Η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών θα επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2026, έπειτα από δύο χρόνια στασιμότητας, εκτιμά μια από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Bain & Co., οι πωλήσεις ακριβών καταναλωτικών ειδών, όπως είναι τα κοσμήματα, οι πολυτελείς τσάντες, τα παπούτσια και τα ρούχα των οίκων μόδας, θα αυξηθούν κατά 3-5% το 2026.
Για φέτος, η Bain προβλέπει ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σταθερές, όπως συνέβη και το 2024. Οι νέες αυτές εκτιμήσεις, τις οποίες έκανε η partner της εταιρείας, Claudia d’Arpizio, μιλώντας στο Bloomberg, συνθέτουν μια πιο αισιόδοξη εικόνα σε σχέση με την έκθεση που είχε δημοσιεύσει τον Ιούνιο η Bain, στην οποία προέβλεπε συρρίκνωση της ζήτησης στη βιομηχανία της πολυτέλειας έως και 5% για φέτος.
Έκτοτε, μεγάλα ονόματα του κλάδου, όπως οι LVMH, Richemont και Burberry, έδωσαν κάποιες ενδείξεις ότι η ζήτηση ενδεχομένως να πλησιάζει σε ένα σημείο καμπής. Βέβαια, όπως εξήγησε η D’Arpizio, οι οίκοι μόδας έφεραν μόνες τους τον κλάδο σε δύσκολη θέση, καθώς ανέβασαν υπερβολικά τις τιμές των προϊόντων τους, σε μία προσπάθεια να ενισχύσουν την εικόνα αποκλειστικότητας των brands τους.
«Τα brands βρίσκονται τώρα σε μία φάση επανεκκίνησης, όπου επιδιώκουν να ενισχύσουν την δημιουργικότητα, διαλέγοντας νέους σχεδιαστές. Επίσης, επανεξετάζουν την τιμολογιακή αρχιτεκτονική τους, κυκλοφορώντας νέα προϊόντα σε χαμηλές τιμές», είπε.
Η Κίνα, που αποτελεί κρίσιμη αγορά για τον κλάδο, αναμένεται να εμφανίσει επιτάχυνση της ανάπτυξης το πρώτο τρίμηνο του έτους, αφότου η βαθιά κρίση στο real estate και η νεανική ανεργία έπληξαν την κατανάλωση στο κομμάτι των luxury προϊόντων.
«Ενώ βλέπουμε κάποια βελτίωση στη ζήτηση από άτομα υψηλής εισοδηματικής στάθμης στην Κίνα, η αγορά παραμένει δύσκολη», δήλωσε η D’Arpizio. «Υπάρχει επίσης αυξανόμενος ανταγωνισμός από τοπικούς παίκτες που αποτελούν πρόκληση για τα ευρωπαϊκά brands».
Η Bain δεν βλέπει την Κίνα να επιστρέφει σύντομα στους υψηλούς μονοψήφιους ή και διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης των δύο περασμένων δεκαετιών.
Σύμφωνα με την D’Arpizio, τα δερμάτινα είδη θα πάνε καλύτερα του χρόνου, αφότου οι πωλήσεις των κοσμημάτων έδειξαν ανθεκτικότητα φέτος. «Οι μάρκες κοσμημάτων έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τις αυξήσεις των τιμών, με τους καταναλωτές να βλέπουν τέτοια κομμάτια ως καλύτερες προτάσεις αξίας» από τις τσάντες, εξήγησε.
Η ανάκαμψη της αγοράς των δερμάτινων ειδών αναμένεται να ευνοηθεί από τις αλλαγές που θα φέρουν οι νέοι δημιουργικοί διευθυντές που διορίστηκαν σε brands όπως η Chanel, η Gucci της Kering και η Christian Dior Couture της LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.



