flamis.gr

Χριστούγεννα: ΔΕΙΤΕ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ το γιορτινό τραπέζι – ΠΙΝΑΚΑΣ

Την καθιερωμένη του έκθεση για το κόστος του τραπεζιού των Χριστουγέννων δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζονται όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από τιμοληψίες σε καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ, ενώ περιλαμβάνονται και οι εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς για τις τιμές την εβδομάδα των ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Η έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που έχουν θέση στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.), με το ΙΕΛΚΑ να εκτιμά ότι με προσεκτικές αγορές ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει έως και 24%.
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Οι αυξήσεις και οι μειώσεις

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι τιμές των προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2020 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014. Συγκεκριμένα, το 2019 το χριστουγεννιάτικο καλάθι κόστισε 81,81 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ φέτος διαμορφώνεται στα 81,42 ευρώ.

Το ΙΕΛΚΑ επισημαίνει ότι φέτος καταγράφονται μικρές ή μεγαλύτερες αυξήσεις στα αναψυκτικά (+10%), το αρνί, την κατεψυγμένη γαλοπούλα και τις τομάτες και μειώσεις στις πατάτες (-21% στο σακί), το χοιρινό, το βούτυρο, το μαρούλι, το φύλλο κρούστας και τη ζάχαρη. Συνολικά, από τις 22 κατηγορίες προϊόντων οι 10 παρουσιάζουν μείωση, οι 9 αύξηση και οι 3 παραμένουν αμετάβλητες.

Το καλάθι των Χριστουγέννων

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια. Συγκεκριμένα:

• Εκπτώσεις σε συγκεκριμένα προϊόντα
• Εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες
• Προσφορά επιπλέον προϊόντος (π.χ. 2+1 δώρο)
• Εκπτωτικά κουπόνια
• Δωροεπιταγές για επόμενες αγορές
• Επιστροφή χρημάτων με τη χρήση πιστωτικών καρτών

 

 

Comments are closed.