Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου, η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών επέλεξε αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία. Το συνολικό ποσοστό των συγκεκριμένων οχημάτων άγγιξε το 42,3% παρουσιάζοντας άνοδο συγκριτικά με το 2023 κατά 11,4%.
Πτώση για τη βενζίνη
Το δεύτερο πιο δημοφιλές καύσιμο ήταν η βενζίνη. Συγκεκριμένα τα οχήματα με αμιγώς βενζινοκίνητους κινητήρες άγγιξαν σε ποσοστό το 35,7% συγκριτικά με το 2023, όπου το ποσοστό των οχημάτων βενζίνης ήταν στο 41,9%.
Η πτώση σε αυτή την κατηγορία άγγιξε τις 6,2 ποσοστιαίες μονάδες. Συγκριτικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις βενζίνης σε ποσοστό ήταν πάνω κάτω οι ίδιες με την Ελλάδα και συγκεκριμένα στο 33,7%.
Αύξηση για το ρεύμα
Η κατηγορία που κατάφερε να ανέβει στο… βάθρο, ήταν αυτή με τα επαναφορτιζόμενα οχήματα. Η συγκεκριμένη αφορά τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και αυτά τα οποία χρησιμοποιούν συνδυαστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα.
Το ποσοστό σε αυτή την κατηγορία άγγιξε το 12,4% το 2024 όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2023, το ποσοστό των επαναφορτιζόμενων οχημάτων ήταν στο 11,3%. Μεγάλη ωστόσο παρέμεινε η διαφορά με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου τα συγκεκριμένα οχήματα κάλυψαν το 20,4% της αγοράς.
Πτώση του diesel
Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για καύσιμο το πετρέλαιο. Συγκεκριμένα το ποσοστό των οχημάτων diesel που πουλήθηκε το 2024 άγγιξε το 7,2% που ήταν μειωμένο κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες και συγκεκριμένα από 13,1% που ήταν το 2023. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αντίστοιχο ποσοστό άγγιξε το 12,1%.
Πιο πίσω ακολούθησαν τα οχήματα με υγραέριο τα οποία διατήρησαν ίδιο το ποσοστό τους και συγκεκριμένα στο 2,5%. Αναφορικά με τις πωλήσεις οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο οι πωλήσεις σε ποσοστό εμφανίστηκαν μηδενικές.
Πωλήσεις ανά Καύσιμο 2024
- Υβριδικά: 42,3%
- Βενζίνη: 35,7%
- Επαναφορτιζόμενα: 12,4%
- Diesel: 7,2%
- Υγραέριο: 2,5%
- Φυσικό αέριο: 0%