«Οι παρεμβάσεις που έγιναν στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος, ύψους 16 εκατ. ευρώ οδήγησαν στο ευτυχές γεγονός να μην έχουμε ούτε ένα θανατηφόρο αυτοκινητιστικό δυστύχημα» δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Προφανώς καταλυτικό ρόλο σε αυτό το ευτυχές αποτέλεσμα, είχε η τοποθέτηση των κορυνών, οι οποίες αν και προκαλούν περιορισμούς στην κίνηση των οχημάτων, ακόμα και διαμαρτυρίες από χρήστες του δρόμου στην τοπική κοινωνία, εντούτοις έχουν αποτρέψει πλήθος τροχαίων ατυχημάτων με ανυπολόγιστο αριθμό τραυματιών και κυρίως, νεκρών.
Στον άξονα της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, μια από τις διαβόητες καρμανιόλες της χώρας, έχουμε θρηνήσει πάρα πολλά θύματα, καθώς τα χαρακτηριστικά του δρόμου, αλλά και αυξημένες ταχύτητες προκαλούσαν στο παρελθόν σχεδόν σε καθημερινή βάση πάρα πολλά ατυχήματα και πολλές φορές θανατηφόρα τροχαία.
Είναι ενδεικτικό να σημειωθεί πως, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Πολιτείας είχαν γίνει 53 θανατηφόρα δυστυχήματα την περίοδο 2016-2020 μόνο σε αυτό τον δρόμο. Φέτος δεν έχει γίνει κανένα. Συνεπώς, το έργο έχει παίξει εξαιρετικό ρόλο για την οδική ασφάλεια του υφιστάμενου δρόμου Πάτρα–Πύργος.
Αναφορικά με τον νέο οδικό άξονα, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι το έργο θα είναι έτοιμο το 2025, στους συμβατικούς χρόνους υλοποίησης. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 26%, μια πρόοδος που κρίνεται ως σημαντική, καθώς πριν από δύο μήνες, όταν ο ίδιος είχε επισκεφθεί το εργοτάξιο μαζί με την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, το έργο βρισκόταν στο 16% της υλοποίησης.
ΕΚΘΕΣΗ EUROSTAT
Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες με τους περισσότερους θανάτους ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού και πιο συγκεκριμένα σε τρεις περιοχές.
Είναι η Πελοπόννησος με 109 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, το Νότιο Αιγαίο με 103 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού και η Στερεά Ελλάδα με 89 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού.
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, χάρη στα μεγάλα οδικά έργα της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού και τώρα με την παρέμβαση στην Πατρών–Πύργου κατάφερε να φύγει από τις πρώτες θέσεις ακόμα και σε επίπεδο ΕΕ και πλέον να είναι κάτω από τον μέσο όρο της Ελλάδας, με 60 θανάτους ανά εκατ. πληθυσμού.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ
Στην Ελλάδα σημειώθηκαν 28.801 τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα το 2021. Ειδικότερα, ο αριθμός αυτός αφορά άτομα, τα οποία χρειάστηκαν νοσηλεία σε κάποιο νοσοκομείο ή έπρεπε να λάβουν τις πρώτες βοήθειες έπειτα από ένα τροχαίο. Τα νησιά του Αιγαίου ήταν η περιοχή της Ελλάδας με τους περισσότερους τραυματίες αναλογικά με τον πληθυσμό.
Ακολουθούν οι εξής περιοχές:
Αττική: 6.787 (180 ανά εκατ. πληθυσμού)
Νησιά Αιγαίου: (συνολικά): 838 (217 ανά εκατ. πληθυσμού) εκ των οποίων στο Βόρειο
Αιγαίο 190, στο Νότιο Αιγαίο 483 και στην Κρήτη 165
Βόρεια Ελλάδα: 2.887 (66 ανά εκατ. πληθυσμού)
Ανατολική Μακεδονία και Θράκη: 380 (33 ανά εκατ. πληθυσμού)
Κεντρική Μακεδονία: 2.342 (102 ανά εκατ. πληθυσμού)
Δυτική Μακεδονία: 47 (15 ανά εκατ. πληθυσμού)
Ηπειρος: 118 (33 ανά εκατ. πληθυσμού)
Κεντρική Ελλάδα : 930 (70 ανά εκατ. πληθυσμού)
Θεσσαλία: 259 (34 ανά εκατ. πληθυσμού)
Ιόνια Νησιά: 203 (73 ανά εκατ. πληθυσμού)
Δυτική Ελλάδα: 520 (72 ανά εκατ. πληθυσμού)
Στερεά Ελλάδα: 583 (59 ανά εκατ. πληθυσμού)
Πελοπόννησος: 365 (43 ανά εκατ. πληθυσμού)