Προ ημερών έγινε γνωστό ότι μέσα στο 2026 θα γίνει η ολοκλήρωση της εργολαβίας Ροδοδάφνη- Ρίο, έργο που εξελίσσεται με ταχείς ρυθµούς και µε στόχο η νέα διπλή σιδηροδροµική γραµµή να φτάσει στα όρια του αστικού ιστού της Πάτρας µέσα στο επόµενο έτος. Όμως οι «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου» της Πάτρας διευκρινίζουν κάτι που εγείρει ερωτήματα σε σχέση με το αν αυτή η ολοκλήρωση συνεπάγεται και άφιξη του τρένου κατά τον ίδιο χρόνο. Διότι αυτό που λέει και εξηγεί ο διαχειριστής της ομάδας κ. Βασίλης Γκλαβάς είναι ότι «ναι μεν προχωράει το έργο από την Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο, αλλά υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια την οποία δεν την αναφέρει κανένας και αυτή αλλάζει πολλά δεδομένα».
Αυτό που γνωστοποιεί λοιπόν ο κ. Γκλαβάς είναι ότι: «το φυσικό αντικείμενο της τρέχουσας εργολαβίας για την οποία ομιλούν και αναφέρουν πως θα ολοκληρωθεί, και πράγματι προχωρά με γοργούς ρυθμούς, αφορά το στρώσιμο γραμμών, την κατασκευή στάσεων και σταθμών, την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και την εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και ασφάλειας. Δεν αφορά όμως την κατασκευή του διαδρόμου». Και καταλήγει: «Συνεπώς, χωρίς διάδρομο, δεν μπορεί να έρθει το τρένο»!

ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: “Θα είναι ήπια διέλευση, δεν θα… διχοτομήσει την πόλη”
Ο κ. Γκλαβάς μπήκε και στο σκέλος της συζήτησης που αφορά στις αντιδράσεις της δημοτικής αρχής της Πάτρας, η οποία δεν δέχεται να έρθει τρένο στην πόλη χωρίς υπογειοποίηση.
Υπενθυμίζει ο κ. Γκλαβάς τη θέση που έχουν εκφράσει οι «Φίλοι Προαστιακού», ότι η υπογειοποίηση μήκους 9 χλμ περίπου δεν είναι ρεαλιστική και επιλέξιμη, αντίθετα, είναι πολύ πιο δύσκολη τεχνικά λόγω άμεσης γειτνίασης με την θάλασσα και τον υδροφόρο ορίζοντα, κάτι που προϋποθέτει τεχνικά δύσκολα και πολύπλοκα έργα που η ΕΕ έχει απαντήσει οριστικά ότι δεν προτίθεται να τη χρηματοδοτήσει. Θα κόστιζε όσο και το βασικό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης (300 εκατ. € /χλμ)». Και τάσσονται ανοιχτά υπέρ της λύσης που υποδείχθηκε από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης σε συνεργασία με το ΕΜΠ και την Πολυτεχνική Σχολή Πατρών και προβλέπει την όπως περιγράφει παραπάνω…
