Αντίστροφα μετρά η Πάτρα για την παράδοση στην κυκλοφορία, τo 2025, της νέας Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου, γεγονός που θα βοηθήσει και τουριστικά, τις ήδη αυξημένες αφίξεις στη χώρα, τόσο από τα Βαλκάνια, όσο και από άλλες περιοχές. Ας μην ξεχνάμε, δε, την αύξηση που καταγράφηκε το φετινό καλοκαίρι, για τη Δυτική Ελλάδα, κατά 4%. Ωστόσο, στην κατεύθυνση αυτή, η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών κλινών, τομέας στον οποίο η Πάτρα υστερεί, κρίνεται επιβεβλημένη.
Η σύγχρονη Πατρών-Πύργου ίσως δώσει νέα πνοή, όπως συνέβη και στην πόλη των Καλαβρύτων, που υστερούσε σε σχέση με τον Παρνασσό την χειμερινή περίοδο, αλλά με το που ολοκληρώθηκε η νέα Πατρών-Αθηνών, τα Καλάβρυτα εκτοξεύτηκαν σε επισκεψιμότητα, σχεδόν ολόκληρο τον χρόνο, με τους επισκέπτες κυρίως από Αθήνα, κάθε Σαββατοκύριακο να δίνουν το παρών. Αφορμή αποτέλεσε η ασφάλεια του οδικού δικτύου, που αύξησε και την κάθοδο στην Πάτρα, αφού η Αχαϊκή πρωτεύουσα ήρθε πιο κοντά με την Αθήνα, όπως με την Ιόνια Οδό και την Εγνατία μειώθηκαν με ασφάλεια οι αποστάσεις από Γιάννενα και Θεσσαλονίκη.
Στο μεταξύ, αυξήθηκαν την τελευταία τετραετία οι μαθητικές εκδρομές απ΄όλη την Ελλάδα προς την Πάτρα, δίνοντας ζωντάνια στην οικονομία της πόλης.
Σήμερα η περιοχή μας διαθέτει περίπου 40 ξενοδοχεία με πάνω από 20.000 κλίνες, ενώ υπάρχουν τα περιφερειακά καλοκαιρινά ξενοδοχεία και καταλύματα, που το αργότερο τέλη Οκτωβρίου, θα κλείσουν για χειμώνα, λόγω έλλειψης τουρισμού, μιας και οι δράσεις της πόλης, δεν είναι στο μέγιστο βαθμό για να διεκδικεί μερίδιο στον τουρισμό όλο τον χρόνο. Το κλείσιμο του ξενοδοχείου «Αστήρ» για ανακαίνιση προκάλεσε κατά τους εμπλεκόμενους παράγοντες σημαντική έλλειψη, αλλά καλύπτεται προς το παρόν από τα υπόλοιπα ξενοδοχεία.
Η «άνοιξη» δεν θα έρθει μόνο από έναν οδικό άξονα
Αυτή την στιγμή όμως με τα υπάρχοντα δεδομένα ένας δρόμος σύγχρονος δεν θα φέρει την άνοιξη, σύμφωνα και με τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Δημήτρη Διαμαντόπουλο, που σημείωσε πως η Πάτρα και η ευρύτερη περιοχή υστερεί σε υποδομές.
