Crash test για το τέλος κρουαζιέρας: Τα σενάρια νέας αύξησής του από το 2026

    Ημερομηνία:

    Το τέλος κρουαζιέρας ενεργοποιήθηκε και για το οικονομικό επιτελείο τα στοιχεία που θα συλλεγούν σε τρεις μήνες από σήμερα έχουν πολύ μεγάλη σημασία. Στόχος να μετρηθεί η «ελαστικότητα» του μέτρου: δηλαδή, το κατά πόσο η επιβολή του τέλους (το οποίο φτάνει και στα 20 ευρώ για τα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης) μπορεί να ανακόψει τον ρυθμό αύξησης των επισκεπτών μέσω κρουαζιέρας, οι οποίοι φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν και τα οκτώ εκατομμύρια. Αν αποδειχθεί ότι το τέλος δεν επηρεάζει σοβαρά την δραστηριότητα, το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης του τέλους θα εξεταστεί ενόψει και της επόμενης τουριστικής περιόδου.

    Οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ουσιαστικά δεν αντιλαμβάνονται τη χρέωση καθώς υπεύθυνοι για την απόδοση του ποσού (το οποίο εξαρτάται και από τον λιμένα και από την περίοδο) πρακτικά ενσωματώνεται στην τιμή. Υπεύθυνοι για την απόδοση του ποσού είναι οι επαγγελματίες του κλάδου που έχουν και την πλήρη εικόνα για τον αριθμό των επισκεπτών που αποβιβάζονται σε κάθε σταθμό. Οι πρώτες εισπράξεις για το ελληνικό δημόσιο –και μάλιστα.. γερές καθώς θα καλύπτουν την περίοδο έως τις 30/09- θα φανούν στο τέλος Οκτωβρίου. Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις ότι το τέλος μπορεί να αποδώσει περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, τα ποσά ανά επιβάτη θα επανεξεταστούν καθώς υπάρχουν μια σειρά από επιχειρήματα προς αυτή την κατεύθυνση:

    Φλίγκος

    1. Η κριτική για το γεγονός ότι οι επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων προκαλούν απότομη αύξηση της όχλησης στους τόπους που αποβιβάζονται χωρίς να καταγράφεται ανάλογο οικονομικό όφελος για τους προορισμούς. Ήδη, πολλοί εμπλεκόμενοι δήμοι εγείρουν θέμα για αύξηση των εσόδων από το τέλος κρουαζιέρας (σ.σ βάσει του νόμου, ένα τρίτο από τις συνολικές εισπράξεις του τέλους προορίζεται για την ενίσχυση των δήμων)

    2. Η ανάγκη να ενισχυθεί και στην Ελλάδα η τάση «τιμολόγησης» της όχλησης λόγω του υπερτουρισμού.

    GLEARNET

    Με τα υφιστάμενα επίπεδα του τέλους στην κρουαζίερα (από 1 έως 20 ευρώ ανά αποβίβαση) το υπουργείο Οικονομικών έχει προϋπολογίσει την είσπραξη 50 εκατ. ευρώ όπως προαναφέρθηκε. Το ποσό αυτό, θα σπάσει στα τρία: δήμοι, υπουργείο Τουρισμού και αναπτυξιακά έργα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αυτός είναι ο Πατρινός επιχειρηματίας που πήρε το κατάστημα που έκλεισε στη Ρήγα Φεραίου – ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ ΦΤΙΑΞΕΙ

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%af%ce%b1-2/

    Ποια περιοχή της Πάτρας απεικονίζεται στην φωτογραφία;

    Πρόκειται για την Εγλυκάδα

    ΠΑΤΡΑ: Που ήταν αυτό το κτίριο που στέγαζε την Εθνική Τράπεζα το 1900;

    Άποψη της οικίας Χαϊδόπουλου, όπου στεγαζόταν η Εθνική τράπεζα,...

    ΠΑΤΡΑ: Κάνει θραύση το βιβλίο του δημοσιογράφου Διονύση Ζακυνθινού

    Ο Διονύσης Ζακυνθινός με εξήντα κομμάτια παζλ στήνει και...