Πολλές φορές έχουμε ακούσει για την παραγωγή του πρώτου ελληνικού αυτοκινήτου αλλά αυτή τη φορά ας ελπίσουμε πως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Ας ελπίσουμε πως η ελληνική NAMCO (ή όποιαδήποτε άλλη) θα γίνει η πρώτη εταιρία στη χώρα μας που θα προχωρήσει σε μαζική παραγωγή του πρώτου made in Greece ελληνικού αυτοκινήτου.
Όσοι δεν τη γνωρίζουν, η NAMCO είναι η εταιρεία που κατασκεύασε στο παρελθόν χιλιάδες Pony τα οποία κυκλοφόρησαν σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ μερικά από αυτά τα συναντούμε ακόμα και σήμερα στους ελληνικούς δρόμους.
Η Namco μπορεί να έχει σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων Pony, ωστόσο το εργοστάσιό της συνεχίζει τη λειτουργία του και παράλληλα τις όποιες προσπάθειες για ανάδειξη ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που θα πωλείται εντός αλλά κυρίως εκτός συνόρων.
Μια παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα μπορούσε να γίνει στην Θεσσαλονίκη, όπως τονίζει ο Δημήτρης Μάρδας, Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων πρώην Υφυπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Τσίπρα.
Μία πρόσφατη ανάρτηση του στο Twitter σημειώνει χαρακτηριστικά:
«…και πιάνουμε δουλειά. Συνεργασία με την εταιρία NAMCO που παρήγαγε σε παλαιότερα χρόνια το θρυλικό Pony. Στόχος: η παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη… από μια λοιπόν εταιρία που έχει ήδη παρελθόν στην παραγωγή οχημάτων. Ένα δύσκολο εγχείρημα… αλλά συναρπαστικό!».
Τι πιθανότητες υπάρχουν να δούμε το θρυλικό Pony να επιστρέφει έστω και ως ηλεκτρικό; Μετά το ελληνικό Keraboss, φαίνεται πως μετά το πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο του υπουργείου Μεταφορών μπαίνουν οι βάσεις επιτέλους η χώρα να μπει στο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ας ελπίσουμε, λοιπόν, να υπάρξει η κατάλληλη υποστήριξη ώστε η NAMCO να πάρει μπροστά και να ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα είναι made in Greece. Ταυτόχρονα, η παραγωγή αυτοκινήτων στην Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω την επιχειρηματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα.
Όσο για την δραστηριοποίηση της Next.e.GO Mobile στην χώρα μας τα σενάρια μοιάζουν να απομακρύνονται όλο και περισσότερα μετά τις συμφωνίες της γερμανικής εταιρίας με τις κυβερνήσεις των Σκοπίων και της Βουλγαρίας.