flamis.gr
Αληθινές ειδήσεις από την Πάτρα με το κύρος έγκριτων δημοσιογράφων. Έκτακτη επικαιρότητα και τα τελευταία νέα από την Πάτρα, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο!

Αυτό είναι το πρώτο dark store της Πάτρας! Μαγαζί… χωρίς βιτρίνα!

Μέσα στην πανδημία και λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων, ανακαλύφθηκαν και νέοι τρόποι εξυπηρέτησης των πολιτών ακόμη και από τα super market. Ενας από αυτούς είναι η λειτουργία των λεγόμενων “dark stores” (σκοτεινών μαγαζιών) δηλαδή καταστημάτων χωρίς βιτρίνα τα οποία πολλαπλασιάστηκαν εν μέσω πανδημίας! Τα αποκαλούν «dark stores», σκοτεινά καταστήματα, επειδή δεν έχουν βιτρίνες και πελάτες. Λειτουργούν είτε εντός του αστικού ιστού ως μίνι σταθμοί τροφοδοσίας για τις πλατφόρμες ντελίβερι είτε στις παρυφές των πόλεων, σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, εξυπηρετώντας το ψηφιακό κανάλι των μεγάλων αλυσίδων λιανεμπορίου. Στην Ελλάδα είναι φαινόμενο της τελευταίας διετίας, ενώ στην Πάτρα λειτουργεί ήδη ένα τέτοιο κατάστημα στην οδό Καρόλου.

Πρωτοπόροι στα dark stores στην Ελλάδα είναι από τη μία οι μεγάλοι όμιλοι, όπως ο Σκλαβενίτης, από την άλλη οι ψηφιακές υπηρεσίες ταχείας παράδοσης αγαθών, που πολλαπλασιάζονται σταθερά, με τις πλατφόρμες διανομής έτοιμου φαγητού, όπως οι efood και wolt, να αποκτούν τα δικά τους ψηφιακά σούπερ μάρκετ. Ένα τέτοιο της πλατφόρμας διανομής φαγητού (και όχι μόνο) Wolt (από την Φινλανδία) είναι αυτό που λειτουργεί στην οδό Καρόλου μεταξύ Αγίου Ανδρέου και Ρήγα Φεραίου.

Η Wolt Market, που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 ως προέκταση της Wolt που διανέμει φαγητό, διαθέτει 10 dark stores σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. «Οι πελάτες της Wolt Market μπορούν να προμηθεύονται όλες τις ημέρες της εβδομάδας, από τις 8.00 έως τις 24.00, εντός περίπου 30 λεπτών τα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ», υποστηρίζει η εταιρεία, που διαθέτει ψηφιακό σούπερ μάρκετ με 4.000 κωδικούς, που εμπλουτίζονται.

«Ξαδελφάκι» των dark stores είναι οι ghost kitchens, οι κουζίνες-φαντάσματα, χωρίς καθήμενους πελάτες, που εμφανίζονται δυναμικά και στη χώρα μας.

Ωστόσο όπως καταγγέλλουν και οι συνδικαλιστές στην Πάτρα, «πίσω από το εταιρικό όραμα κρύβεται μια σκληρή εργασιακή πραγματικότητα, με τους pickers, τους εργαζομένους των dark stores, αλλά και τους οδηγούς-διανομείς να δουλεύουν σε συνθήκες ακραίας εντατικοποίησης».

Ο πρόεδρος του σωματείου επιμένει ότι είναι ανεξέλεγκτο το καθεστώς λειτουργίας των dark stores, με τους pickers, χαμηλόμισθο προσωπικό που ανανεώνεται διαρκώς, να είναι τα κρυφά ανθρώπινα γρανάζια στην αλυσίδα κερδοφορίας του γρήγορου ψηφιακού εμπορίου.