Υποτονική και κατώτερη των προσδοκιών κίνηση στην αγορά, διαπιστώνουν τον πρώτο μήνα των θερινών εκπτώσεων οι έμποροι, στις μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις της χώρας.
Κι ενώ, ειδικά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων θεωρείται η πιο «δυνατή» περίοδος από πλευράς αγοραστικής κίνησης, υπό τις παρούσες συνθήκες και εν μέσω της πίεσης που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, οι καταναλωτές εμφανίζονται συγκρατημένοι στις αγορές καταναλωτικών αγαθών. Προτεραιότητά τους, παραμένει η κάλυψη των βασικών αναγκών ενώ όσοι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν διακοπές, προτιμούν να διοχετεύσουν εκεί τις δαπάνες τους κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Στελέχη του λιανεμπορίου σημειώνουν μάλιστα πως αντίστοιχη αγοραστική συμπεριφορά παρατηρείται πλέον και από την πλευρά των ξένων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Με διαφορετικές «ταχύτητες» το λιανεμπόριο
Η εικόνα πάντως εμφανίζεται διαφοροποιημένη μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ περιοχών, καθώς εκείνες με έντονη τουριστική κίνηση παρουσιάζουν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τις υπόλοιπες. Παράλληλα, με θετικό πρόσημο κινούνται, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, οι πωλήσεις στις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα.
Ο στόχος των λιανεμπόρων είναι ο τζίρος της αγοράς – συμπεριλαμβανομένων και των κλάδων των τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων – στο δίμηνο των θερινών εκπτώσεων που ολοκληρώνονται στο τέλος Αυγούστου, να ξεπεράσει τα 7 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής και βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο 5μηνο του έτους παρατηρείται επιβράδυνση της αύξησης του τζίρου του λιανεμπορίου σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα, χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο κύκλος εργασιών τον Μάιο, ανήλθε σε 1,01 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με πέρυσι που είχε διαμορφωθεί σε 0,98 δισ. ευρώ. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο μηνιαίος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 0,52 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 3% σε σύγκριση με πέρσι.