Για τις αυξήσεις αναμένεται να ληφθεί υπόψη μόνο ο πληθωρισμός του 2023, ο οποίος είναι αρκετά χαμηλότερος συγκριτικά με αυτόν του 2022. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε μία συνδυαστική λύση με μονοψήφιες αυξήσεις της τάξης του 3%-4% και απέχει σε μεγάλο βαθμό από το 14% που έπρεπε να εφαρμοστεί φέτος, βάσει των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά πάγωσε ύστερα από την πολιτική παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για τη διαδρομή Πάτρα-Αθήνα, τα διόδια για μετάβαση και επιστροφή ανέρχονται στα 24 ευρώ. Εάν είχαν εφαρμοστεί οι αυξήσεις για φέτος, τότε το κόστος θα αυξανόταν στα 26,4 ευρώ.
Ο δρόμος, ωστόσο, για να καταλήξουμε σε μονοψήφια αύξηση ήταν γεμάτος εμπόδια και μερικοί εκ των παραχωρησιούχων, κυρίως οι ξένες εταιρείες, πίεζαν για την εφαρμογή των αυξήσεων από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Το περασμένο καλοκαίρι υπήρξε επεισόδιο όταν οι παραχωρησιούχοι έκαναν γνωστό στο υπουργείο ότι θα προχωρήσουν μονομερώς σε αύξηση των τιμών, με αποτέλεσμα να ανέβουν οι τόνοι. Ωστόσο, ύστερα από την καταστροφική πλημμύρα Daniel, το ζήτημα ξαναμπήκε στον πάγο και όπως φαίνεται θα αναμένουμε χαμηλότερες αυξήσεις από αρχές του 2024.
Οσον αφορά τους οδικούς άξονες που θα δούμε αυξήσεις αυτοί είναι οι Ολυμπία Οδός, η Κεντρική και Νέα Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Σε αυτές συμμετέχουν η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief, καθώς και μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ.