Ένα ατύχημα κάθε 3 μέρες στα τρένα

    Ημερομηνία:

    Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που εξακολουθεί να εμπιστεύεται τα τρένα και να μετακινείται με αυτά. Η επιδημία βλαβών στις αμαξοστοιχίες, οι πυρκαγιές και οι δολιοφθορές στο δίκτυο, τα «εμπόδια» στις γραμμές και οι λιθοβολισμοί αμαξοστοιχιών συνεχίζουν να αποτελούν πληγή για τον σιδηρόδρομο και την ασφάλειά του.

    Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμφανίζουν ως «μεγάλη μεταρρύθμιση» την εγκατάσταση συστήματος GPS στα τρένα, την επαναφορά σε λειτουργία κρίσιμων διαδικασιών ασφαλείας, που ίσχυαν και πριν από περίπου έξι χρόνια, αλλά και την αξιολόγηση (μόνο) του εναπομείναντος προσωπικού του ΟΣΕ, προκειμένου να περάσει στη νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».

    Ένα ατύχημα κάθε 3 μέρες στα τρένα

    Από το σχέδιο αυτό απουσιάζει η ιταλική εταιρεία που επιδοτείται αδρά για να εκτελεί τα επιβατικά δρομολόγια, με τρένα που της νοικιάζει το Δημόσιο και που συχνά παρουσιάζουν βλάβες, λόγω πλημμελούς συντήρησης και παλαιότητας συρμών.

    Η λίστα της ντροπής

    Μόνο κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, όπως αποκαλύπτουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ», καταγράφηκαν συνολικά 253 περιστατικά που δημιούργησαν μικρότερα ή μεγάλα προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση των προαστιακών και υπεραστικών δρομολογίων.

    Στη μεγάλη λίστα των προβλημάτων, μεγάλο τμήμα καταλαμβάνουν τα περιστατικά των δολιοφθορών, των βανδαλισμών και των κλοπών χαλκού και σιδήρου στο δίκτυο, τα οποία στο πρώτο τετράμηνο του έτους ανήλθαν σε 68. Παρά την ύπαρξη drones του ΟΣΕ που καταγράφουν αυτού του είδους τα περιστατικά, κινητοποιώντας πολλές φορές και τις αστυνομικές αρχές, οι δράστες δείχνουν να μην πτοούνται.

    ICECAP

    Επίσης, οι πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν εντός ή πλησίον του σιδηροδρομικού δικτύου, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κίνηση των τρένων, ανήλθαν σε 62.

    Μεγάλο παραμένει και το πρόβλημα των λιθοβολισμών των τρένων, όπως και της τοποθέτησης αυτοσχέδιων «εμποδίων» στις γραμμές, με το σύνολο των περιστατικών στο πρώτο τετράμηνο να ανέρχεται σε 56.

    Μία βλάβη κάθε 3,6 ημέρες. Σε όλα τα παραπάνω, έρχονται να προστεθούν και οι βλάβες στα τρένα, οι εκτροχιασμοί και οι προσκρούσεις, με τα συμβάντα αυτά να ανέρχονται σε 33 στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου. Ενα περιστατικό ανά 3,6 μέρες!

    Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συνεχιζόμενα εδώ και καιρό περιστατικά βλαβών στα τρένα με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία αποτελεί ευθύνη της ιταλικής Hellenic Train. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό κ.λπ.).

     

    Σιδηροδρομικά στελέχη τονίζουν ότι «η πρόσφατη παρουσίαση από πλευράς υπουργείου Μεταφορών του σχεδίου για την ενίσχυση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, αφορά κυρίως τον ΟΣΕ και ελάχιστα… ακουμπά τα παραπάνω προβλήματα και κυρίως το τροχαίο υλικό, την ευθύνη του οποίου έχει η Hellenic Train». Είναι προφανές, λένε τα ίδια στελέχη, ότι σε 15 μήνες που θα ολοκληρωθούν όλα τα έργα του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, «θα έχουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά δεν θα έχουμε σύγχρονα τρένα». Η κυβέρνηση διατείνεται ότι οι Ιταλοί της Hellenic Train θα προχωρήσουν στην προμήθεια καινούργιων τρένων, ενώ η ιταλική εταιρεία διαμηνύει πως για να συμβεί αυτό, θα πρέπει πρώτα να τελειώσουν τα έργα!

    Σε κάθε περίπτωση, η απόκτηση καινούργιων τρένων απαιτεί προεργασίες τουλάχιστον ενός έτους (επιλογή τύπου, υπογραφή συμφωνιών κ.λπ.), ενώ η κατασκευή τους απαιτεί ακόμα μεγαλύτερο διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και η νέα προαστιακή γραμμή της Δυτικής Αθήνας (Αθήνα – Μέγαρα) δύσκολα θα εξυπηρετηθεί με καινούργια τρένα στο τέλος του 2026, που θα ολοκληρωθεί.

    Κατά τα άλλα, οι έλληνες φορολογούμενοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν 180 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τον σιδηρόδρομο (120 εκατ. για τη συντήρηση υποδομών του ΟΣΕ και 62 εκατ. για επιδοτήσεις στη Hellenic Train), όμως σιδηρόδρομο σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλή δεν προβλέπεται να έχουν πριν το 2027.

     

    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Απόλλων Πατρών: Η κερκίδα μας δεν θα είναι ποτέ πια ίδια χωρίς τον Βασίλη Δοξαρά

    Σε ανάρτηση της στα social media η ομάδα του...

    Επιδότηση ρεύματος για τις επιχειρήσεις: Στις 12 Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα

    Στις 12 Μαΐου ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος για τις...

    ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ: Γονείς βρήκαν την κόρη τους νεκρή

    Μία 45χρονη βρέθηκε κρεμασμένη στο σπίτι της σήμερα Κυριακή ...

    Οθωμανικά αρχεία με αναφορές στις Σπέτσες, στα Ψαρά και στο Μεσολόγγι παραδόθηκαν στον Δήμο Ύδρας

    Ύστερα από Πρωτοβουλία του Δημάρχου Ύδρας Γεωργίου Κουκουδάκη και την καθοριστική...