Το e-Palette ξεκίνησε ως concept στην CES του 2018 και εμφανίστηκε ξανά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2021. Σήμερα, μετά από χρόνια δοκιμών, βγαίνει επιτέλους στην αγορά της Ιαπωνίας.
Με μήκος 4,95 μέτρα, πλάτος 2,08 μ. και ύψος 2,65 μ., θυμίζει περισσότερο κινούμενο σαλόνι παρά όχημα μαζικής μεταφοράς.


Η καμπίνα είναι το μεγάλο ατού. Ο οδηγός κάθεται σε κεντρική θέση με τιμόνι τύπου yoke και τέσσερις οθόνες για χειρισμό και παρακολούθηση.
Το χαμηλό, ρυθμιζόμενο δάπεδο και η ράμπα διευκολύνουν πρόσβαση ΑΜΕΑ ή καροτσιών. Συνολικά, ο χώρος χωρά 17 άτομα: 4 καθιστούς, 12 όρθιους και τον οδηγό.


Η διάταξη μπορεί να προσαρμοστεί ώστε το e-Palette να λειτουργεί ως γραφείο, lounge, ή ακόμα και κινητό κατάστημα. Η Toyota το φαντάζεται να μεταφέρει επιβάτες το πρωί, να πουλά φαγητό το μεσημέρι και να μετατρέπεται σε χώρο ψυχαγωγίας το βράδυ.
Το e-Palette κινείται από ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων με 266 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 80 χλμ./ώρα, πολύ πάνω από τα 20 χλμ./ώρα των πρωτοτύπων.
Η μπαταρία των 72,8 kWh προσφέρει αυτονομία έως 250 χλμ. και φορτίζει στο 80% σε μόλις 40 λεπτά με ταχυφορτιστή. Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να τροφοδοτήσει και ηλεκτρικές συσκευές ως γεννήτρια.

Αν και αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο συστήματα υποβοήθησης Επιπέδου 2, είναι «autonomous-ready» χάρη σε κιτ που θα επιτρέψει μελλοντικά πλήρως αυτόνομη οδήγηση (Επίπεδο 4) έως το 2027.
Η μεγάλη έκπληξη, ωστόσο, είναι το κόστος. Στην Ιαπωνία, το e-Palette ξεκινά από 29 εκατ. γεν, δηλαδή περίπου 196.000 ευρώ.
Πρόκειται για το ακριβότερο μοντέλο της Toyota, ξεπερνώντας ακόμη και το Century SUV των 182.000 ευρώ. Αν και κρατικές επιδοτήσεις μειώνουν σχεδόν στο μισό την τιμή, παραμένει ένα όχημα για πολύ λίγους.

Η παραγωγή θα γίνεται κατόπιν παραγγελίας, με τα πρώτα e-Palette να αναλαμβάνουν ρόλους σε δημόσιους χώρους και στη φουτουριστική «Woven City» της Toyota.