Μετά από καιρό αναμονής και με την Lancia να έχει φθάσει στο χαμηλότερο σημείο της ιστορίας της, το γκρουπ Stellantis αποφασίζει να την επαναφέρει στην ζωή. Και με τη νέα Ypsilon φαίνεται ότι όλα αρχίζουν ξανά, με πολύ ενθουσιασμό και με γνήσιο ιταλικό στιλ.
-
Η αρχική έκδοση εισάγει την περιορισμένης έκδοσης Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, αποτίοντας φόρο τιμής στο έτος ίδρυσης της ιταλικής μάρκας με μόνο 1906 διαθέσιμες μονάδες.
Μπαίνοντας στην ηλεκτρική εποχή της εταιρείας, αυτή η έκδοση παρουσιάζει τη φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση της Lancia, με φωτιζόμενη μάσκα, ξεχωριστά πολυγωνικά φωτιστικά σώματα και στρογγυλά πίσω φώτα που θυμίζουν την ιστορική Lancia Stratos.
Παραμένοντας πιστή στο DNA της, η Ypsilon διατηρεί κάποια στοιχεία από τον προκάτοχό της, αν και είναι προφανές ότι η Lancia δίνει μεγάλη έμφαση στη μοντέρνα εμφάνιση και το απαράμιλλο ιταλικό στιλ.
Το όχημα διαθέτει την αποκλειστική βαφή Blu Zaffiro και ένα πολυτελές εσωτερικό επηρεασμένο από την εταιρεία Cassina, έναν διάσημο Ιταλό κατασκευαστή επίπλων.
Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με βελούδο ενώ ένα κυκλικό “tavolino” (μικρό τραπέζι) κοσμεί την κεντρική κονσόλα, καθιστώντας το αρκετά διαφορετικό από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του.
Το Ypsilon εισάγει το σύστημα infotainment Sound Air Light Augmentation (SALA) με εικονικό βοηθό και ψηφιακό πίνακα οργάνων με δύο οθόνες.
Η Lancia θεωρεί το Ypsilon ως έναν καθοριστικό παράγοντα για την αναζωογόνηση της μάρκας, πολύ δε περισσότερο αν υπολογίσουμε το γεγονός είναι και το μοναδικό μοντέλο στη γκάμα της.
Η Lancia αναμένει ότι αυτό το μικρομεσαίο αυτοκίνητο θα αλλάξει την πορεία της εταιρείας, ενώ σχεδιάζει να λανσάρει δύο επιπλέον μοντέλα – το crossover Gamma και το hatchback Delta – στο εγγύς μέλλον.
Αν και πιο συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές παραμένουν αδιευκρίνιστες, ηYpsilon αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο Μιλάνο στις 14 Φεβρουαρίου, υποσχόμενη αυτονομία 403 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.
Η ηλεκτρική παραλλαγή θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία 54 kWh, παρόμοια με άλλα μοντέλα της Stellantis, όπως το Peugeot e-208 και το Corsa-e.
Η Lancia άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρχει επίσης και μια υβριδική έκδοση, με έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λίτρων, κάνοντας την Ypsilon ελκυστική και σε αγορές που δεν είναι ώριμες στα ηλεκτρικά μοντέλα.