Διονύσης Ζακυνθινός: Κρουαζιέρα: Χάσαμε μια δεκαετία

    Ημερομηνία:

    Ήταν το 2016 όταν, για πρώτη φορά στα χρονικά της Πάτρας, ένα κρουαζιερόπλοιο χρησιμοποίησε το λιμάνι της ως σημείο εκκίνησης για την πραγματοποίηση μιας
    κρουαζιέρας. Και σε μια αξιοσημείωτη συνέχεια μιας δυναμικής που διαφαινόταν από εκείνα τα χρόνια στον ορίζοντα, παρουσιάζοντας στο Διοικητήριο του Πύργου τη Μελέτη για την αναβάθμιση και την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα», ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, έβαλε την αχαϊκή πρωτεύουσα στον χάρτη της κρουαζιέρας.

    Συγκεκριμένα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η γραμμή είναι μια διαδρομή που έχει ως κέντρο της την Αρχαία Ολυμπία και ενώνει τα λιμάνια τη κρουαζιέρας, στα οποία ενέταξε και την Πάτρα. Σε μια πόλη που συνηθίζουμε όταν μας δείχνουν το φεγγάρι, να κοιτάζουμε το δάχτυλο, η συγκεκριμένη επισήμανση του τότε διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ πέρασε απαρατήρητη.

    Παράλληλα, σε μια ταυτόχρονη επίδειξη της… παραδοσιακής εσωστρέφειας που έχει μπολιάσει μια ολόκληρη κοινωνία, το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στον τρόπο χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής. Πρέπει να είναι υπόγεια ή επίγεια;

    Το καλό είναι ότι τώρα, με μπροστάρη το Επιμελητήριο Αχαΐας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον ΟΛΠΑ, διεκδικούμε πλέον με αξιώσεις την ένταξή μας στον χάρτη της κρουαζιέρας και όλα δείχνουν ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, όπως έχει καταστήσει σαφές ο Α ́ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Αντώνης Κουνάβης, ο οποίος πρωτοστατεί στη σχετική προσπάθεια, από το 2027 θα υποδεχόμαστε κρουαζιερόπλοια. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια αξιοσημείωτη αναπτυξιακή
    προοπτική. Μόνο που τη μείζονα σημασία της θα πρέπει να αντιληφθούν και οι υπόλοιποι τοπικοί φορείς, και πρωτίστως ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο οποίος δυσκολεύτηκε να απευθύνει έναν χαιρετισμό της προκοπής όταν κλήθηκε να μιλήσει ως πρώτος πολίτης σε εκείνο το (πρώτο) για εμάς κρουαζιερόπλοιο.

    Όμως, ας συνειδητοποιήσουμε. επιτέλους, ότι αν τα καταφέρουμε και μπούμε στον χάρτη της κρουαζιέρας (έστω με καθυστέρηση μιας δεκαετίας), θα τονωθεί η τοπική οικονομία και θα ανοίξουν και εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Αυτές που δεν πρόκειται να έλθουν ποτέ μέσα
    από πεζοπορίες χιλιομέτρων.

    • Ο Δ. Ζακυνθινός είναι δημοσιογράφος στην εφημερίδα ΓΝΩΜΗ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Αποχαιρετιστήρια συναυλία από το ωδείο Μότσαρτ

    Αποχαιρετιστήρια συναυλία από το ωδείο Μότσαρτ για την παγκόσμια...

    Σκιάθος: Νεκρός σε ξαπλώστρα παραλίας εντοπίστηκε ένας 73χρονος τουρίστας

    Την τελευταία του πνοή, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, άφησε...

    Ν. Παπανδρέου: Ο Ν. Χριστοδουλάκης να παραιτηθεί από τα όργανα του κόμματος

    Με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Νίκου Χριστοδουλάκη, ο...