Όλα δείχνουν πως η Πατρών Πύργου θα τελειώσει πριν τον Δεκέμβριο 2025 οπότε και είναι η ημερομηνία σταθμός μια και συμπληρώνονται 36 μήνες από την έναρξη των εργασιών. Η πρόοδος στον αυτοκινητόδρομο είναι πάνω από 60%! Εκτιμάται ότι περίπου στα μέσα του έτους θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κάτω Αχαϊα-Πύργος και προς το τέλος το “δύσκολο” τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα.
Στο αν θα γίνει τμηματική η συνολική παράδοση, είναι κάτι που θα το αποφασίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως ο φορέας υλοποίησης του έργου. Πάντως η τμηματική παράδοση φαίνεται πως είναι δύσκολο να εφαρμοστεί στο έργο καθώς το τμήμα που θα προηγηθεί είναι σε νέα χάραξη και “κουμπώνει” με το δύσκολο τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα που η ολοκλήρωση του προγραμματίζεται προς το τέλος του 2025.
Σε αυτοψία που έκανε η «Πολιτεία» προ ημερών, φαίνεται ξεκάθαρα πώς μεγάλα τμήματα του νέου δρόμου έχουν ήδη σχηματιστεί. Όχι φυσικά με άσφαλτο αλλά με χώμα, όμως με διαχωριστικό στη μέση κλπ. Μάλιστα πριν τα Καμίνια φτιάχνεται και μία γέφυρα για να γκρεμιστεί η παλιά που υπάρχει. Σημαντική είναι η πρόοδος και μετά τον Αλισσό ενώ γενικά στα περισσότερα σημεία από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο είναι εμφανή τα νέα τμήματα της νέας Εθνικής – προέκτασης της Ολυμπίας Οδού.
Ετσι τα έργα είναι ιδιαίτερα προχωρημένα και οι τρεις εταιρείες που τα εκτελούν είναι σε πλήρη κινητοποίηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία Σεπτεμβρίου, στο πρώτο τμήμα που δουλεύει η ΑΒΑΞ το ποσοστό προόδου έφτασε το 52,5 ενώ μεγάλο άλμα έκανε η ΑΚΤΩΡ που έφτασε την πρόοδο στο δικό της τμήμα στο 51,5%.
Η ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει το τελευταίο τμήμα Γαστούνη-Πύργος έχει φτάσει σε ποσοστό προόδου το 76,5%. Θα είναι όπως όλα δείχνουν το πρώτο τμήμα το οποίο θα οδεύσει προς ολοκλήρωση. Στα τέλη Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα φτάσουμε στο 62% και πάνω από 70% μέχρι το τέλος του έτους (ο στόχος είναι 75%).
Με την λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Πάτρα-Πύργος θα μειωθεί αισθητά σε περίπου 40 λεπτά! Το σημαντικότερο όμως είναι πως θα κινείται σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας θα είναι τα υψηλότερα που υπάρχουν και που ισχύουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα μπορεί να επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 3 ώρες αλλάζοντας τα δεδομένα στις επιβατικές και εμπορευματικές οδικές μεταφορές της περιοχής.
Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΑΚΩΝΑ
Απώτερος στόχος είναι και η μελλοντική υλοποίηση του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα με το πρώτο τμήμα που φαίνεται πως θα οδεύσει προς υλοποίηση να είναι το Πύργος-Αλφειός που θα φέρει τον δρόμο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Το αρχικό κόστος του έργου όπως αναφέρθηκε από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ, ποσό που θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση η εύρεση χρηματοδότησης του. Το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα είναι ενταγμένο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Με την μελλοντική του υλοποίηση θα γίνει εφικτή και η δημιουργία ενός οδικού “δαχτυλιδιού” της Πελοποννήσου στη διαδρομή Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα-Τρίπολη-Κόρινθος.