Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Α.Ε. : Είσαι στο Επιμελητήριο, αλλά… στο ΕΣΠΑ όχι. Γιατί;

    Ημερομηνία:

    Του ΘΕΟ∆ΩΡΟΥ ΛΟΥΛΟΥ∆Η* και της ΛΕΝΑΣ ΚΑΛΕΝΤΖΩΤΗ*

    H Διαχειριστική Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Δυτικής Ελλάδος – Πελοποννήσου – Ηπείρου & Ιονίων Νήσων (ΔΕΠ) ιδρύθηκε το 1996 και λειτουργεί ως Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης (ΕΦΔ) έργων από τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων. Στους σκοπούς της εταιρείας είναι –µεταξύ άλλων- η υποβοήθηση εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων, και η ενημέρωση των επιχειρήσεων για τις δυνατότητες χρηματοδότησης επενδύσεων µέσω προγραµµάτων. Μέσω της ∆ΕΠ τα ίδια τα θεσµοθετηµένα νοµικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των επιχειρήσεων διαχειρίζονται τα χρήματα του ΕΣΠΑ που κατευθύνονται στις επιχειρήσεις και αυτό είναι εξαιρετικά θετικό.

    Ωστόσο, από τις 25.756 επιχειρήσεις/επαγγελµατίες µέλη του Επιµελητηρίου Αχαΐας, υλοποιήθηκαν µόλις 2.338 ενταγµένα στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έργα για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων της Αχαΐας. Μόλις το 9% ωφελήθηκε. Μόλις 82 εκατ. € απορροφήθηκαν – µόνο το 63% – από τα περίπου 130 εκατ. € της συνολικής ∆ηµόσιας ∆απάνης των Ενταγμένων Εργων για την Αχαΐα (Πηγή: Στατιστικά ΓΕΜΗ 10/07/24, Στοιχεία από διαδικτυακό Τόπο: https://anaptyxi.gov.gr). Η ∆ΕΠ πρέπει να αναβαθµίσει τη διοίκησή της, να συμβάλει στην αύξηση των πόρων του ΕΣΠΑ που κατευθύνονται στην επιχειρηµατικότητα και στην καλύτερη κατανοµή των πόρων στους κατάλληλους άξονες και δράσεις, µε κανόνες πλήρους διαφάνειας, αξιοκρατίας και δικαιοσύνης. Επίσης, ως διοίκηση θα διεκδικήσουµε την αύξηση των κλάδων δραστηριότητας των επιχειρήσεων που είναι επιλέξιµες για χρηµατοδότηση.

    Θα υποστηρίξουµε την προσπάθεια:

    • Να εντάσσονται στα προγράµµατα περισσότερες επιχειρήσεις και να στηρίζονται, ώστε να ξεπερνούν τα όποια προβλήµατα υπάρχουν,
    • Ανταποκρινόµαστε στο έντονο αίτηµα που έχουν πολλά µέλη για περισσότερη και ποιοτικότερη επικοινωνία και ενηµέρωση ως προς τα προγράµµατα επιδοτήσεων,
    • Αξιοποιούμε ουσιαστικά τις «αντένες», δηλαδή τους κατά τόπους υπαλλήλους στις έδρες των Επιµελητήριων, προς εξυπηρέτηση των αναγκών του φορέα,
    • Αυξάνουµε την αυτονοµία της διοίκησης της ∆ΕΠ, η αποτελεσµατικότερη λήψη αποφάσεων, η ενίσχυση της ποιότητας του συστήµατος προσλήψεων και άλλα, µε γνώµονα πάντα τη µέγιστη ποιότητα διαχείρισης των έργων, και µε κανόνες πλήρους διαφάνειας, αξιοκρατίας και δικαιοσύνης,
    • Καλύτερη επικοινωνία µε τους µελετητές διαχείρισης έργων/συµβούλους επιχειρήσεων, µειώνοντας τις επισφάλειες διαχειριστικού λάθους προς όφελος του επενδυτή επιχειρηµατία,
    • Επιδιώκουµε συνεργασία µε όλες τις περιφέρειες στις οποίες η ∆ΕΠ δραστηριοποιείται για την ανάληψη ως ενδιάµεσος όλων των ΠΕΠ,
    • Εκπονούµε µελέτη οφέλους σχετική µε το εάν η ∆ΕΠ θα µπορούσε να γίνει και φορέας προώθησης µικροπιστώσεων στην περιοχή σε συνεργασία µε την Αναπτυξιακή Τράπεζα, µε πόρους και από τα ΠΕΠ των περιφερειών που έχει δράση,
    • Εκπονούµε µελέτη σχετική µε το εάν η ∆ΕΠ θα µπορούσε να αναλάβει τον ρόλο Ενδιαµέσου Φορέα σε φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που δεν έχουν διαχειριστική επάρκεια, ή σε δήµους που έχουν έλλειψη προσωπικού και των νοµικών προσαρµογών που απαιτούνται (όπως τροποποίηση καταστατικού, έγκριση υπουργείου κ.ά.).

