Επαγγελματικά λάθη: Τι να κάνετε για να αποκαταστήσετε την εικόνα σας στον χώρο εργασίας

    Ημερομηνία:

    Τι κάνετε όταν υποπέσετε σε ένα επαγγελματικό λάθος; Κρύβεστε, σιωπάτε ή ζητάτε συγγνώμη και αναλαμβάνετε δράση; Η Τζούντι Σμιθ διάσημη σύμβουλος κρίσεων με τρεις δεκαετίες εμπειρίας στο πλευρό πολιτικών, στελεχών και αθλητών, προτείνει την πιο απλή — και ταυτόχρονα πιο δύσκολη — απάντηση: πείτε την αλήθεια, γρήγορα.

    Η Σμιθ, γνωστή για το έργο της που ενέπνευσε τη σειρά Scandal του ABC, έχει δει πολλές φορές πώς ένα λάθος μπορεί να μετατραπεί σε καταστροφή — ή σε ευκαιρία, αν το χειριστεί κανείς σωστά. «Η αλήθεια πάντα βγαίνει στην επιφάνεια», λέει. «Το θέμα είναι πότε και υπό ποιους όρους».

    Το λάθος δεν είναι το τέλος – είναι η αρχή

    Όπως εξηγεί, πολλοί επαγγελματίες επιλέγουν ενστικτωδώς να αποκρύψουν ένα λάθος, ελπίζοντας ότι θα περάσει απαρατήρητο. Αυτό όμως σπάνια συμβαίνει. Από ένα λανθασμένο στοιχείο σε μια έκθεση μέχρι μια παρανόηση που φτάνει σε όλη την ομάδα, τα μικρά λάθη μπορούν να έχουν μεγάλες συνέπειες.

    Η Σμιθ επιμένει: παραδεχτείτε το. Ζητήστε συγγνώμη. Προτείνετε λύσεις. Με αυτόν τον τρόπο, δείχνετε επαγγελματισμό, διαφάνεια και ενισχύετε την εμπιστοσύνη των συναδέλφων σας.

    Η Μαίρη Μπάρα και το μοιραίο λάθος της GM

    Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα διαχείρισης κρίσης προέρχεται από τη Μαίρη Μπάρα, τη διευθύνουσα σύμβουλο της General Motors, όπως μεταδίδει το CNBC. Τον Ιανουάριο του 2014 ανέλαβε τα ηνία της αυτοκινητοβιομηχανίας και μόλις έναν μήνα μετά, ήρθε αντιμέτωπη με μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της εταιρείας: την ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων λόγω ενός ελαττωματικού διακόπτη ανάφλεξης που συνδέθηκε με 124 θανάτους.

    Η Μπάρα δεν κρύφτηκε. Επανέλαβε δημόσια τη συγγνώμη της, υποσχέθηκε αλλαγή στην εταιρική κουλτούρα και σύστησε ταμείο αποζημίωσης για τα θύματα. «Αυτό το τραγικό λάθος δεν πρέπει ποτέ να ξεχαστεί», είπε ενώπιον του Κογκρέσου. «Και δεν πρέπει να ξανασυμβεί ποτέ».

    Η στάση της αναγνωρίστηκε: το Fortune την ανακήρυξε «διαχειρίστρια κρίσεων της χρονιάς» το 2014. Η Μπάρα αγνόησε τις συμβουλές που της έλεγαν να ζητήσει συγγνώμη μόνο μία φορά και να μην επανέλθει στο θέμα.

    Κανένα λάθος δεν είναι «το τέλος»

    Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα βρεθούμε ποτέ να διαχειριζόμαστε μια τέτοια τραγωδία. Τα λάθη μας μπορεί να είναι μικρότερα, αλλά δεν παύουν να μας φέρνουν σε δύσκολη θέση. Όπως λέει η Σμιθ, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα φοβόμαστε.

    «Όλοι κάνουμε λάθη. Η ζωή είναι για να μαθαίνουμε, να αναπτυσσόμαστε, να ρισκάρουμε», τονίζει. «Και είναι επίσης για να δίνουμε — και να παίρνουμε — δεύτερες ευκαιρίες».

    Μην προσπαθείτε να τα κρύψετε. Πάρτε μια ανάσα, μιλήστε, αναλάβετε ευθύνη. Και τελικά, κερδίστε πίσω τον σεβασμό που αξίζετε, καταλήγει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Διαδηλώσεις στο Ισραήλ: Έκλεισαν κεντρικές λεωφόρους στο Τελ Αβίβ – Προσευχή για τους ομήρους στο Τείχος των Δακρύων

    Μία ημέρα πανεθνικών κινητοποιήσεων ξεκίνησε στο Ισραήλ με διαδηλωτές να μπλοκάρουν...

    ΠΑΤΡΑ – ΤΩΡΑ: ΤΡΑΓΩΔΙΑ: Νεκρός Ριώτης ψαροντουφεκάς

    Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία από τον αιφνίδιο θάνατο...

    ΘΕΜΗΣ ΜΠΑΚΑΣ: Μια νέα αναδιανομή ως κοινωνική προτεραιότητα

    Του Θέμη Μπάκα   Η λέξη «αναδιανομή» κουβαλάει ένα βάρος ιστορικό...

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΛΟΥΜΠΗΣ: Το εμπόριο ασφυκτιά – ώρα να μιλήσουμε ξεκάθαρα

    Οι έμποροι και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη την...