flamis.gr

Διόδια: Ξεκινά πιλοτικά η χιλιομετρική χρέωση από την Ολυμπία Οδό

Τον οδικό χάρτη των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας ύψους 13 δισ. ευρώ που θα πραγματοποιηθούν τα επόμενα χρόνια παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι μετά την ηλεκτρονική διασύνδεση των διοδίων προχωρά το πρόγραμμα για την χιλιομετρική κοστολόγηση με πρώτη πιλοτική εφαρμογή στην Ολυμπία Οδό.

Παρουσιάζοντας τους τρείς στόχους του σχεδιασμού της κυβέρνησης ανέφερε ότι αυτοί είναι: Να υλοποιήσουμε θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα. Τα έργα υποδομής να μπουν στην πρώτη γραμμή το 2021, ενόψει της μεγάλης εθνικής προσπάθειας για επανεκκίνηση της οικονομίας. Καλύτερες αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Έργα Υποδομής

      Για τα έργα υποδομής ανέφερε πως «θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων» για αυτό «αναθεωρούμε τον Ν.4412, ενώ είμαστε έτοιμοι να θεσπίσουμε ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας». Ειδικότερα, ανέφερε ότι πλέον έχουμε έτοιμο ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Και μέσα στο 2021 αυτά πλέον προχωρούν με ταχύτητα.

 

Τα έργα που ήταν από την προηγούμενη κυβέρνηση «τελματωμένα και ναρκοθετημένα» και ξεμπλοκάρουν ανέφερε ο υπουργός ότι είναι: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Μέσα στο 2021 θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια, ενώ για το Μετρό της Θεσσαλονίκης είπε ότι «επιλέξαμε να έχουμε και Μετρό και Αρχαία» σημειώνοντας ότι «δυστυχώς και πάλι κάποιοι αμετανόητοι προσπαθούν να το καθυστερήσουν προσφεύγοντας στο ΣτΕ» Επίσης προχωρούν οι άξονες Πάτρα-Πύργος, ΒΟΑΚ, Ε65 και Άκτιο-Αμβρακία.

 

 

 

 

 

Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε και στα «έργα νέας γενιάς» όπου σε αυτά ανήκουν: τα νέα σιδηροδρομικά έργα. Έργα της επόμενης 15ετίας. Φιλικά προς το περιβάλλον, που δίνουν προοπτική να γίνει η χώρα κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σχεδιάζουμε, είπε, «το μεγαλύτερο πρόγραμμα που έχει γίνει στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης. Η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover. που η υλοποίησή της με ΣΔΙΤ προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ. Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική κάτι που σχεδιάζουμε να προκηρυχθεί στα τέλη του 2021. Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα. Κι επίσης μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών».

Comments are closed.