Τον ερχόμενο Απρίλιο αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η ενιαία δομή απασχόλησης και ασφάλισης του συστήματος του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, «Αριάδνη».
- θα διασυνδέονται όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΡΓΑΝΗ και του ΕΦΚΑ
- θα έχει τα εργασιακά δεδομένα του κάθε απασχολουμένου στις επιχειρήσεις
- και θα δηλώνονται μόνο οι τροποποιήσεις που υπάρχουν σε απασχόληση, όπως στο ωράριο, στις υπερωρίες και στην απόλυση.
Όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα εργοδοτών του e-ΕΦΚΑ θα μπορούν να υποβάλλουν τις ΑΠΔ με προσυμπλήρωση στοιχείων από το νέο ΓΠΣ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Οι εργοδότες για να προβούν σε αυτή την ενέργεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο συνδυασμό ονόματος και κωδικού χρήστη που έχουν στο ΟΠΣ Ε-ΕΦΚΑ προκειμένου να έχουν πρόσβαση στη νέα εφαρμογή υποβολής ΑΠΔ του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Αριάδνη».
Στο νέο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, θα δημιουργηθεί η Μηνιαία Εργασιακή Κατάσταση ανά σχέση εργασίας (εργοδότη – εργαζομένου) που θα περιλαμβάνει στοιχεία απασχόλησης που θα τηρούνται στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η Μηνιαία Εργασιακή Κατάσταση θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία που θα αφορούν την μηνιαία εργασιακή κατάσταση του εργαζομένου. Αναλυτικά, αυτά θα κατηγοριοποιηθούν ως εξής:
- Στοιχεία Εργοδότη/Έργου,
- Σχέση Απασχόλησης (Εξαρτημένη, Απασχόληση σε Οικοδομοτεχνικά Έργα, Ωφελούμενοι Ειδικών Εντύπων),
- Προσωπικά Στοιχεία Εργαζομένου,
- Στοιχεία Εργασιακής Σχέσης,
- Στοιχεία Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας,
- Στοιχεία Κάρτας Εργασίας.
Διευκρινίζεται πως τα στοιχεία της Μηνιαίας Εργασιακής Κατάστασης θα προκύπτουν από την επεξεργασία αυτών που έχουν υποβάλλει οι εργοδότες για την απασχόληση των εργαζομένων τους βάσει των διαδικασιών του ΓΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΤΠ.
Θα μπορεί να γίνει αυτόματη προσυμπλήρωση των στοιχείων πεδίων της ΑΠΔ που εμπεριέχονται στη Μηνιαία Εργασιακή Κατάσταση. Οι εργοδότες θα μπορούν να καταχωρίζουν και πρωτογενώς και να τροποποιούν στοιχεία της ΑΠΔ που αντλούνται ως προσυμπλήρωση από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
ΑΠΔ: Πώς θα γίνεται η διασταύρωση στοιχείων
Θα γίνει διασταύρωση των στοιχείων των πεδίων της ΑΠΔ-μετά την καταχώρισή τους και πριν από την οριστική υποβολή- με αυτά που συμπεριλαμβάνονται στη Μηνιαία Εργασιακή Κατάσταση αλλά και με αυτά που είναι διαθέσιμα από το ΟΠΣ e-ΕΦΚΑ.
Εάν προκύψει ασυμφωνία με τα στοιχεία των ελέγχων, τότε ο εργοδότης θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά πως θα πρέπει να διορθωθούν τα λανθασμένα έγγραφα της ΑΠΔ πριν από την οριστική υποβολή της.
Εάν όμως μετά την οριστική υποβολή των ΑΠΔ στο ΟΠΣ e-ΕΦΚΑ υπάρξουν λάθη ή παραλείψεις, τότε οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ θα διενεργήσουν ουσιαστικούς και επιτόπιους ελέγχους και διασταυρώσεις με στοιχεία άλλων υπηρεσιών καθώς και ειδικούς ελέγχους
