flamis.gr

Δείτε το «μποτιλιάρισμα» των πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ

Η επιχείρηση ρυμούλκησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ ξεκίνησε και πάλι το μεσημέρι του Σαββάτου.

Αν αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησής του 400 μέτρων Ever Given, το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας εν μέσω ισχυρών ανέμων νωρίς την Τρίτη, προκαλώντας προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα καθώς απέκλεισε μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου, θα γίνει μια ακόμη προσπάθεια αύριο το πρωί, όπως δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν τα της επιχείρησης.

Σύμφωνα με τις πηγές, για να αποκολληθεί το πλοίο θα πρέπει να απομακρυνθούν τόνοι άμμου γύρω από την πλώρη του.

Οι βυθοκόροι είχαν έως χθες απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφου ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το μήκους 400 μέτρων Everg Given έχει ακινητοποιηθεί διαγώνια στο νότιο τμήμα του καναλιού από την Τρίτη, διαταράσσοντας την παγκόσμια ναυτιλία και εμποδίζοντας μια από τις πλέον πολυσύχναστες πλωτές οδούς του κόσμου.

ΠΑΓΩΣΕ ΤΟ 15% ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης περνά μέσα από το κανάλι, και δεκάδες σκάφη περιμένουν γύρω από τις βόρειες και νότιες εισόδους του. Το ημερήσιο κόστος από τις καθυστερήσεις για την παγκόσμια οικονομία έχει εκτιμηθεί σε 9-10 δισ. δολάρια.

Τα ναύλα για τα πετρελαιοφόρα προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν μετά το ατύχημα και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει διαταραχθεί μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ, απειλώντας με δαπανηρές καθυστερήσεις τις εταιρείες.

Στα εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρει το Ever Given περιλαμβάνονται προϊόντα της IKEA και της γνωστής βρετανικής αλυσίδας ηλεκτρονικών Dixons. Η ολλανδική εταιρεία προϊόντων σπιτιού Blokker επιβεβαίωσε επίσης ότι εμπορεύματά της βρίσκονται στο πλοίο.

Εάν συνεχιστεί επί μακρόν αυτή η κατάσταση, οι εταιρείες ενδέχεται να αποφασίσουν να αλλάξουν δρομολόγιο για τα πλοία τους, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας περίπου δύο εβδομάδες στο χρόνο ταξιδιού και επιπλέον κόστος σε καύσιμα.

Ναυτιλιακοί πράκτορες δήλωσαν το Σάββατο στο Reuters ότι κανένα από τα πλοία που περιμένουν στις εισόδους του καναλιού δεν είχε ζητήσει ακόμη την αναδρομή.

Ο κίνδυνος για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη – όπου βασικοί λιμένες όπως η Αμβέρσα στο Βέλγιο και ο Felixstowe στη Βρετανία αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις

Οι ΗΠΑ επηρεάζονται περισσότερο στις ανατολικές ακτές και τον Κόλπο του Μεξικού. Περίπου 45% του όγκου φορτίου στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και στο Νιου Τζέρσεϊ κινείται μέσω του καναλιού του Σουέζ, ανέφεραν ειδικοί.

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι ΗΠΑ έχουν προσφερθεί να βοηθήσουν την Αίγυπτο στις συνεχείς προσπάθειές της. «Παρακολουθούμε την κατάσταση πολύ προσεκτικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου Τζεν Ψάκι, σημειώνοντας ότι το μπλοκάρισμα της διώρυγας επηρεάζει τις αγορές ενέργειας.

Comments are closed.