Εμπειρίες, τιάρες και τσάντες από κροκόδειλο: Τι σημαίνει πλέον πολυτέλεια;

    Ημερομηνία:

    Την ημέρα που άνοιξε ξανά το κατάστημα της Hermès στο Guangzhou της Κίνας, μετά την άρση των περιορισμών Covid-19, η εταιρεία σημείωσε πωλήσεις περίπου 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων σε οκτώ ώρες, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ πολυτελείας. Σε μόλις 10 μήνες είχε ανακτήσει τα προπανδημικά της επίπεδα, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι τιμές της είχαν αυξηθεί κατά 5% – ποσοστό που είναι από τα χαμηλότερα στον κλάδο.

    «Η ζήτηση αυξάνεται ακόμα κι αν οι εταιρείες συνεχίσουν να ανεβάζουν τις τιμές τους. Αυτό αποδεικνύεται από τη σημαντική αγορά μεταπώλησης, η οποία δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε ζήτηση», λέει ένας εκπρόσωπος του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s, ο οποίος διαθέτει ένα ολοένα και πιο ακμάζον τμήμα ειδών πολυτελείας που το 2021 ξεπέρασε το όριο του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε πωλήσεις. «Οι πελάτες προσεγγίζουν ορισμένα αντικείμενα ως επενδύσεις».

    Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μετατρέψει απρόσιτες τσάντες, παπούτσια ή κοσμήματα σε προϊόντα ψυχαγωγίας.

    Ως εκ τούτου η νέα εκδοχή της πολυτέλειας αφορά νεότερο πληθυσμό, ο οποίος μένει στο δυτικό κόσμο, γι’ αυτό ακολουθεί τυπικές πρακτικές της παλιάς πολυτέλειας. Οι αγοραστές καταναλώνουν ό,τι είναι μοναδικό και δύσκολο να αποκτηθεί για κάθε θνητό.

    Παράλληλα η πολυτέλεια φαίνεται και μέσα από τις εμπειρίες. Τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί εταιρείες που κάνουν το αδύνατο δυνατό. Πρόκειται για την ενορχήστρωση «μοναδικών στιγμών» για ανθρώπους που δεν έχουν χρόνο – όπως ορίζει η Black Tomato, ένα από τα πολλά ταξιδιωτικά γραφεία εκατομμυριούχων που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια και που, μεταξύ άλλων μοναδικών στιγμών, έχει χτίσει προσωρινά ιγκλού και έχει κλείσει την Καπέλα Σιξτίνα για μια πενταμελή οικογένεια.

    Αλλά «εμπειρία» σημαίνει επίσης να παραγγείλει κανείς ένα βιβλίο πρώτης έκδοσης, να αποκτήσει μία τιάρα, να αγοράσει παπούτσια σε οίκο δημοπρασιών ή μέσω αντιπροσώπου, σαν να ήταν έργο τέχνης και κυρίως να τον φροντίσουν ξανά σε ένα πολυτελές κατάστημα, όπως παλιά, χωρίς να χρειάζεται να κάνει μία παραγγελία online.

    «Αυτό που έχει σημασία τώρα είναι το κατάστημα ως εμπειρία», εξηγεί ο Giovanni Maria Castelli, διευθυντής του 19-69, μιας εξειδικευμένης μάρκας πολυτελών αρωμάτων.

    Όταν η πολυτέλεια έχει γίνει δημοφιλής, ο πελάτης υπερπολυτέλειας θέλει κάτι απολύτως προσωποποιημένο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Όταν στην Αχαϊα συν΄.6 θανάτους κοριτσιών από την ίδια οικογένεια

    Δεν είναι η πρώτη φορά που η Αχαϊα έχει...

    Κάγια Κάλλας: Από ορκισμένη εχθρός του Πούτιν και persona non grata στη Ρωσία, κορυφαία διπλωμάτης της ΕΕ

    Δικηγόρος, ορκισμένη εχθρός του Πούτιν και πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Εσθονίας είναι η...

    Οι ανήλικοι που την «έστησαν» στον 16χρονο προσπάθησαν να τον στραγγαλίσουν με μια ζώνη

    Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για τον τρόπο με τον οποίο...

    Χατζηδάκης: Έρχονται νέες μειώσεις στις τραπεζικές προμήθειες

    Θα υπάρξουν νέες μειώσεις στις προμήθειες που διακρατούν οι τράπεζες από τις ηλεκτρονικές...