Πριν από 23 χρόνια συστήθηκε στο τηλεοπτικό κοινό ως Λάζαρος στη σειρά «Είσαι το ταίρι μου». Ενας τύπος με εκκεντρικό κούρεμα, που είχε κατοικίδιο ένα… ιγκουάνα, τον Μήτσο. Είκοσι τέσσερα χρόνια μετά, ο Αρης Σερβετάλης δεν θυμίζει σε τίποτα τον Λάζαρο όχι μόνο στην εμφάνιση.
Με πίστη και προσήλωση στο θέατρο και στον κινηματογράφο, μετρά πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του, με τον ίδιο να αποχαιρετά το 2024 με ένα βραβείο αγκαλιά. Ο Αρης Σερβετάλης ψηφίστηκε και έφτασε στην κορυφή για την ερμηνεία του στην παράσταση «Η καρδιά του σκύλου» στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού που απονεμήθηκαν ακόμα μία χρονιά. «Η παράσταση έχει ανταπόκριση από το κοινό και μου είναι ευχάριστο γιατί είναι ένα ιδιαίτερο έργο» ήταν τα πρώτα του λόγια.
Η…εκκίνηση
Ποιος είναι στα αλήθεια ο Αρης Σερβετάλης; Είναι αναμφισβήτητα ένα φαινόμενο της τέχνης που δεν σταματά να εξελίσσεται. Ηρεμος αλλά και παθιασμένος, αντισυμβατικός αλλά και δίκαιος, μας δείχνει πως το ήθος και ταλέντο όταν συνδυάζονται αποτελούν τη μαγική συνταγή της επιτυχίας που όλοι προσπαθούν, μάταια, να αποκωδικοποιήσουν. Ηθοποιός ήθελε να γίνει από παιδί. Πήγε σε δραματική σχολή και για να πληρώσει τα δίδακτρα προσφέρθηκε να καθαρίζει σκάλες, τζάμια, τα πάντα. Παράλληλα έκανε υπομονή μέχρι να βρει τον θεατρικό ρόλο που θα του ταίριαζε και αυτό δεν άργησε να συμβεί με το πολυσυζητημένο τότε και άκρως πετυχημένο «Ουπς» -βασισμένο στα κόμικς-, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Εκεί τον είδαν και ήρθε η πρόταση για τον ρόλο του Λάζαρου στο «Είσαι το ταίρι μου».
Ηταν Σεπτέμβριος του 2001, όταν η σειρά έκανε πρεμιέρα στην ελληνική τηλεόραση. Ο Λάζαρος λατρεύτηκε από την πρώτη σκηνή, η σειρά σημείωσε τεράστια επιτυχία, και στις επαναλήψεις γινόταν viral στο twitter. «Για εμένα αυτό που συνέβη μετά το “Είσαι το ταίρι μου” ήταν πολύ έντονο κι ένιωσα την ανάγκη να κρατήσω κάποιες αποστάσεις. Είχε εκτόπισμα όλο αυτό για τη φάση στην οποία βρισκόμουν. Είχα προτάσεις, αλλά χρειαζόμουν χρόνο για να το διαχειριστώ. Επρεπε να πάρω τις αποστάσεις μου από όλη αυτή την επιτυχία, αλλιώς θα έχανα τον εαυτό μου» είχε δηλώσει.
Με Παπακαλιάτη
Δύο χρόνια μετά έρχεται ο Χριστόφορος Πασχαλιάτικης να του χτυπήσει την πόρτα για το «Κλείσε τα μάτια». Από την κωμωδία και τον Μήτσο, πρωταγωνιστεί σε δράμα ως τυφλός (σε κάποια από τα επεισόδια) και πονεμένος ερωτικά. Ο Αρης Σερβετάλης είχε μια νέα τεράστια επιτυχία να διαχειριστεί, με το όνομά του τα επόμενα χρόνια να φιγουράρει στις πρώτες λίστες των παραγωγών και των σκηνοθετών. Ακολούθησαν οι «Singles» λίγα χρόνια μετά (την περίοδο 2006-2008) και έκτοτε τον έχει κερδίσει μόνο το σανίδι με ξεχωριστές ερμηνείες στο θέατρο, όπως στο Πρόζα, όπου έλαβε μέρος στην παράσταση «Μια ιστορία στον ζωολογικό κήπο» του συγγραφέα Εντουαρντ Αλμπι, καθώς και σε δύο παραστάσεις του Δημήτρη Παπαϊωάννου με τίτλους «2» και «Μήδεια».
Θεατρικά συστήθηκε στο κοινό το 1997 με την παράσταση «Σκρατς» του Κοπί (ψευδώνυμο του Αργεντινού συγγραφέα Raul Damonte Botana), που ανέβηκε στο θέατρο Ελυζέ, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Αναστασίου. Ακολουθεί το 2001 η συνεργασία του με τον Γιάννη Κακλέα στον Τεχνοχώρο με το «Ουπς! Μια παράσταση κόμικς», όπου ξεχωρίζει με την ιδιαιτερότητα της κίνησής του και τη θεαματική ομοιότητά του με ήρωα κόμικ, που φαντάζει δύσκολο να αναπαρασταθεί μέσα στο στενό πλαίσιο της θεατρικής σύμβασης. Το 2002 συνεργάζεται ξανά με τον Γιάννη Κακλέα στο Ηρώδειο, με την παράσταση «Το καρναβάλι των ζώων» του Camille Saint-Saëns και πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Αϊρονς, ενώ το 2003 τον βρίσκει στο θέατρο Εμπορικόν, με την εμπορική επιτυχία «Οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας», σε σκηνοθεσία της Κυριακής Σπανού και κείμενο του Θοδωρή Πετρόπουλου, με τηλεοπτικό καστ.
