Η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων και το άνοιγμα του συνόλου σχεδόν της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας έδωσαν σημαντική ώθηση στην κινητικότητα, αφήνοντας εμφανές αποτύπωμα και στην οδική ασφάλεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συγκοινωνιολόγοι αποδίδουν τις θετικές επιδόσεις της χώρας τη δεκαετία 2010-2020 στην οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε σε σημαντική μείωση της κινητικότητας, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων το εν λόγω διάστημα κατά 54%. Ωστόσο, παρά την έλευση της πανδημίας, τα δεδομένα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, με τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων να βαίνει αυξανόμενος. Ειδικότερα, τον περασμένο Οκτώβριο σημειώθηκαν 592 ατυχήματα στους δρόμους της Αττικής, έναντι 510 το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Μοναδικό ενθαρρυντικό στοιχείο το γεγονός ότι παρουσιάζεται ελαφρά μείωση στον αριθμό των παθόντων, είτε πρόκειται για νεκρούς είτε για βαριά τραυματίες, παρά το γεγονός ότι στόχος είναι ο εκμηδενισμός του φόρου αίματος στην άσφαλτο. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2021 έχασαν τη ζωή τους 12 άτομα, έναντι 23 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Την ίδια περίοδο τραυματίστηκαν βαριά 15 άτομα, έναντι 22 τον Οκτώβριο του 2020. Αυξημένοι ωστόσο καταγράφηκαν οι μικροτραυματισμοί, ως αποτέλεσμα κάποιας σύγκρουσης στον δρόμο, καθώς μόνο τον περασμένο μήνα αυτοί ανήλθαν σε 646 έναντι 567 τον περυσινό Οκτώβριο.
Φέτος τον Οκτώβριο σημειώθηκαν 592 ατυχήματα στην Αττική, έναντι 510 τον αντίστοιχο μήνα το 2020.
Στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, τον περασμένο μήνα βεβαιώθηκαν 20.253 παραβάσεις από τις οποίες 795 σε βαθμό πλημμελήματος. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν και βεβαιώθηκαν 345 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος (από τις οποίες οι 60 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος), 1.913 παραβάσεις ορίου ταχύτητας, 187 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 254 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 562 για μη χρήση ζώνης, 913 για μη χρήση κράνους και 34 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, το οικονομικό κόστος των δυστυχημάτων ανέρχεται σε 2,4 δισ. ευρώ, το οποίο σκαρφαλώνει στα 7,2 δισ. ευρώ εάν συνυπολογιστεί και το κόστος των υλικών ζημιών από τα ατυχήματα.