«Ένας οδικός άξονας δεν θα φέρει την άνοιξη και πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να βλέπουμε την πραγματικότητα. Καλώς κάνει και κατασκευάζεται η νέα Πατρών-Πύργου, που έχει καθυστερήσει και έχουν χαθεί δεκάδες ανθρώπινες ζωές, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Δυτική Ελλάδα ως γεωγραφική περιφέρεια, παραμένει δεύτερη από το τέλος σε επισκεψιμότητα και φυσικά σε εισπράξεις, που σημαίνει ότι για να αυξήσουμε την τουριστική σεζόν και τα έσοδα επιβάλλεται είτε η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του Αράξου, είτε ο πλήρης εκσυγχρονισμός του με δημόσιο χαρακτήρα, ώστε να υπάρξει διασύνδεση όχι μόνο με το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό της χώρας, για να μπορούν οι τουρίστες όλων των εθνικοτήτων, να εντάξουν την Πάτρα στον σχεδιασμό των διακοπών τους έχοντας εύκολη, γρήγορη και με ασφάλεια μετακίνηση. Επίσης απαιτείται η έλευση του τρένου στην Πάτρα και η σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, αν θέλουμε να μιλάμε για συνδεδεμένες υποδομές, που θα αξιοποιηθούν από τους φορείς και τους επαγγελματίες, για να αποκτήσει η Αχαϊκή πρωτεύουσα την ώθηση που χρειάζεται. Δυστυχώς αυτή την στιγμή η αύξηση της τουριστικής κίνησης στο 3 με 4% δεν είναι είδηση για να πανηγυρίζουμε, παρά το γεγονός ότι η Πάτρα έχει ξενοδοχεία που ανακαινίστηκαν ή ανακαινίζονται.»
Δεν συγκαταλεγόμαστε στις τουριστικές περιοχές
Επιβάλλεται να τρέξουμε και να ανεβάσουμε ρυθμούς καθώς έχουμε απόλυτη ανάγκη την μεγάλη ανάπτυξη, σημείωσε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του συνδέσμου τουριστικών γραφείων Δυτικής Ελλάδας, Γιώργος Τελώνης.
«Κάθε αύξηση μας ανεβάζει επίπεδο στον τουρισμό, αλλά δεν συγκαταλεγόμαστε στις τουριστικές περιοχές. Η ολοκλήρωση της πολυαναμενόμενης Πατρών –Πύργου, σε συνδυασμό με την Ολύμπια οδό, την Εγνατία και την Ιόνια Οδό, θα τοποθετήσει την Πάτρα στον χάρτη των ταξιδίων και στην στάση, για εξορμήσεις στις γύρω περιοχές τόσο της Αχαΐας όσο και της Ηλείας. Αυτό σταδιακά σε συνδυασμό με μία σειρά άλλων παρεμβάσεων, θα αποτελέσει θετικό πρόσημο για την πόλη μας. Έχουμε το παράδειγμα των Καλαβρύτων με την Ολύμπια οδό που κέρδισε το στοίχημα αφήνοντας στην δεύτερη θέση του χειμερινού τουρισμού τον Παρνασσό. Αυτό οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε με την έλευση του τρένου, την αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου και ένα πλάνο ετήσιων δράσεων, που θα προσελκύουν τους τουρίστες. Όταν αυτό επιτευχθεί θα έρθουν και οι επενδύσεις που είναι αλληλένδετες με τον τουρισμό. Αν έχεις τουρισμό έχεις και έργα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των ξενοδοχειακών μονάδων και αν έχεις ξενοδοχεία με άριστη παροχή υπηρεσιών και καλές τιμές, έχεις και τουρισμό.
Άκρως σημαντικό βήμα ήταν και η ανακοίνωση της χρηματοδότησης ύψους 12 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας. Το έργο μόλις ολοκληρωθεί, αν και έχει καθυστερήσει σημαντικά, θα μετατρέψει την πόλη μας σε τοπόσημο, γιατί θα έχουμε επισκέπτες που θα έρχονται για να απολαύσουν και να θαυμάσουν το θαλάσσιο μέτωπο, όπως συμβαίνει με το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, που προσελκύει επισκέπτες όλο τον χρόνο.
Το συμπέρασμα είναι ότι το κύριο τουριστικό ρεύμα επιλέγει να κινηθεί μέσω του οδικού τουρισμού σε προορισμούς που είναι εύκολα προσβάσιμοι οδικώς, σιδηροδρομικώς και αεροπορικώς, είτε πρόκειται για Έλληνες είτε για ξένους.»
“Νεολόγος*