flamis.gr

Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Τα βήματα του ΔΣ και η νέα πρόταση

Θολό παραμένει τα τοπίο, σχετικά με την τύχη του Αυτοκινητοδρομίου Πατρών, αφού οι όποιες αποφάσεις ή και ανακοινώσεις πολύ περισσότερο, για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο στις Ρέντες Χαλανδρίτσας, απουσιάζουν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο κινητικότητα υπάρχει όπως υπάρχει και η πάγια ανεξήγητη και αδικαιολόγητη αποστροφή της διοίκησης προς την επίσημη έγκυρη και συστηματική ενημέρωση της κοινής γνώμης με αποτέλεσμα να δίδεται χώρος στη δημοσιοποίηση πληροφοριών διάσπαρτων, που απηχούν ή απέχουν ενδεχομένως από την πραγματικότητα.
Η «Π», με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο ιδιαίτερο εγχείρημα, παρουσιάζει σήμερα τις τελευταίες εξελίξεις και τα σχέδια της «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ», όπως αυτά πηγάζουν από ασφαλείς αλλά ανώνυμες πηγές, που δυστυχώς επιμένουν στην ανωνυμία. Αυτό που εκδήλως καταγράφεται από την «Π» είναι ότι η υπόθεση Αυτοκινητοδρόμιο δεν είναι και στα καλύτερά της, αλλά πολλές και σημαντικές ελπιδοφόρες πρωτοβουλίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η πιο πρόσφατη είναι επενδυτική πρόταση, η οποία κατατέθηκε πρόσφατα στην «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ», από ναυτιλιακή εταιρία ελληνικών συμφερόντων – εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Β. Αμερικής και διεθνή δραστηριότητα- η οποία κατά πληροφορίες εξασφαλίζει τα απαιτούμενα κεφαλαία με μέθοδο που συνδέεται με ήδη εγκεκριμένα ευρωπαϊκά κονδύλια για επένδυση που πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα και συνδέεται με το The European Investment Fund – EIF, όπως επίσης εξασφαλίζει και αποζημίωση των μικρομετόχων με 30€ περίπου ανά μετοχή. Εάν ισχύουν τα παραπάνω πρόκειται για πρόταση η οποία απαιτεί σοβαρή και διάφανη αντιμετώπιση ανεξαρτήτως έκβασης.
Επί της πρότασης οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι στις αρχές την εβδομάδας στάλθηκε απαντητική επιστολή από την «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ», προς τη Ναυτιλιακή Εταιρεία με την οποία καλείται σε συνάντηση.
ΠΛΑΝΑ ΤΟΥ ΔΣ
Από την άλλη, ανεπίσημα, μέλη του ΔΣ την αξιολογούν σε προσωπικό επίπεδο ως «ερμαφρόδιτη και μη αξιοποιήσιμη αυτή τη στιγμή» και αναφέρουν ότι έναντι αυτής της επενδυτικής πρότασης, έχουν επιλεγεί άλλα ως επόμενα βήματα τα οποία, στις αρχές του 2021, θα είναι:
– Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100.000€, με μικρή αξία 20€ ανά την μετοχή, ώστε να συγκεντρωθεί το απαραίτητο κεφάλαιο και μέσω εταιρείας που έχει ήδη επιλεγεί να γίνει Προκήρυξη για την κατασκευή του έργου, έχοντας την εκτίμηση ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές είναι πολλοί.
– Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για έργο, μέσω ΣΔΙΤ, σε μία χρονική στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια (32 δις) της Αναπτυξιακής Τράπεζας ή και άλλων πηγών. Γενικότερα, εκτιμάται ότι το κλίμα είναι ευνοϊκό, αφού τα κονδύλια αυτά θα κατευθυνθούν μόνο σε αναπτυξιακά έργα, που θα στοχεύουν στον Τουρισμό και το Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών θα’ ναι το μοναδικό στην Ελλάδα, προδιαγραφών FORMULA 1.
Αυτό που μεταφέρουν στελέχη από τη δοίκηση της «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ» είναι πως «τίποτε δεν αποκλείεται και όλα εξετάζονται, αλλά πρέπει να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από παλιά, αλλά και η προοπτική της επένδυσης, αφού προέχει η κατασκευή, σε σχέση με την πώληση μετοχών, που πολλοί μικρομέτοχοι μόνο βλέπουν ως πανάκεια, ασχέτως εάν έχουν δίκιο λόγω της παρέλευσης πολλών ετών χωρίς εξέλιξη» και ότι «παραμένει ο αρχικός που είναι να γίνει το έργο του Αυτοκινητοδρομίου, σε έκταση ιδιοκτησίας της 1.145 στρεμμάτων, όπως το ξεκίνησε πριν από 23 χρόνια, αφού αυτή και όχι άλλη είναι η εντολή που έχει πάρει».
Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ
Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση είναι συνολικού ύψους 94,5 εκατ. ευρώ, υποβλήθηκε το 2010 και εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό νόμο το 2012 για ποσό κρατικής επιχορήγησης 28,5 εκατ. ευρώ. Στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αυτοκινητοδρόμιο Α.Ε», που είναι λαϊκής βάσης με 420 μετόχους από Αχαΐα, συμμετέχουν φορείς όπως Περιφέρεια, Δήμος Πατρέων, Επιμελητήριο κλπ, με ποσοστό 37,5%. Το 2008, πρώτος στρατηγικός επενδυτής ήταν ο Όμιλος «ΙΟΝΙΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ» που όμως αργότερα εγκατέλειψε την επένδυση, υπό την πίεση οικονομικών προβλημάτων και έλλειψη ρευστότητας. Σημαντικά και σίγουρα «τροχοπέδη» της «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ» είναι τα μεγάλα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες της εταιρείας, όπως οφειλές άνω των 500.000 ευρώ (και δικαστικές αποφάσεις), που αν δεν βρεθούν τρόποι να καλυφθούν, τίθεται σε κίνδυνο η τεράστια ακίνητη περιουσία της.

Η συλλογή πληροφοριών για τις εξελίξεις και τις προοπτικές του φορέα γίνεται με το σταγονόμετρο, αφού εμφανώς τα στελέχη του εφαρμόζουν την κλασική επιχειρηματική πρακτική της εχεμύθειας, η οποία είναι εύλογη ως ένα βαθμό. Δε παύει όμως να υπάρχει και ζήτημα δεοντολογίας και δημοκρατικής τάξης, από τη στιγμή που στον φορέα μετέχουν και μέλη δημόσιων φορέων όπως Δήμοι και ΠΔΕ, με υποχρέωση δημόσιας λογοδοσίας. Η συγκεκριμένη ΑΕ δεν είναι η οποιαδήποτε. Φαίνεται ότι η έγκυρη δημοσιότητα είναι το μόνο φάρμακο σε μια τόσο ταλαιπωρημένη περίπτωση σαν και αυτή, προκειμένου το εγχείρημα να προστατεύεται από επιλεκτικές διαρροές ή παρερμηνείες.

Comments are closed.