του Αχιλλέα Ροδίτη
Το τι έγινε στο άνοιγμα των McDonalds στην Πάτρα, το είδαμε μέσα από φωτογραφίες που κατέκλυσαν το διαδίκτυο δείχνοντας τις ατελείωτες ουρές συμπολιτών, μικρών και μεγαλύτερων, που περίμεναν υπομονετικά για να φθάσει η στιγμή της δικής τους εισόδου στο κατάστημα της πλατείας Όλγας.
Ο ιστορικός κολοσσός των φαστφούντ παγκοσμίως, η μεγάλη πολυεθνική, επέστρεψε στην Πάτρα ύστερα από μία πολυετή απουσία. Αποτελεί ένα ενθαρρυντικό στοιχείο όσον αφορά την Πάτρα, αφού η πόλη επελέγη τελικά για αυτή την επένδυση, όταν η ίδια εταιρεία δεν είχε και τις καλύτερες αναμνήσεις από την προηγούμενη παρουσία της, καθώς το αντίστοιχο κατάστημα που βρισκόταν στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων δεν ήταν σημείο αναφοράς κινητικότητας και δεν κρατήθηκε για πολύ καιρό.
Φαίνεται όμως ότι τα δεδομένα άλλαξαν και μάλιστα η πολυεθνική φαίνεται πως ποντάρει ιδιαίτερα στη νεολαία της πόλης που έστω κι αν δεν έζησε την πρότερη παρουσία της McDonalds, μέσω του διαδικτύου και του Tik Tok γνωρίζει καλά και τις παραμικρές λεπτομέρειες του μενού της εταιρείας. Και δείχνει να την εμπιστεύεται και να την επιλέγει για την επάρκεια χορταστικών γευμάτων.
Όμως δεν είναι το μοναδικό ταχυφαγείο στην Πάτρα. Υπάρχει και η Goddy’s, στα Ψηλαλώνια. Συνεπώς, έχει αξία να δει κανείς τον έντονο ανταγωνισμό που θα υπάρξει μεταξύ των δύο εταιρειών, στη «μάχη» του ποιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις, άρα και το μεγαλύτερο μέρος του πελατειακού κοινού. Το πρώτο δείγμα της «κόντρας» φαίνεται ήδη από την απόφαση και επιλογή της Goody’s να επενδύσει χρήματα για την εξαγορά χώρου και επέκταση του καταστήματός της, στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων, με σκοπό να διπλασιαστεί η χωρητικότητα που υπήρχε μέχρι πρότινος.
Εδώ και μήνες, συγκεκριμένα από τότε που έκλεισε το καφενείο που λειτουργούσε δίπλα ακριβώς από το γωνιακό κατάστημα της Goody’s, τα «κεντρικά» της εταιρείας πήραν απόφαση να σπεύσουν και να εξασφαλίσουν τον χώρο τον οποίο θέλησαν να αγοράσουν όμως τελικά νοίκιασαν, μαζί με τον πάνω όροφο. Γρήγορα ξεκίνησαν οι εργασίες διαμόρφωσης και ενοποίησης των δύο καταστημάτων, έτσι ώστε πολύ σύντομα να εξασφαλιστεί ένας ενιαίος τεράστιος χώρος αναπτυσσόμενος σε δύο ορόφους, που θα περιλαμβάνει και παιδότοπο.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο εταιρείες McDonalds και Goody’s, έχουν ασχοληθεί ενεργά με το θέμα του ανταγωνισμού που θα προκύψει στο επόμενο διάστημα καταστρώνοντας πολιτικές στοχευμένες ανά ηλικιακό κοινό. Οι πολιορκούμενες ηλικίες είναι: οι έφηβοι μεταξύ 13 και 17 ετών, τα παιδιά, δηλαδή οι κάτω των 12 ετών, με απαραίτητη την προϋπόθεση να κατακτηθούν και οι γονείς, ιδίως οι μητέρες. Αλλά η μεγάλη «μάχη» θα δοθεί στις παραγωγικές ηλικίες από 25 έως 40, αν κερδηθεί το «στοίχημα» της συνήθειας ενός γεύματος στα επαγγελματικά διαλείμματα.
Με άλλα λόγια, η Πάτρα όχι μόνο έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για μεγάλες επενδύσεις από μεγάλες εταιρείες αλλά τον φετινό χειμώνα θα είναι και επίκεντρο ενός έντονου ανταγωνισμού μεταξύ δύο κολοσσιαίων εταιρειών από τον ίδιο κλάδο.