Έντονοι προβληματισμοί για το Θαλάσσιο Μέτωπο από το σπιράλ – Καλεί τον Δήμαρχο να δεσμευτεί για την άμεση υλοποίηση του έργου

    Ημερομηνία:

    Σε ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης “Σπιράλ” αναφέρεται:

    Με μία ομαδική επίσκεψη, την περασμένη Δευτέρα, στην Έκθεση των μελετών που διακρίθηκαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το Θαλάσσιο Μέτωπο της Πάτρας, το σπιράλ ολοκλήρωσε τον κύκλο ενημέρωσής του για το θέμα. Η διαδικασία κατέληξε στην καταγραφή έντονων προβληματισμών και ιδιαίτερης ανησυχίας για τη συνέχεια. Ακολουθεί επιγραμματικός κατάλογος:

    Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός θα έπρεπε να είναι διεθνής (όπως εξ αρχής είχε προτείνει το σπιράλ), προκειμένου να έχει υψηλότερο κύρος, συμμετοχές από όλο τον κόσμο και μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

    Φλίγκος

    Η μικρή συμμετοχή μελετητικών ομάδων (μόλις 17 συμμετοχές!) για ένα τόσο εμβληματικό έργο προδίδει αδυναμία διεξαγωγής μιας θελκτικής διαδικασίας. Στην χώρα μας δεν υπάρχει προηγούμενο τόσο μικρής συμμετοχής σε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τέτοιου βεληνεκούς.

    Η απόφαση να μην απονεμηθεί 1ο βραβείο δημιουργεί εύλογη ανησυχία, τόσο για το επίπεδο των προτάσεων, όσο και για τη μετέπειτα εξέλιξη. Η προκήρυξη για την υλοποίηση του έργου εντός πενταετίας είναι δεσμευτική για τον Κύριο του Έργου ΜΟΝΟ στην περίπτωση απονομής 1ου βραβείου.

    GLEARNET

    Το… μοίρασμα του 2ου βραβείου στα τρία δεν αφήνει πολλά περιθώρια συνεργασίας μεταξύ ομάδων που έχουν σοβαρές διαφορές προσέγγισης. Και ποιος άραγε θα τις συντονίσει;

    Απορίας άξιο είναι το γιατί σοβαρά προαπαιτούμενα δεν ελήφθησαν υπόψη. Αναφερόμαστε στη διέλευση του τρένου, τον ποδηλατόδρομο, την αναμενόμενη άνοδο της στάθμης της θάλασσας και τον ανύπαρκτο βιολογικό.

    Υπενθυμίζουμε δύο σοβαρές παραμέτρους: Η μαρίνα έχει εξαιρεθεί από τον διαγωνισμό, ενώ μεγάλο μέρος του έργου είναι σχεδιασμένο επί περιουσίας που δεν έχει ακόμα παραχωρηθεί (από τον ΟΛΠΑ) στον Δήμο Πατρέων.

    Σημαντική πτυχή του θέματος που θα καθορίσει τη συνέχεια είναι και η τύχη της ένστασης που έχει κατατεθεί από συμμετέχουσα πρόταση που δεν βραβεύτηκε. Ασχέτως της βασιμότητας των επιχειρημάτων, ο χειρισμός ήταν ατυχής (εκπρόθεσμη απόρριψη από την Οικονομική Επιτροπή, έλλειψη νομικής τεκμηρίωσης της απάντησης του Δήμου, απαξίωση των ενιστάμενων) κάτι που ίσως στοιχίσει ακόμα και την ακύρωση του διαγωνισμού.

    Το σπιράλ ερωτά: Μήπως βρισκόμαστε πάλι, μέσα από κυκλωτικές διαδρομές, στο σημείο μηδέν; Προτείνουμε να συζητηθεί άμεσα το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να ενημερωθούν σφαιρικά οι δημοτικές παρατάξεις και η πόλη.

    Η δημοτική αρχή οφείλει να ορίσει με σαφήνεια τα επόμενα βήματα και να δεσμευτεί για την τήρησή τους, για να έχει η Πάτρα ελπίδες να δει επιτέλους πρόοδο στο πιο μεγαλόπνοο σχέδιο για το μέλλον της. Καλούμε τον Δήμαρχο να παρουσιάσει άμεσα τις ενέργειες και το  δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης που αφορά την αξιοποίηση του Θαλασσίου Μετώπου.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η χρονιά του Ρόμπερτ Ρέντφορντ στην Κρήτη και η επιθυμία του να ζήσει με την οικογένειά του σε σπηλιά στα Μάταλα

    Όταν πριν λίγα χρόνια Έλληνας δημοσιογράφος χαιρέτησε στα Αγγλικά...

    Πάτρα – ΣΟΚ: Έφυγε από τη ζωή την ώρα του ρεπορτάζ ο κάμεραμαν του ΑΝΤ1 Πάτρας Γιώργος Παυλάκης

    Τραγωδία σήμερα το μεσημέρι όταν ο 54χρονος κάμεραναν του...

    Η παραβίαση των πολωνικών συνόρων από Ρωσικά Drones: Διδάγματα για την εθνική ασφάλεια της Ελλάδας

    του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου* Η πρόσφατη παραβίαση των πολωνικών συνόρων...