Η συνεργασία με τον Γιώργο Λάνθιμο στην κινηματογραφική «Κινέττα» φέρνει μερικά χρόνια αργότερα τη συνάντησή τους στο θεατρικό σανίδι με τον «Πλατόνοφ» του Αντον Τσέχοφ στο Εθνικό Θέατρο. Ο Αρης Σερβετάλης υποδύεται τον δάσκαλο Πλατόνοφ. Η παράσταση δίχασε κοινό και κριτικούς, ή, τέλος πάντων, έτσι συνηθίζεται να λέμε όταν μια παράσταση σπάει τον καθιερωμένο θεατρικό κώδικα και χρησιμοποιεί νέο μοντέλο αφήγησης σε έργο της κλασικής ρωσικής λογοτεχνίας.
«Ρινόκερος» και covid
Tο 2018 πρωταγωνίστησε στην ταινία «The Waiter» και κέρδισε το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου στα Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και τρία χρόνια μετά… γίνεται πρωτοσέλιδο για την επιλογή του να αποχωρήσει από τη θεατρική παράσταση «Ρινόκερος», προκαλώντας πληθώρα αντιδράσεων στον καλλιτεχνικό κόσμο. Αφορμή, η απόφαση της κυβέρνησης να μην επιτρέπει στους ανεμβολίαστους πολίτες να εισέρχονται σε κλειστούς χώρους, το πρώτο διάστημα μετά την πανδημία του Covid-19.
Μάλιστα, είχε συζητήσει με τους παραγωγούς από τη στιγμή που άρχισαν να τίθενται σε ισχύ μέτρα, διευκρινίζοντας ότι σε περίπτωση που αποκλειστεί μερίδα πολιτών εκείνος θα αποχωρήσει. «Οταν πρέπει να πάρεις θέση σε κάποια διλήμματα, εκεί αναγκαστικά λες ότι εγώ πιστεύω αυτό και το άλλο δεν μπορώ να το υποστηρίξω. Ασχέτως αν είναι σωστό ή όχι, δεν μπορώ να το υποστηρίξω. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν ξεκάθαρο έξι μήνες πριν παρθεί αυτή η απόφαση από την κυβέρνηση, να διαχωρίζονται οι θεατές σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους» είπε ο Αρης Σερβετάλης, που δεν φοβήθηκε τις αντιδράσεις του κόσμου, ούτε την κριτική.
Τον άγγιξε η πίστη
Το 2021 κάνει τη μεγάλη ανατροπή και αρχίζει γυρίσματα για την ταινία «Ο άνθρωπος του Θεού», σε σενάριο και σκηνοθεσία Γέλενα Πόποβιτς, ως ο άγιος Νεκτάριος Αιγίνης, και αφηγείται τη ζωή του αγίου μετά την εκθρόνισή του από επίσκοπος Πενταπόλεως. Ο χολιγουντιανός ηθοποιός Μίκι Ρουρκ και ο Ρώσος Αλεξάντερ Πετρόφ συμπρωταγωνιστούν επίσης μαζί με ένα καστ εξαιρετικών Ελλήνων ηθοποιών . Η ταινία το πρώτο τετραήμερο προβολής της στους κινηματογράφους (Πέμπτη – Κυριακή) έκανε άνοιγμα με 62.305 εισιτήρια σε 117 αίθουσες, το καλύτερο άνοιγμα ταινίας από τον Μάρτιο του 2020. Ο ηθοποιός, προκειμένου να προσεγγίσει τον ρόλο του αγίου Νεκταρίου, δούλεψε με σεβασμό και ταπείνωση. Τότε ήταν που άρχισε να εκκλησιάζεται συστηματικά, καθώς- όπως επανειλημμένα έχει πει- βρήκε το νόημα της ζωής του στην ορθοδοξία.
Συγκεκριμένα, είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή του πως κομβικό σημείο στη μεταστροφή του ήταν η συνάντησή του με έναν ιερομόναχο που άγγιξε την ψυχή του και τον βοήθησε να καταλάβει τον εαυτό του και να αναγεννηθεί πνευματικά και ψυχικά. Την 1η Δεκεμβρίου η ταινία «Ο άνθρωπος του θεού» («Man Of God»), που είναι αφιερωμένη στον βίο και στη δράση του αγίου Νεκταρίου, έκανε πρεμιέρα στο Netflix.
Προσωπική ζωή
Στήριγμά του σε κάθε του βήμα η σύζυγός του Εφη Μπίρμπα, που είναι εικαστικός και σκηνοθέτις. Οι δυο τους παντρεύτηκαν το 2009 και έχουν συνεργαστεί πολλές φορές στο παρελθόν, ωστόσο είναι χαμηλών τόνων και επιλέγουν μια ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. «Γνωριστήκαμε σε ένα καφέ που δούλευε η Εφη. Μπαίνοντας μέσα συνέβη αυτό που λες “ζαυλαμάς” και για τους δύο» έχει δηλώσει ο Αρης Σερβετάλης σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Κυψέλη». Τον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει να διαβάζει τους βίους αγίων. Εχει μια ιδιαίτερη σχέση με τον άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη και τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, ενώ επισκέπτεται ένα συγκεκριμένο μοναστήρι στην Πελοπόννησο, κοντά στη Δημητσάνα, που είναι αφιερωμένο στον Τίμιο Πρόδρομο.