Χριστούγεννα: ΔΕΙΤΕ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ το γιορτινό τραπέζι – ΠΙΝΑΚΑΣ

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Την καθιερωμένη του έκθεση για το κόστος του τραπεζιού των Χριστουγέννων δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

    Στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζονται όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από τιμοληψίες σε καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ, ενώ περιλαμβάνονται και οι εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για τις τιμές την εβδομάδα των ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

    Η έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που έχουν θέση στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.), με το ΙΕΛΚΑ να εκτιμά ότι με προσεκτικές αγορές ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει έως και 24%.
    Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Οι αυξήσεις και οι μειώσεις

    Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι τιμές των προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2020 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014. Συγκεκριμένα, το 2019 το χριστουγεννιάτικο καλάθι κόστισε 81,81 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ φέτος διαμορφώνεται στα 81,42 ευρώ.

    GYMALL

    Το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι φέτος καταγράφονται μικρές ή μεγαλύτερες αυξήσεις στα αναψυκτικά (+10%), το αρνί, την κατεψυγμένη γαλοπούλα και τις τομάτες και μειώσεις στις πατάτες (-21% στο σακί), το χοιρινό, το βούτυρο, το μαρούλι, το φύλλο κρούστας και τη ζάχαρη. Συνολικά, από τις 22 κατηγορίες προϊόντων οι 10 παρουσιάζουν μείωση, οι 9 αύξηση και οι 3 παραμένουν αμετάβλητες.

    Το καλάθι των Χριστουγέννων

    Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια. Συγκεκριμένα:

    • Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
    • Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
    • Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
    • Εκπτωτικά κουπόνια
    • Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές
    • Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών

     

     

    Χριστούγεννα: ΔΕΙΤΕ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ το γιορτινό τραπέζι - ΠΙΝΑΚΑΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Αντιπεριφερειάρχης Γεωργία Ντάτσικα στο συνέδριο για τη μετεξέλιξη του ΟΠΕΚΑ

    Η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας  Γεωργία Ντάτσικα συμμετείχε...

    Η Ευρωπαία Επίτροπος, Elisa Ferreira, στα κελάρια της Achaia Clauss

    Η Achaia Clauss δεν αποτελεί απλά την κορυφαία οινοποιία...

    Σαρακοστή: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές κατά την αγορά τροφίμων – Χρήσιμες οδηγίες

    Οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους...

    Δημήτρης Αλεξάνδρου: Κατέθεσε μήνυση για τα σχόλια που δέχτηκε για την υπόθεση της Ιωάννας Τούνη

    Ο Δημήτρης Αλεξάνδρου κατέθεσε μήνυση σε βάρος συγκεκριμένου προσώπου για σχόλια...