Χριστούγεννα 2021: Αύξηση 9%-18% στις τιμές για το γιορτινό τραπέζι

    Ημερομηνία:

    Σημαντική ετήσια αύξηση κόστους σημειώνεται στο φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι, ανερχόμενη μεταξύ 9,3% και 18,5%, αναλόγως τις απαιτήσεις κάθε τραπεζιού, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ- ΕΣΕΕ).

    Φλίγκος

    Η εκτίμηση του κόστους για το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι (έξι έως οκτώ ατόμων) κυμαίνεται από 82,56 έως 113,90 ευρώ, ανέφερε η έρευνα, που κατέγραψε με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με key-informers της αγοράς τις τιμές τόσο από αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα λιανικής όπως ζαχαροπλαστεία και κρεοπωλεία, καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά.

    Το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς τιμών από διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε αρκετές τοπικές αγορές και αλλά είδη καταστημάτων.

    ICECAP

    Η σύγκριση βεβαίως γίνεται με τον Δεκέμβριο του 2020, όταν η αγορά λειτούργησε σε καθεστώς πολύ αυξημένων περιορισμών.

    Έτσι το αρνί έχει μέση αύξηση 13,9%, η κατεψυγμένη γαλοπούλα 15,3%, ενώ το χοιρινό μόνο 3,8%. Η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη στα λαχανικά, ανερχόμενη στο 46,2% για το μαρούλι και στο 16,6% για τις ντομάτες.

    Στην κορυφή των αυξήσεων όμως βρίσκονται τα τυποποιημένα γλυκά, αφού οι κουραμπιέδες ακρίβυναν κατά 52% και τα τυποποιημένα μελομακάρονα κατά 60,9%. Στο ζαχαροπλαστείο πάντως οι φρέσκοι κουραμπιέδες είναι μόνο 4% ακριβότεροι και τα μελομακάρονα 6,9%.  Αντίρροπες τάσεις καταγράφονται στα ποτά για αυτά τα Χριστούγεννα, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, καθώς ενώ οι μπίρες είναι 17,3% ακριβότερες, το κρασί είναι κατά 14,3% φθηνότερο και τα αναψυκτικά κατά 27,5%.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Θρίλερ στο Ελληνικό: Νέες πληροφορίες για την οικιακή βοηθό της οικογένειας – Και τρίτη γυναίκα εμπλέκεται στην υπόθεση

    Συνεχίζεται το θρίλερ γύρω από τους τρεις θανάτους της οικογένειας...

    Κλάδος αυτοκινήτου: Υποχρεωτικό το ψηφιακό πελατολόγιο από 1η Ιουλίου – Τι αλλάζει για συνεργεία και εμπόρους

    Από την 1η Ιουλίου 2025, οι επιχειρήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου θα...

    Αλκοολούχα ποτά: Η Ελλάδα αυξάνει τις εξαγωγές της – Το ούζο οδηγεί την πορεία

    Για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών ξεπέρασαν το φράγμα...

    Επιστρέφει ο φόβος της ύφεσης: Τι δείχνουν τα δεδομένα και τι (δεν) αποκαλύπτουν οι αγορές;

    Οι ανησυχίες για παγκόσμια ύφεση επανέρχονται δυναμικά στο προσκήνιο των αγορών,...