Θεωρητικά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνδρομή της Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία καλείται να εντοπίσει και να διορθώσει τις στρεβλώσεις της αγοράς. Στην πράξη, οι Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτήν την εποχή τις ακτοπλοϊκές γραμμές, βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς καταστάσεις που -αν δεν είναι- θυμίζουν καρτέλ. Οι καταγγελίες είναι καθημερινές. Παράδειγμα: Στη γραμμή Θήρας-Ίου η ώρα αναχώρησης είναι περίπου ίδια, 10 το πρωί. Η μια ακτοπλοϊκή εταιρεία κοστολογεί το δρομολόγιο στην οικονομική θέση του ταχύπλοου που έχει στη γραμμή στα 44,70 ευρώ. Η άλλη, ο ανταγωνιστής, στα 45 ευρώ. Σε μια άλλη μέρα της εβδομάδας όμως, στην ίδια γραμμή μένει μόνο μία εταιρεία. Ξαφνικά εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα, το εισιτήριο ανεβαίνει στα 64,70 ευρώ. Άλλο παράδειγμα: Στη γραμμή Σαντορίνη-Ίος. Την ημέρα που είναι δρομολογημένα δυο ταχύπλοα της ίδιας εταιρείας, η τιμή κυμαίνεται στα 62 ευρώ έως 64 ευρώ. Την επόμενη μέρα, που υπάρχει και ανταγωνιστικό ταχύπλοο, οι τιμές κυμαίνονται τις πρωινές ώρες μεταξύ των ανταγωνιστικών ταχυπλόων στις τιμές 44-45 ευρώ, ενώ τις μεσημβρινές ώρες που το ταχύπλοο είναι ένα, η τιμή ανεβαίνει στα 62 ευρώ. Ηρθε η στιγμή για μια ουσιαστική παρέμβαση εξορθολογισμού…
Εκτός λογικής τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Ημερομηνία: