Επιτόκια και πληθωρισμός πιέζουν την Ευρώπη – Με ανεξόφλητες οφειλές πάνω από 5 στους 10 Έλληνες

    Ημερομηνία:

    Στη «δίνη» των πληθωριστικών πιέσεων που με τη σειρά τους, εντείνουν τους φόβους για διατήρηση επί μακρώ των υψηλών επιτοκίων βρίσκεται η Ευρώπη, με τα οικονομικά δεδομένα των πολιτών να χειροτερεύουν, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση των ανεξόφλητων οφειλών.

    Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από την European Consumer Payment Report 2023 της Intrum, η οποία διεξήχθη το διάστημα από 19 Ιουλίου έως 1η Σεπτεμβρίου σε 20.000 καταναλωτές από 20 ευρωπαϊκές χώρες, το 35% των Ευρωπαίων έχει παραλείψει τουλάχιστον έναν λογαριασμό τους τελευταίους 12 μήνες, με έναν στους τρεις να αισθάνεται λιγότερες ενοχές γι’ αυτό σε σχέση με το παρελθόν. Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 54% και είναι το δεύτερο υψηλότερο μετά τη Νορβηγία, με 57%. «Τα ευρήματα αποκαλύπτουν μία ‘σκοτεινή’ εικόνα, αναφορικά με την ευημερία των Ευρωπαίων καταναλωτών που βιώνουν το διπλό σοκ της αύξησης των επιτοκίων και του υψηλού πληθωρισμού.

    Με τα προσωπικά τους οικονομικά υπό πίεση, περισσότερο από το 1/3 (35%) των καταναλωτών παραδέχονται ότι δεν έχουν πληρώσει τουλάχιστον έναν λογαριασμό στην ώρα τους τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από το 2019, οπότε και η Intrum ξεκίνησε την επίμαχη έρευνα», επισημαίνεται.

    Όσον αφορά στους λόγους πίσω από την παράλειψη των πληρωμών, ο κυριότερος είναι η έλλειψη των χρημάτων (43%). Ωστόσο, όπως αναφέρει η Intrum, ένας στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (31%) δηλώνει ότι αισθάνεται λιγότερες ενοχές σε σχέση με το παρελθόν. «Το συγκεκριμένο εύρημα υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η αποφυγή μιας πληρωμής είναι ένα φυσικό επακόλουθο και μία αναγκαία συνθήκη, δεδομένου του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος», προστίθεται.

    Εξ άλλου, ο μισός πληθυσμός έχει υποστεί μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ενώ ένας στους πέντε δεν έχει αποταμιεύσεις. Όπως αναφέρεται, «το πραγματικό εισόδημα των καταναλωτών έχει μείνει στάσιμο ή και μειώθηκε, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και το υψηλότερο κόστος δανεισμού εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα για τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά. Την ίδια στιγμή, ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι δεν έχει αποταμιεύσεις και ένα επιπλέον 17% έχει εξοικονομήσει εισόδημα για λιγότερο από ένα μήνα. Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (78%) μπορεί να απαιτήσουν αύξηση μισθού από τον εργοδότη τους εφέτος, ενώ το 41% ​​αναμένει να λάβει επιπλέον πίστωση για να τα βγάλει πέρα».

    «Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές υφίστανται σοβαρή πίεση όταν πρόκειται για τα προσωπικά τους οικονομικά. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με δύσκολες αποφάσεις σχετικά με το τι και εάν έχουν την πολυτέλεια να περικόψουν έξοδα. Η σκληρή πραγματικότητα των ανεξόφλητων λογαριασμών δεν είναι ότι οι καταναλωτές δεν θα πληρώσουν, αλλά ορισμένοι από αυτούς απλά δεν μπορούν να πληρώσουν. Οι επιχειρήσεις που παίρνουν μια άσκοπα επιθετική στάση και δεν επιδεικνύουν κατανόηση και ευελιξία δεν θα δουν καμία σημαντική βελτίωση στις αποπληρωμές», σχολιάζει σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrum, Andres Rubio.

    Επιτόκια και πληθωρισμός πιέζουν την Ευρώπη – Με ανεξόφλητες οφειλές πάνω από 5 στους 10 Έλληνες

    Δυσοίωνες οι προοπτικές

    Δυσοίωνες φαίνεται πως είναι οι προοπτικές για το μέλλον, με μόλις το 45% των Ευρωπαίων να αναμένει βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης τους επόμενους 12 μήνες, τροφοδοτώντας ένα ευρύτερο αίσθημα ανησυχίας και δυσαρέσκειας.

    Στην Ελλάδα δε, οι καταναλωτές αισθάνονται τη μεγαλύτερη οικονομική πίεση, σε ποσοστό 87%, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί, Ιρλανδοί και Ελβετοί με ποσοστά 83%, 80% και 78% αντίστοιχα. Κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο υψηλός πληθωρισμός θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2025.

    Ο πληθωρισμός της απληστίας

    Ο πληθωρισμός της απληστίας, η ιδέα, δηλαδή, της εκμετάλλευσης του πληθωρισμού από τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία υπερκέρδους, απωθεί το 71% των καταναλωτών. «Με μεγαλύτερη πίεση στο διαθέσιμο εισόδημά τους οι καταναλωτές έλκονται προς τις μάρκες και τις επιχειρήσεις που δείχνουν ότι κατανοούν το μεταβαλλόμενο τοπίο. Οι μισοί (50%) των καταναλωτών λένε ότι είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν χρήματα σε επιχειρήσεις που προσφέρουν ευέλικτους τρόπους πληρωμής», τονίζεται στην έρευνα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ελαιόλαδο: Ποια είναι η θέση που κατέχει στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής

    Ανησυχητικές είναι οι προοπτικές διατήρησης στις επόμενες γενιές του...

    Ποιοι βοηθούσαν τον Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ να καλύψει τα εγκλήματά του

    Η αστυνομία πιστεύει ότι ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ μπορεί...

    Πανικός στον κόσμο της pop – Η Τέιλορ Σουίφτ και μια λίστα που… έφερε τα πάνω – κάτω

    Swifties, οι: οι θαυμαστές της superstar της μουσικής Τέιλορ Σουίφτ....
    Best Shop