Χαρακτηριστική του «κλίματος» αλλά και των προθέσεων του BMW Group αναφορικά με τον δρόμο που θα ακολουθήσει όμιλος την προσεχή δεκαετία, είναι η πρόσφατη δήλωση του CEO της μητρικής εταιρείας, Oliver Zipse: «Είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Και αυτό είναι εφικτό επειδή οι συνθήκες είναι κατάλληλες».
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η BMW, οι ηλεκτρικές εκδόσεις με μπαταρία της Σειράς 7 και τη «μικρής» X1 θα παρουσιαστούν και θα διατεθούν στις κατά τόπου αγορές το επόμενο κιόλας έτος.
Από εκεί και πέρα, οι αντίστοιχες για τη Σειρά 5 και του νέου Mini Countryman θα κάνουν το ντεμπούτο τους το 2023.
«Μέχρι το 2023 θα προσφέρουμε στους πελάτες μας τουλάχιστον μία επιλογή ηλεκτρικού οχήματος σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες οχημάτων μας και τα επόμενα 10 χρόνια στοχεύουμε να διαθέσουμε στην αγορά συνολικά περίπου 10 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο CEO της BMW στις αρχές Αυγούστου.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό των Βαυαρών, οι ηλεκτρικές εκδόσεις των Σειρών 5 και 7 θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing της Γερμανίας. Το εργοστάσιο κατασκευάζει επίσης την iX, το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της BMW, το οποίο θα οδηγήσουμε στις αρχές του επόμενου κιόλας μήνα, μαζί με τη νέα i4, η οποία παράγεται στο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο.
Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση των X1 και Mini Countryman θα κατασκευαστεί επίσης στη Γερμανία, παράλληλα με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης – η X1 στο Regensburg και το Mini Countryman στη Λειψία.
Αυτή τη στιγμή ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαθέτει το BMW Group είναι το i3 που παράγεται στη Λειψία, το iX3, που πρόσφατα ανανεώθηκε και κατασκευάζεται στην Κίνα, και το Mini Coopes SE, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της βρετανικής φίρμας στην Οξφόρδη της Αγγλίας.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το 2025 η BMW θα παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse (New Class), η οποία έχει σχεδιαστεί για να είναι πρωτίστως πλήρως ηλεκτρική, αν και θα μπορεί επίσης να φιλοξενήσει κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης, συμπεριλαμβανομένων εκδόσεων με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
«Η νέα μας αρχιτεκτονική οχημάτων είναι ασυμβίβαστα ηλεκτρική, είτε με μπαταρία είτε με υδρογόνο. Θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα νέα μοντέλα στη γκάμα του ομίλου, από BMW έως Rolls-Royce», δήλωσε ο Zipse.
Η BMW αναμένει ότι οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της θα αυξηθούν κατά περισσότερο από 50% κατά μέσο όρο έως το 2025. Μέχρι το τέλος του 2025, η εταιρεία αναμένει να έχει παραδώσει περίπου 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους πελάτες, αποσπώντας μερίδιο τουλάχιστον 25% επί των συνολικών πωλήσεων της. Τέλος, έως το 2030, η BMW προσδοκά σε παραδόσεις 10 εκατομμυρίων BEV, που θα αντιστοιχούν στο 50% των παγκόσμιων παραδόσεών της.