιά της Σοφία και Θωμά Δοξιάδη, η Αμαλία Βαρδινογιάννη, η Χριστίνα και η Δανάη Κεφαλογιάννη, η Αθηνά Κυριακού, η Αλεξάνδρα Ποταμιάνου Μάνεση και η Νάσια Θανοπούλου. Περήφανος μπροστά στο έργο της κόρης του φωτογραφήθηκε ο μαικήνας της τέχνης Δάκης Ιωάννου με τη μητέρα της Λιέττα Ιωάννου αλλά και τον σύντροφο της εικαστικού, Αλιόσα Γκρίσιν.


Η έκθεση αντλεί την έμπνευσή της από τη λιτή και στοχαστική φόρμα του ιαπωνικού χαϊκού, καθώς και από τη λογοτεχνική και φιλοσοφική παρακαταθήκη του νομπελίστα ποιητή Γιώργου Σεφέρη και του στοχαστή Ζήσιμου Λορεντζάτου. Ο τίτλος «5-7-5» παραπέμπει στη συλλαβική δομή του χαϊκού (τρεις στίχοι, με ρυθμό 5-7-5 συλλαβών) και λειτουργεί ως αφετηρία για την εξερεύνηση της δύναμης της μεταμόρφωσης μέσω μικρών μετατοπίσεων στην αντίληψη και τη φόρμα.

Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκεται μια επιστολή του Σεφέρη προς τον Λορεντζάτο, στην οποία ο ποιητής αναστοχάζεται πάνω σε ένα χαϊκού του Matsuo Bashο και αναφέρεται στη συμβουλή του προς τον μαθητή του Kikaku: να αντιστρέψει τη δομή του ποιήματος ως ένδειξη σεβασμού προς κάθε πλάσμα της φύσης!