Βάζουμε δίπλα – δίπλα τους χάρτες των οδικών (αριστερά) και των σιδηροδρομικών (δεξιά) υποδομών και έργων στη χώρα, όπως δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες, μετά τη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής.

Και όπως γίνεται εύκολα κατανοητό μάλλον από μία γενική ματιά, ενώ σε ό,τι αφορά τους δρόμους η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια, στον σιδηρόδρομο παραμένει… καχεκτική. Σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι λειτουργούν ή βρίσκονται υπό κατασκευή στο σύνολο σχεδόν της χώρας, παρά τα ελλείμματα που υπάρχουν, και ένα από αυτά, έχει βέβαια να κάνει και με τον οδικό άξονα Πύργου – Καλαμάτας. Αντίθετα όμως, εν έτει 2025 η Ελλάδα έχει επί της ουσίας μόνο έναν σημαντικό σιδηροδρομικό άξονα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) και αυτόν με τα προβλήματα που προκάλεσε η θεομηνία Daniel. Πελοπόννησος, Ήπειρος, Δυτική Μακεδονία ή και Κρήτη, παραμένουν ακόμα χωρίς σιδηρόδρομο. Και το κυριότερο: Χωρίς καμία ακόμα πρόβλεψη επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου στην χώρα. Η τεράστια υστέρηση στο πιο αποτελεσματικό μέσο σταθερής τροχιάς είναι ορατή διά γυμνού οφθαλμού!