Μέχρι το τέλος της χρονιάς, σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας, που θα αντικαταστήσει τη χωριστή φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Στόχος είναι να απλοποιηθούν οι συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων, με προϊόν μιας μόνο ψηφιακής διαδικασίας.
Διαδικασία έκδοσης μέσω gov.gr
Ο ενδιαφερόμενος πολίτης ή επιχείρηση θα υποβάλει αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Η νέα πλατφόρμα θα αναλάβει αυτόματα τον έλεγχο φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων, συλλέγοντας τα απαραίτητα δεδομένα από τα αντίστοιχα πληροφοριακά συστήματα. Εφόσον πληρωθούν οι προϋποθέσεις, το πιστοποιητικό θα εκδίδεται ψηφιακά, με μία κίνηση, σε ελάχιστο χρόνο.

Καθολική ισχύς και νομική αποδοχή
Αυτό το ενιαίο πιστοποιητικό θα γίνει αποδεκτό υποχρεωτικά από όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς — ακόμα και από δικαστήρια και εισαγγελίες — στις περιπτώσεις που απαιτείται. Θα ισχύει για κάθε νόμιμη χρήση, ενισχύοντας τη νομοθετική συμμόρφωση και την ευελιξία στη χρήση.
Απαίτηση τερματισμού καθυστερήσεων
Παρά το γεγονός ότι το μέτρο θα έπρεπε να είχε ενεργοποιηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, καθυστέρησε. Ωστόσο, η ολοκλήρωσή του θα διευκολύνει σημαντικά τη ζωή του πολίτη, ιδίως όταν πρόκειται για μεταβιβάσεις ακινήτων ή άλλες συναλλαγές που προηγουμένως απαιτούσαν δύο ξεχωριστά πιστοποιητικά και χρόνους αναμονής.
Σύγχρονο κράτος, λιγότερη γραφειοκρατία
Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί βήμα προς ένα κράτος πιο φιλικό στον χρήστη, όπου όλα θα γίνονται ψηφιακά, αυτοματοποιημένα και γρήγορα. Το νέο ενιαίο πιστοποιητικό συμβολίζει μια πραγματική μετακίνηση προς την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, προστατεύοντας παράλληλα τα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων.