Δυτική Ελλάδα: Το κλείσιμο του Ισθμού έφερε μείωση στις αφίξεις των σκαφών

    Ημερομηνία:

    Σημαντική ζημιά έκανε τελικά στον θαλάσσιο τουρισμό της Δυτικής Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής της Πελοποννήσου, το κλείσιμο του Ισθμού, εξαιτίας των κατολισθήσεων.

    Το όλο φαινόμενο με τις κατολισθήσεις ξεκίνησε από το 2018, κορυφώθηκε τα επόμενα χρόνια, με αποτέλεσμα το 2021 να χρειαστεί οι αρμόδιες αρχές να πάρουν μέτρα και να κλείσουν στον Ισθμό.

    Το γεγονός αυτό έφερε την καθίζηση στον θαλάσσιο τουρισμό των περιοχών που λούζονται από τον Κορινθιακό και τον Πατραϊκό κόλπο, κάνοντας τους σημαντική ζημιά στην ευρύτερη τουριστική τους κίνηση, αλλά και στην αγορά.

    Βλέπετε, πολλές από τις  οικονομίες των εκεί περιοχών, όπως για παράδειγμα της Ιτέας και  του Γαλαξιδίου τους καλοκαιρινούς μήνες στηρίζονται στις αφίξεις των ιδιωτικών σκαφών που αφήνουν χρήμα σε έναν ευρύτερο κλάδο της αγοράς (εστίαση, εμπορικά μαγαζιά κτλ).

    Στην Πάτρα ο αποκλεισμός του Ισθμού ήταν ένα ακόμα ντε αβαντάζ για την αχαϊκής πρωτεύουσα, η οποία έτσι και αλλιώς δεν τα πάει και τόσο καλά στον θαλάσσιο τουρισμό,  παρά τις τεράστιες δυνατότητες που έχει.

    Σημαντική ζημιά στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού έγινε επίσης στην Ναύπακτο και στο Αίγιο, δύο πόλεις που φιλοξενούσαν τα περασμένα καλοκαίρια αρκετά σκάφη στους λιμένες τους.

    Κουραστικό ταξίδι

    Όμως ακόμα μεγαλύτερη ζημιά έκανε το κλείσιμο του Ισθμού σε παράκτια μέρη της Πελοποννήσου.

    Με κλειστή την διώρυγα τα σκάφη που έρχονταν από το Ιόνιο ήταν αναγκασμένα να κάνουν ένα τεράστιο και κουραστικό ταξίδι γύρω από την Πελοπόννησο για να περάσουν στο Αιγαίο, ενώ το ίδιο ίσχυε και για αυτά που έρχονταν από αντίθετη κατεύθυνση, από το Αιγαίο προς τα δυτικά.

    Έτσι πολλά από τα σκάφη απέκλειαν λόγω του ταξιδιού αυτού το πέρασμα από τις ακτές και τις μαρίνες της Δυτικής Πελοποννήσου, αλλά και της Ανατολικής, με τα μέρη της Στερεάς Ελλάδος που λούζονται από τον Κορινθιακό, να μην βλέπουν καν πανί στον ορίζοντα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

     Δυτική Ελλάδα: Το κλείσιμο του Ισθμού έφερε «κατολίσθηση» στις αφίξεις των σκαφών

    Πολλά τα μίλια

    Πέρα από το κουραστικό ταξίδι για τα μέλη και τους επιβάτες του πληρώματος ενός σκάφους, ανασταλτικό παράγοντα έπαιξε και το οικονομικό, αφού με κλειστό τον Ισθμό τα μίλια και κατά συνέπεια τα καύσιμα αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό.

    Για παράδειγμα η διαδρομή Πάτρα – Πειραιά είναι 100 ναυτικά μίλια με ανοικτό τον Ισθμό. Χωρίς αυτόν η διαδρομή φτάνει τα 300. Όλα παίζουν τον ρόλο τους ακόμα και για τους εύπορους συνήθως ιδιοκτήτες σκαφών.

    Κι όλα αυτά παρόλο που σε μία ευρύτερη πανελλήνια κλίμακα το ενδιαφέρον για την μίσθωση σκαφών ήταν και φέτος έντονο, ενώ δεν έλειψαν οι αφίξεις σε όλες τις μαρίνες και τους λιμένες της επικράτειας.

    GLEARNET

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Συνελήφθησαν δυο άτομα για διάπραξη απάτης σε βάρος ηλικιωμένου

    Συνελήφθησαν, χθες το μεσημέρι, στους Αγίους Θεοδώρους Αττικής, από...

    Εκδήλωση για την Παλαιστίνη πραγματοποίησε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Πάτρας – φωτό

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 14/9/2025,...

    Στο Ανοιχτό Θέατρο Κρήνης την Παρασκευή 19-9 η κωμωδία “Ο Γαμβρός μας”

    Η Θεατρική Ομάδα του Συλλόγου των εν Πάτραις Κεφαλλήνων...

    Λύκειο των Ελληνίδων Πατρών: Κάλεσμα στη γενική συνέλευση αρχαιρεσιών

    Το Λύκειο των Ελληνίδων – Παράρτημα Πατρών προσκαλεί τα τακτικά μέλη...