Εντονο ενδιαφέρον για την Ελλάδα από ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες

    Ημερομηνία:

    Αυξάνουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα οι μεγάλες ξένες πολυεθνικές αλυσίδες διαχείρισης ξενοδοχείων. Η μικρή διείσδυση σε σχέση με το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας, που υπολείπεται πολύ της αντίστοιχης σε άλλες τουριστικές χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές προοπτικές του τουρισμού, κινητοποιούν τους μεγαλύτερους ομίλους. Αναζητούν διαρκώς συνεργασίες με ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών ακινήτων και η παρουσία τους αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, αν και ακόμη παραμένει κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

    Μόνο τον τελευταίο ενάμιση μήνα έχουν ανακοινωθεί τέσσερις νέες συνεργασίες: μετά τη Four Seasons, που σε συνεργασία με την AGC Equity Partners ανοίγουν το 2025 το Four Seasons Resort Mykonos, και την Accor, που θα εγκαινιάσει το πρώτο Handwritten Collection στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο και το πρώτο Mövenpick στην Ελλάδα, στα Σύβοτα, και η Wyndham Hotels & Resorts γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική τουριστική αγορά τα επόμενα χρόνια, τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας, όσο και σε περιοχές με μικρότερο αποτύπωμα ταξιδιωτικής κίνησης από το εξωτερικό.

    Το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων για την Ελλάδα επιβεβαιώθηκε άλλωστε και κατά το διεθνές φόρουμ R&R – Resort & Residential Hospitality 2024 που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα με τη συμμετοχή ιδιοκτητών ξενοδοχειακών ακινήτων, εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων, ξενοδόχων και ξένων αλυσίδων διαχείρισης ξενοδοχείων.

    Οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της παρουσίας τους στην Ελλάδα καθίστανται σαφείς από τα μεγέθη του ξενοδοχειακού στοκ. Σε σύνολο 10.047 ξενοδοχείων στα τέλη του 2023 λειτουργούν 444.389 δωμάτια με συνολικά 887.748 κλίνες, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Ομως μόνον 205 ξενοδοχεία, με 29.204 δωμάτια, λειτουργούν από 39 συνολικά διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting.

    Τα τελευταία λίγα χρόνια η παρουσία των ξένων αλυσίδων αυξάνεται και μάλιστα με οδηγό μερικές από τις πολύ μεγάλες πολυτελείς αλυσίδες όπως η Mandarin, η One & Only, η Hilton Worldwide, η Six Senses και άλλες. Η εξέλιξη αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, προσαρμογή της χώρας στο διεθνές μοντέλο λειτουργίας των ξενοδοχείων, το οποίο πλέον διαχωρίζει την ιδιοκτησία του ακινήτου από τη διαχείριση του ξενοδοχείου και το branding του. Πρωταγωνιστές σε αυτήν τη διαδικασία είναι τα ξενοδοχεία υψηλότερης αξιολόγησης. Με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, το 20% των ξενοδοχείων πέντε αστέρων είτε συνεργάζονται με διεθνείς αλυσίδες είτε σε κάποιες περιπτώσεις ελέγχονται κιόλας. Ωστόσο μόλις το 5% των ξενοδοχείων τεσσάρων αστέρων έχουν τέτοιες συνεργασίες.

    Με βάση τα δεδομένα έως και το τρίτο τρίμηνο, η Marriott International ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά, με το 19% να ελέγχεται από αυτήν και ακολουθούν με 9% ο όμιλος Sani/ikos και η Wyndham Hotels & Resorts. Στην επόμενη θέση είναι η Hilton Worldwide με μερίδιο 7%. Από 5% μερίδιο ελέγχουν η Hyatt International, η Accor και η Domes Resorts. Ακόμη, μερίδια αγοράς της τάξης του 4% εμφανίζονται να ελέγχουν η ισπανική Melia Hotels International και η Intercontinental Hotels Group (IHG). Μικρότερα μερίδια όμως ελέγχουν 29 ακόμη διεθνείς αλυσίδες που αθροιστικά αντιστοιχούν στο 28% των ξενοδοχείων με τέτοιες συνεργασίες στην Ελλάδα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τέλος οι έξτρα χρεώσεις για τις βαλίτσες; «Καμπάνα» 189 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές χαμηλού κόστους

    Καταχρηστικές πρακτικές καταλόγισε το αρμόδιο υπουργείο της Ισπανίας σε πέντε αεροπορικές εταιρείες...

    Κόνορ ΜακΓκρέγκορ: Κρίθηκε ένοχος για βιασμό

    Ο Κόνορ ΜακΓκρέγκορ, πρώην πρωταθλητής του UFC, κρίθηκε ένοχος για βιασμό και...

    Γερμανικός Τύπος: Πώς τα κατάφεραν οι Ελληνες με την οικονομία

    Δημοσίευμα στην Süddeutsche Zeitung υπό τον τίτλο “Πώς τα κατάφεραν οι...
    Best Shop