Economist-Ν. Κεραμέως: Πρέπει να αποδώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για τη νέα γενιά

    Ημερομηνία:

    Σε τρεις άξονες στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, που μπορούν να εστιάσουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, το σχολείο, την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη δια βίου μάθηση, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο συνέδριο του Economist, που έχει στο επίκεντρο τη νέα εποχή δεξιοτήτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

    Η υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία να εστιαστούν οι πολιτικές στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. «Να αποδώσουμε τη σημασία που πρέπει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για τη νέα γενιά», σημείωσε η κυρία Κεραμέως και παρέθεσε στοιχεία που τονίζουν την ανάγκη αυτή: Το 77% των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό με τις απαραίτητες δεξιότητες για τις θέσεις που προσφέρουν και παράλληλα, υπάρχουν 13 εκατ. άνεργοι που δεν μπορούν να βρουν δουλειά.

    Με δεδομένο τα παραπάνω, η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνεται ήδη από τα σχολικά χρόνια στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, από το νηπιαγωγείο. «Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, για τα παιδιά ηλικίας 4 έως 15 ετών, στα οποία αναπτύσσουν τις λεγόμενες ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για τη νέα γενιά. Δεξιότητες όπως είναι η ομαδική δουλειά, η συνεργατικότητα, η κριτική σκέψη», ανέφερε.

    Όπως είπε, το 2040, όταν θα βγαίνουν από την εκπαιδευτική διαδικασία οι τωρινοί μαθητές, θα είναι σημαντικό να μπορούν να προσαρμόζονται σε έναν κόσμο που θα αλλάζει με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα. «Ρομποτική, επιχειρηματικότητα, υγιεινή διατροφή, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ενδεικτικά μερικές από τις θεματικές οι οποίες εντάσσονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, συμβάλλουν στη σφαιρική διαπαιδαγώγηση», σημείωσε και προσέθεσε ότι ο «εξοπλισμός» των νέων όχι μόνο με γνώσεις αλλά και με εφόδια και δεξιότητες, θα συμβάλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών.

    Ο δεύτερος άξονας, αφορά στην επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού και ιδιαίτερα η οριζόντια επιμόρφωση, για τα νέα 166 προγράμματα σπουδών. «Υπάρχει ”δίψα” των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον και αυτό το αποδεικνύει το μεγάλο ποσοστό συμμετοχής στις επιμορφώσεις, που άγγιξε το 99%», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

    Ως προς τον τρίτο άξονα, τη δια βίου μάθηση, η υπουργός σημείωσε τον καίριο ρόλο της διαρκούς επιδίωξης της αυτοβελτίωσης. «Οι γενιές που έρχονται θα κληθούν να αλλάξουν πολλές επαγγελματικές διαδρομές. Εκεί παίζει ρόλο και η επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση. Χρειάζεται να ανιχνεύσουμε τις ανάγκες της αγοράς για να διαμορφώσουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες», ανέφερε και έφερε ως παραδείγματα την ειδικότητα τεχνικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στην Κοζάνη, που πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση και την ειδικότητα παραγωγής μεταξιού στο δημόσιο ΙΕΚ του Σουφλιού στον Έβρο.

    Το ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι Media Partner του Συνεδρίου. Video-δηλώσεις των ομιλητών βρίσκονται αναρτημένες στη διεύθυνση: https://www.amna.gr/video-services/0/%CE%8C%CE%BB%CE%B1

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Καιρός: Βροχές το Σαββατοκύριακο, oι δύο διαταραχές που θα επηρεάσουν τη χώρα ως την εβδομάδα των Χριστουγέννων

    Δύο διαταραχές αναμένεται να επηρεάσουν τις περισσότερες περιοχές της...

    Προφυλακιστέοι κρίθηκαν οι κατηγορούμενοι ως ηθικοί αυτουργοί για τη διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα

    Ύστερα από μια μαραθώνια ανακριτική διαδικασία που διήρκεσε περισσότερες...

    Δείτε βίντεο: Ακόμη και στους -45 βαθμούς Κελσίου, η πιο κρύα πόλη του κόσμου λειτουργεί κανονικά

    Στην πιο κρύα μεγάλη πόλη του κόσμου, το Γιακούτσκ στα...

    Ο Τραμπ κατέθεσε αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση εναντίον του BBC ζητώντας του αποζημίωση 10 δισ. δολαρίων

    Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κατέθεσε μήνυση και αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση χθες Δευτέρα εναντίον...