Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι μη κινεζικοί ομόλογοι τους δίνουν μάχη, καθώς οι τοπικοί ανταγωνιστές στην Κίνα τους ξεπερνούν.
Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.
Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.
Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.
Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.