Σύσσωμοι οι επίσημοι φορείς που εκπροσωπούν τον χώρο του βιβλίου καταδικάζουν απερίφραστα το σοκαριστικό φαινόμενο της καύσης των βιβλίων του Ευγένιου Τριβιζά που μιολούν για την πανδημία από ομάδα γονέων στην περιοχή της Χαλκίδας. Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου, ο Σύλλογος Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών και ο Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων αναφέρουν χαρακτηριστικά:
«Ήταν βέβαιο ότι η μισαλλοδοξία, η διαστρεβλωμένη αντίληψη της πραγματικότητας και ο φανατισμός κάποιων συμπολιτών μας θα κατέληγε στην απόλυτη φρίκη: το κάψιμο βιβλίων. Το σκοταδιστικό περιστατικό που διαδραματίστηκε στη Χαλκίδα από γονείς αρνητές του κορονοϊού και του εμβολιασμού παραπέμπει σε άλλες εποχές και προξενεί οργή, προβληματισμό και θλίψη.
Το βιβλίο είναι απόλυτο αγαθό. Μπορεί να συμφωνεί ή να διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενό του. Μπορεί να το κρατήσει στη βιβλιοθήκη του ή να το εξοβελίσει από αυτήν. Δεν έχει κανένα δικαίωμα να το κάψει σε δημόσιο χώρο και σε δημόσια εκδήλωση, όχι γιατί προηγήθηκε η ανάλογη πράξη των ναζί που πέρασε στην ιστορία σαν ανοσιούργημα κατά του ανθρώπινου πνεύματος, αλλά γιατί η προσωπική παιδεία και καλλιέργεια απαγορεύουν σε οποιονδήποτε άνθρωπο να διανοηθεί αυτή την πράξη. Πόσο μάλλον όταν αυτοί που παρέδωσαν στην πυρά το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά είναι γονείς που, εκ των πραγμάτων, αποτελούν πρότυπα για τα παιδιά τους και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα και τα πιστεύω τους.
Πώς αντιμετωπίζονται –στην ουσία και τον πυρήνα τους– παρόμοια περιστατικά; Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει, κατά τον Σωκράτη. Την παιδεία μπορούν να την παράσχουν η πολιτεία και η οικογένεια: η μέριμνα από πλευράς της πολιτείας για υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών, σε συνδυασμό με την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και το διάβασμα στο φυσικό περιβάλλον του παιδιού –την οικογένεια– δημιουργούν αναγνώστες, συνειδητούς πολίτες, ώριμους ανθρώπους.
Τότε θα μπορούμε να ελπίζουμε ότι η ευθυκρισία, η αντιληπτική ικανότητα, ο ορθός λόγος θα επικρατήσουν της αμάθειας, της παραπληροφόρησης και του σκοταδισμού».