    Επιπλέον, θα προχωρήσουµε στις κάτωθι πρωτοβουλίες:

    • Κατάθεση επίσηµων προτάσεων από την ∆ΕΠ προς το υπουργείο, την ΕΥ∆ του Προγράµµατος «Ανταγωνιστικότητα», την γγ ΕΣΠΑ και τις περιφέρειες, σχετικά µε τους τρόπους καταπολέµησης της γραφειοκρατίας, η οποία τείνει να εξελιχθεί σε µεγάλο πρόβληµα, εκτινάσσοντας το διαχειριστικό κόστος των επενδύσεων για τις επιχειρήσεις και τους σύµβουλους µελετητές (π.χ. µέσω συνεχών προτάσεων βελτίωσης της λειτουργικότητας των «Οδηγών» των ∆ράσεων).
    • Βελτίωση της µεθοδολογίας των προσλήψεων (Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στην δηµοσιότητα κ.ά.) αλλά και της µεθοδολογίας σύνδεσης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των εργαζόµενων µε τα καθήκοντα που τους ανατίθενται µε κανόνες πλήρους διαφάνειας.
    • Πραγµατοποίηση ενηµερωτικών σεµιναρίων σε τακτά χρονικά διαστήµατα στα κλιµάκια ελέγχου, σε συνεργασία µε τις υπηρεσίες της γγ ΕΣΠΑ, τις κατά περίπτωση αρµόδιες υπηρεσίες (π.χ. Λογιστήριο του Κράτους, Γενική ∆ιεύθυνση Πολεοδοµίας ΥΠΕΚΑ, Υπηρεσίες ∆όµησης κ.λπ.) καθώς και τα Επιµελητήρια (ΤΕΕ, ΟΕΕ) προκειµένου να ενηµερώνονται για τις τρέχουσες εξελίξεις των ελέγχων.
    • Πραγµατοποίηση ερευνών για την καταγραφή της γνώµης των ωφελούµενων επιχειρήσεων και αξιοποίηση των αποτελεσµάτων τους.
    • Υλοποίηση σε τακτική βάση συνεργατικών ενηµερωτικών ηµερίδων µε µελετητές/ συµβούλους επιχειρήσεων, µε σκοπό τη δηµιουργία αρτιότερων επιχειρηµατικών σχεδίων και την αποφυγή σφαλµάτων κατά την υλοποίηση των έργων.
    • ∆ιεκδίκηση για τους επιχειρηµατίες, εκτός των εθνικών συγχρηµατοδοτούµενων προγραµµάτων, της συµµετοχής τους και σε Ευρωπαϊκά Προγράµµατα µε δεδοµένο ότι υπάρχει η αναγκαία τεχνογνωσία αλλά και δοµή.
    • Επιδίωξη για αύξηση της εµπλοκής του ΕΦΕΠΑΕ και στη διαχείριση των επενδύσεων του Αναπτυξιακού Νόµου.
    • Σε συνεργασία µε το Επιµελητήριο, δηµιουργία τµήµατος υποστήριξης των επιχειρήσεων για την επίλυση προβληµάτων που προκύπτουν από την υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων.
    • Αναβάθµιση του ρόλου των κατά τόπους αντενών του Φορέα µε την εµπλοκή τους στην διαχείριση των έργων.

    Ο Θεόδωρος Λουλούδης είναι υποψήφιος πρόεδρος του Επιµελητηρίου Αχαΐας και Επικεφαλής του συνδυασµού «Επιµελητήριο Πρωταγωνιστής».

    Η Λένα Καλεντζώτη είναι µηχανικός, επιχειρηµατίας, π. δηµοτικός σύµβουλος και σύµβουλος του συνδυασµού «Επιµελητήριο Πρωταγωνιστής».

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στην Πάτρα ο Βασίλης Σπανάκης

    Ο Υφυπουργός Εσωτερικών και Δημοσίας Διοίκησης Βασίλης Σπανάκης θα...

    Παγκράτι: Πώς έφτασε η Αντιτρομοκρατική στην σύλληψη του 49χρονου – Ψάχνουν να βρουν για ποιον είχε νοικιάσει την αποθήκη «γιάφκα»

    Τα κομμάτια του παζλ, σχετικά με την αποθήκη-«γιάφκα» που εντοπίστηκε στο Παγκράτι,...
    Best Shop