ΕΕ: Μπορεί τα αυτοκίνητα να αυξάνονται συνεχώς, αλλά διανύουν ετησίως λιγότερα χιλιόμετρα

    Ημερομηνία:

    Αν και ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους της EE διαρκώς αυξάνεται, τα χιλιόμετρα που διανύει ένα αυτοκίνητο ετησίως μειώνονται συνεχώς.

    Αυτό το παράδοξο συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη, δείχνοντας ότι οι ανάγκες της κινητικότητας καλύπτονται όλο και περισσότερο από άλλα μέσα μεταφοράς, όπως τις δημόσιες συγκοινωνίες, την κοινή χρήση του αυτοκινήτου και τη μικροκινητικότητα, ενώ σημαντικός λόγος για τη μείωση των χιλιομέτρων είναι και η αύξηση της τιμής των καυσίμων.

    Το 2023, οι Γερμανοί οδήγησαν συνολικά 591 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητά τους. Όμως αυτός ο αριθμός μειώνεται συνεχώς τα τελευταία πέντε χρόνια. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας (KBA), οι Γερμανοί είχαν οδηγήσει 630 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα το 2018. Πέρυσι, ο μέσος όρος των χιλιομέτρων ενός αυτοκινήτου ήταν 12.320 χιλιόμετρα, δηλαδή 150 χιλιόμετρα λιγότερα από το 2022 και 1.791 χιλιόμετρα από το 2014.

    Η πτώση της μέσης χιλιομετρικής απόστασης έρχεται σε αντίθεση με τη σταθερή αύξηση του αριθμού των ταξινομημένων αυτοκινήτων στη Γερμανία. Κάθε χρόνο υπάρχει μία μικρή αύξηση, ενώ υπάρχουν σχεδόν ένα εκατομμύριο περισσότερα αυτοκίνητα από το 2020.

    Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα χιλιόμετρα μεταξύ ορισμένων κατηγοριών οχημάτων. Η KBA αναφέρει ότι το 2023 τα πετρελαιοκίνητα οχήματα διένυσαν κατά μέσο όρο 17.187 χλμ., ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διένυσαν μόνο 9.580 χλμ. Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως τριών ετών διένυσαν 2.300 χιλιόμετρα περισσότερα σε σχέση με τα αυτοκίνητα ηλικίας τεσσάρων έως επτά ετών. Ένας σημαντικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών παίζουν τα εταιρικά αυτοκίνητα που είναι συνήθως νέα αυτοκίνητα.

    Τα αυτοκίνητα με 60 ίππους ή λιγότερο κατά μέσο όρο διανύουν λιγότερο από 8.000 χιλιόμετρα, ενώ τα αυτοκίνητα με ισχύ άνω των 122 ίππων διανύουν περισσότερα από 14.900 χιλιόμετρα.

    Εν τω μεταξύ, η μέση χιλιομετρική απόσταση ανά αυτοκίνητο στην ΕΕ μειώθηκε από 12.975 χιλιόμετρα το 2000 σε 12.109 χιλιόμετρα το 2010 και σε 10.266 χιλιόμετρα το 2021 (αν και πρέπει να σημειωθεί ότι το τελευταίο ποσοστό ήταν άτυπα χαμηλό λόγω Covid).

    Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι οι ανάγκες της κινητικότητας καλύπτονται όλο και περισσότερο από άλλα μέσα μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων συγκοινωνιών, την κοινή χρήση αυτοκινήτου και τη μικροκινητικότητα.

    Αυτή η τάση σίγουρα τροφοδοτείται και από το αυξημένο κόστος καυσίμων. Το συμπέρασμα είναι ότι ανεξάρτητα των χιλιομέτρων, τα αυτοκίνητα παραμένουν ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας παίζοντας σημαντικό ρόλο στις μετακινήσεις των πολιτών.

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Καρεκλιές σε πανήγυρι στην Αργολίδα – Σύρραξη νεαρών με τραυματισμούς (βίντεο)

    Μια παρεξήγηση ηταν ικανή να μετατρέψει το γλέντι σε...

    Μύδροι Μπέου για το «Κίνημα της πετσέτας»: «Μπάχαλο με τις χιλιάδες των ανώνυμων που ρουφιανεύουν»

    Μετά την πρόσφατη επίθεση στους «περιβαλλοντολόγους του κ@@ου» την έντονη αντίδραση...

    Τη συνέλαβαν τη μέρα του γάμου της για φόνο – Πόζαρε με το νυφικό και χειροπέδες

    Το όνειρο που περίμενε να ζήσει η Nancy Lizeth...

    Είναι ασφαλές να υπερβαίνουμε την ημερομηνία λήξης των τροφίμων;

    Οι ετικέτες που συνοδεύουν τα τρόφιμα στα ράφια, στα ψυγεία και...