BreakingViews: Για να χτυπήσει το «greedflation», η Βρετανία να κοιτάξει στην Ελλάδα

    Ημερομηνία:

    PSIFIOPOIISI

    Με τις τιμές των τροφίμων να αυξάνονται πάνω από 19% σε ένα χρόνο και τις εκλογές να πλησιάζουν, ο Βρετανός πρωθυπουργός Rishi Sunak πρέπει να μειώσει τις πιέσεις που δέχονται οι καταναλωτές στο ταμείο. Και η στήλη BreakingViews του Reuters τον καλεί να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ελλάδας.

    Όπως σημειώνει το άρθρο, οι περιορισμοί στις τιμές που εξετάζει ο Sunak απειλούν να πλήξουν τα ήδη πιεσμένα σούπερ μάρκετ και να ενθαρρύνουν τη ζήτηση, η οποία ενισχύει τον πληθωρισμό. «Οι προσπάθειες της Ελλάδας να αντιμετωπίσει τα περιθώρια ίσως είναι ένα πιο αποτελεσματικό αντίδοτο στο σοκ της ακρίβειας», τονίζεται.

    Στη Βρετανία, που αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση στο κόστος ζωής ανάμεσα στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, οι ανατιμήσεις οφείλονται στο υψηλότερο κόστος της ενέργειας, των πρώτων υλών και της εργασίας, αλλά και στο λεγόμενο «greedflation» (από τις λέξεις «greed» -απληστία- και «inflation» -πληθωρισμός), καθώς κάποιοι παραγωγοί επιχειρούν να φουσκώσουν τα περιθώριά τους.

    GYMALL

    Αυτό είναι ένα πολιτικό ζήτημα για τον Sunak, καθώς οι Συντηρητικοί βρίσκονται 15 μονάδες πίσω από το Εργατικό Κόμμα στις δημοσκοπήσεις, εν όψει των εκλογών που θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του 2024.

    Ο Sunak σκέφτεται να αναγκάσει τα σούπερ μάρκετ να βάλουν πλαφόν στις τιμές βασικών ειδών, όπως το ψωμί και το γάλα, ακολουθώντας ένα παρόμοιο σχέδιο που εφαρμόζει η γαλλική κυβέρνηση. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι οι λιανέμποροι ήδη δουλεύουν με πολύ μικρά περιθώρια, επομένως κάτι τέτοιο θα τους οδηγούσε να αυξήσουν τις τιμές σε άλλα προϊόντα. Επιπλέον, αποθαρρύνοντας την προσφορά και ενθαρρύνοντας τη ζήτηση, τα πλαφόν αυτά μπορεί να φουντώσουν τον πληθωρισμό.

    Στο πλαίσιο αυτό, το BreakingViews αντιπροτείνει το μοντέλο της Ελλάδας, με το καλάθι του νοικοκυριού. Η προσέγγιση αυτή πιέζει και τα σούπερ μάρκετ αλλά και τους παραγωγούς, καθώς οι αλυσίδες είναι απίθανο να αποδεχθούν τις αυξήσεις τιμών των προμηθευτών τους εάν δεν μπορούν να τις «περάσουν» στους καταναλωτές. Και η απειλή προστίμων σημαίνει ότι οι κανόνες τηρούνται περισσότερο από εκείνους του γαλλικού σχεδίου.

    Όπως σημειώνει η στήλη, το σχέδιο της Ελλάδας φαίνεται να δουλεύει, καθώς ο πληθωρισμός στην χώρα για τα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό μειώθηκε από το 12,2% τον Φεβρουάριο στο 9,8% τον Μάιο, κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, που είναι στο 12,5%.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Επιθεώρηση Εργασίας: Εκστρατεία ενημέρωσης εργαζομένων και εργοδοτών για θέματα βίας και παρενόχλησης

    Εκστρατεία ενημέρωσης εργαζομένων και εργοδοτών στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης...

    Πάτρα: Στο πόδι η ΕΛΑΣ για το ενδεχόμενο επεισοδίων με οπαδικά κίνητρα

    Σε επιφυλακή βρίσκεται η ΕΛΑΣ για το θέμα της...

    Αυτά τα τρία ζώδια γίνονται οι καλύτεροι μπαμπάδες

    έννοια της πατρότητας έχει αλλάξει μέσα στις τελευταίες δεκαετίες,...